Χωρίς παράθυρα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που εκτελούν τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ
Τουλάχιστον τα μισά από τα 100 οχήματα των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στο πλαίσιο της συνεργασίας ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν παράθυρα, καθώς πρόκειται για κλασικά οχήματα ημιαστικού τύπου και τουριστικά, ενώ και τα υπόλοιπα έχουν μόλις ένα μικρό φινιστρίνι κατά μήκος των τζαμιών, σύμφωνα με την έντυπη έκδοση της Αυγής.
“Νεκρώνει” το “Μακεδονία”: Αναστέλλονται οι πτήσεις της Aegean από και προς τη Θεσσαλονίκη
Οπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, το αποτέλεσμα είναι να μην αερίζεται επαρκώς ο χώρος των επιβατών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ιικό φορτίο στα μέσα μεταφοράς. Ας μην ξεχνάμε ότι η ΟΣΥ έχει δώσει έγγραφη εντολή από τον Μάιο στους οδηγούς να ανοίγουν τα παράθυρα ακόμη και με τον κλιματισμό, προκειμένου «να διασφαλίζεται ο επαρκής αερισμός του οχήματος διά των παραθύρων».
Επιπροσθέτως πολλά εκ των οχημάτων έχουν μόνο δύο εισόδους (δίπορτα) με αποτέλεσμα οι επιβάτες να επιχειρούν να επιβιβαστούν ταυτόχρονα από μία μόνο είσοδο δημιουργώντας εκ νέου σημεία συνωστισμού.
«Η κατάσταση είναι πλήρως επικίνδυνη για τη διασπορά του κορωνοϊού» αναφέρει στην «Αυγή» το μέλος της διοίκησης του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Ηλίας Γκιουλέκης τονίζοντας ότι είναι «αδιανόητο υπό συνθήκες πανδημίας να μην έχουν φροντίσει για τα στοιχειώδη μέτρα στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, όπως ο φυσικός εξαερισμός».
Χωρίς τηλεματική και τα 100 οχήματα
Η έκθεση των επιβατών σε συνωστισμό και μη επαρκή εξαερισμό είναι μεν τα σημαντικότερα, αλλά δεν είναι τα μοναδικά προβλήματα. Λίγα οχήματα διαθέτουν τον εξοπλισμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ σε κανένα δεν υπάρχει τηλεματική.
Το αποτέλεσμα είναι, όπως περιγράφει ο κ. Γκιουλέκης, «ουδείς να γνωρίζει πύυ κινούνται αυτά τα λεωφορεία, σε τι δρόμους, τι δρομολόγια εκτελούν. Την ίδια στιγμή ράμπες για πρόσβαση ΑμΕΑ δεν υφίστανται, ενώ οι βάρδιες δεν στελεχώνονται όλες. Και πάλι όλο αυτό δεν δείχνει να απασχολεί κανέναν από τους αρμοδίους» καταλήγει.
«Τα άφησαν έτσι λόγω κόστους»
«Δεν φρόντισαν ούτε να αντικαταστήσουν τα κλασικά ενιαία παράθυρα των οχημάτων ΚΤΕΛ με νέα προκειμένου να ανοίγουν και να αερίζεται φυσικά ο χώρος» καταγγέλλει κι ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Θέμις Αμπλάς. Και προσθέτει πως «ενώ τεχνικά υπάρχει τρόπος να τοποθετηθούν παράθυρα, επειδή η μετατροπή θα είχε πρόσθετο κόστος, τα άφησαν ως έχουν! Συνέπεια αυτού είναι να επιβαρύνονται περαιτέρω οι συνθήκες λόγω κορωνοϊού στα μέσα μεταφοράς, όπου ήδη η κυβέρνηση έχει αποτύχει πλήρως να τις ελέγξει».