Νέες αποκαλύψεις μετά το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ
«Καζάνι που βράζει» ο χώρος των μέσων μαζικής μεταφοράς μετά το δυστύχημα της περασμένης Τρίτης με τον νεκρό εργοδηγό τής Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας θέτουν θέμα εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ενώ νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τους όρους λειτουργίας των μηχανημάτων που έκαναν λείανση στις σιδηροτροχιές.
Ξανά στο τραπέζι το rapid test για τους ανεμβολίαστους στα σούπερ μάρκετ
Υπενθυμίζεται ότι τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης, ένα από τα τρία μηχανήματα που είχε φέρει η γερμανική Schweerbau στο πλαίσιο εργασιών λείανσης με αμοιβή 5,5 εκατομμύρια ευρώ έμεινε χωρίς φρένα να διασχίζει ανεξέλεγκτα τη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά, αναγκάζοντας τους επιβαίνοντες εργαζόμενους να πηδούν για να σωθούν, με συνέπεια ένας από αυτούς, ο 41χρονος Πέτρος Γιάμαλης, να σκοτωθεί.
Με αφορμή το δραματικό περιστατικό, έγινε εκτενής συζήτηση για τις εργασίες αυτές που γίνονται τις ώρες που το δίκτυο είναι εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας. Χθες, όμως, είδαν το φως της δημοσιότητας φωτογραφίες από άλλον συρμό λείανσης που εκτελούσε εργασίες στη γραμμή 2 Ελληνικό-Ανθούπολη την ώρα που υπήρχαν αρκετοί επιβάτες στην αποβάθρα.
«Η συγκεκριμένη λειαντική μηχανή έχει πιστοποίηση και πρέπει να εργάζεται μόνο εφόσον το δίκτυο είναι κενό από επιβάτες και τρένα», έγραψε σε δημόσια ανάρτησή του ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης, κατηγορώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Νικόλαο Χαιρέτα ότι «αψήφησε τις οδηγίες του κατασκευαστή και της σύμβασης».
Ο εργαζόμενος επισημαίνει ότι στις φωτογραφίες, αλλά και στο διαθέσιμο βίντεο, φαίνεται ότι το μηχάνημα παράγει καθώς λειτουργεί πολύ καπνό, σπίθες και ρινίσματα. Ο καπνός οφείλεται στην ντιζελομηχανή που κινεί τον συρμό, καθώς κινείται μόνο σε γραμμές εκτός τάσης ρεύματος, ενώ τα τριβεία από κάτω της λειαίνουν τις σιδηροτροχιές για να τις απαλλάξουν από «ανωμαλίες» που προκαλεί η συνεχής χρήση. «Φανταστείτε μόνο εάν συνέβαινε ατύχημα στη γραμμή 2, όπως έγινε στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ και μέσα στα τούνελ και τους σταθμούς υπήρχαν επιβάτες και εργαζόμενοι», καταλήγει στο σχόλιό του ο Σπ. Ρεβύθης.
Σε σχετικό ερώτημα που υπέβαλε η «Εφ.Συν.», η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ισχυρίστηκε ότι δεν προκλήθηκε κίνδυνος και ότι η λειτουργία των μηχανημάτων παράλληλα με τα τρένα επιβατών προβλέπεται από τη σύμβαση με τη Schweerbau.
Πρόσθεσε ότι η παράλληλη λειτουργία είναι εφικτή μόνο στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, τις ώρες χαμηλής κυκλοφορίας μετά τις 10 το βράδυ που μπορούν να λειτουργήσουν σε «μονή γραμμή» (τα τρένα επιβατών στη μία γραμμή και ο συρμός λείανσης στην άλλη).
Εκτακτη συνεδρίαση
Από την πλευρά του ο Σπ. Ρεβύθης δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ότι δεν ισχύουν όσα λέει η διοίκηση. Μας μετέφερε συζήτηση από έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. της εταιρείας την περασμένη Παρασκευή, μετά την κηδεία του αδικοχαμένου εργαζόμενου.
«Ο Γερμανός εκπρόσωπος της εταιρείας μάς είπε δημοσίως ότι οι δικοί του χειριστές των μηχανημάτων δεν έχουν πιστοποίηση για να τα λειτουργούν μέσα σε δίκτυο όπου κινούνται επιβατηγά τρένα» ανέφερε ο κ. Ρεβύθης. Υπενθυμίζεται ότι το θέμα της πιστοποίησης ασφαλείας των εργασιών είναι κρίσιμο, καθώς η ΣΤΑΣΥ έχει υποστηρίξει ότι η γερμανική εταιρεία επέδειξε όλα τα πιστοποιητικά και φέρει ακέραια την ευθύνη.
Αξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ ανακοίνωσε πως θα συστήσει Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος σαν να μην είναι και η ίδια ελεγχόμενη για όσα συνέβησαν, ενώ την περασμένη Παρασκευή, σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής ζήτησε επιπλέον τη συγκρότηση Επιτροπής Εξωτερικών Εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να του υποβάλει πόρισμα που θα στείλει αμέσως στη Δικαιοσύνη.
«Η εντολή προς τους εμπειρογνώμονες είναι να εξετάσουν τις τεχνικές, τις λειτουργικές, τις επιχειρησιακές διαδικασίες, καθώς και τις αποφάσεις που ακολουθήθηκαν κι εφαρμόστηκαν από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Πηγή: Η Εφημερίδα των Συντακτών