Τέμπη: Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει κληθεί ακόμα για κατάθεση

Τέμπη: Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει κληθεί ακόμα για κατάθεση

Μέχρι και σήμερα, δύο σχεδόν χρόνια μετά την τραγωδία, δεν έχει κληθεί για να καταθέσει ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη, μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1. Όπως αποκάλυψε ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού:

«Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει σχέση με τη διαχείριση της κυκλοφορίας. Μέχρι το 2020 υπήρχε ένα ενιαίο κέντρο το οποίο μετά τις αλλαγές στον ΟΣΕ έπαψε να είναι ενιαίο. Στην πραγματικότητα κάποιοι έπαιρναν με τα κινητά τους τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για να του δίνουν πληροφορίες για το τι γίνεται στο δίκτυο. Τον Μάιο 2022 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ μία περιγραφή των αρμοδιοτήτων του ρυθμιστή κυκλοφορίας».

Σύμφωνα με το τεύχος 2623 του ΦΕΚ στις 30 Μαΐου 2022 ορίζεται ότι: «Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει αρμοδιότητα να συντονίζει και να ρυθμίζει την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τους κανονισμούς, κίνησης της ασφαλείας της κυκλοφορίας, να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία (ατυχήματα, συμβάντα, καθυστερήσεις) και τη χρήση του δικτύου, να παρακολουθεί τη διαχείριση θεμάτων σχετικά με αλλαγές και προβλήματα δρομολογίων και κυκλοφορίας σε συνεργασία με εμπλεκόμενα μέρη».

Σύμφωνα με τον Τάσο Τέλλογλου: «Υπάρχει στο πόρισμα Γεραπετρίτη μία απάντηση στο γιατί δεν έχει κληθεί ακόμη να καταθέσει ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ». Στο πόρισμα Γεραπετρίτη για το δυστύχημα αναφέρεται ότι: «Την ημέρα του δυστυχήματος λειτουργούσε στην Αθήνα ο αποκαλούμενος ρυθμιστής κυκλοφορίας, ο οποίος δεν είναι κατά κυριολεξία ρυθμιστής, αλλά αποτελεί απλώς κέντρο αναφοράς και καταγραφής κυκλοφορίας. Ειδικότερα ο ρυθμιστής ενημερώθηκε μετά το δυστύχημα ότι υπήρξε διακοπή παροχής ισχύος και ηλεκτροτροφοδοσίας στο σημείο του δυστυχήματος χωρίς όμως τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία των δύο συρμών πριν από το δυστύχημα. Αν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο όργανο όπως μέχρι το 2020 θα έδινε πιθανόν τη δυνατότητα της παρακολούθησης των δύο συρμών».

«Εκείνη την ημέρα υπήρχαν προβλήματα με πολλά τρένα, προκύπτουν από ηχητικά. Από ό,τι φαίνεται από το πόρισμα Γεραπετρίτη, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας αντελήφθη τι συνέβη μετά το δυστύχημα, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει άμεσα, λόγω της τηλεδιοίκησης. Ωστόσο είναι ενδιαφέρον να πει πώς φτάσαμε μέχρι εκείνο το σημείο, διότι, πάνω από τον σταθμάρχη και τον επιθεωρητή, υπάρχουν στον ΟΣΕ και στη Hellenic Train άλλα δυο επίπεδα ιεραρχίας ρύθμισης της κυκλοφορίας.

Σήμερα ακόμα δεν λειτουργεί πλήρως το σύστημα αυτό, αν και έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες. Έχουν αποκατασταθεί οι κάμερες παρακολούθησης μέσα σε τούνελ του Λιανοκλαδίου και των Τεμπών, που δεν λειτουργούσαν στο δυστύχημα. Όσο δεν λύνεται το πρόβλημα της ρύθμισης της κυκλοφορίας, χωρίς να υπάρχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και αυτόματο σύστημα πέδησης, όλα αυτά είναι δευτερεύοντα» κατέληξε ο Τάσος Τέλλογλου.

Σχετικά Άρθρα