Τέμπη: Πώς προκλήθηκε η φονική έκρηξη- Εν αναμονή του κρίσιμου πορίσματος ΕΜΠ

Τέμπη: Πώς προκλήθηκε η φονική έκρηξη- Εν αναμονή του κρίσιμου πορίσματος ΕΜΠ

Από μέρα σε μέρα αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το πόρισμα που έχει εκπονήσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) σχετικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Το πόρισμα αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς αναμένεται να προσφέρει σημαντικές απαντήσεις σχετικά με τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη των αμαξοστοιχιών κατά την σύγκρουσή τους. Το πόρισμα του ΕΜΠ θα εξετάσει και θα αναλύσει σε βάθος το τι ακριβώς προκάλεσε αυτή τη φονική έκρηξη, η οποία συνέβη μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Η αρχική εκτίμηση για το περιστατικό ήταν ότι η έκρηξη προκλήθηκε από διαρροή ελαίων από τις αμαξοστοιχίες, γεγονός που οδήγησε σε τραγική απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Ωστόσο, η ερευνητική αυτή έκθεση αναμένεται να ρίξει φως σε όλες τις πτυχές του συμβάντος, διευκρινίζοντας αν αυτή η εκδοχή ήταν ακριβής ή αν υπήρξαν και άλλοι παράγοντες που συνέβαλαν στην καταστροφή.

Εάν το πόρισμα του Πολυτεχνείου τονίζει πως δεν προέκυψε από τα έλαια των μηχανών στα Τέμπη, θα πρέπει να δοθεί μία σαφής απάντηση από τι προκλήθηκε.

  • Νέα στοιχεία για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς έδωσε ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης μιλώντας στο Mega, δίνοντας μερικό «φως» σε ό,τι αφορά το εμπόρευμα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.

Πρόκειται για την αμαξοστοιχία που κινούνταν στη γραμμή της καθόδου από τη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη, ωστόσο δεν έχει καταγραφεί σε κανέναν σταθμό το τι μετέφερε.

Αποτέλεσμα της σφοδρής σύγκρουσης των δύο τρένων ήταν οι 57 νεκροί, μερικοί εκ των οποίων έχασαν τη ζωή τους από την πυρκαγιά, αποτελέσματα, πιθανότατα, του παράνομου εμπορεύματος που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.

Ο κ. Λακαφώσης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι τρεις πρώτες πλατφόρμες είναι φορτωμένες με λαμαρίνες με πολύ βαρύ φορτίο. Οι λαμαρίνες είναι 14,7 μέτρα. Αυτό που φαίνεται απ’ έξω και μακριά, εάν βλέπει κάποιος το τρένο, είναι τρία σχεδόν άδεια βαγόνια. Εδώ, σύμφωνα με τους αρχικούς προϋπολογισμούς, η θεωρητική μας εκτίμηση, η αρχική, ήταν για 2.000 κιλά καύσιμης ύλης βλέποντας από μπροστά την πυρόσφαιρα. Ξέροντας λίγο καλύτερα την ανάλυση και έχοντας κάνει μία πολύ προσεκτική έρευνα με υπολογιστική αεροδυναμική, έχουμε καταλήξει ότι ψάχνουμε για κάτι που δεν είναι παραπάνω από 4 τόνους. Είναι τρεις με τρεισήμισι τόνους καύσιμης ύλης».

«Δεν ψάχνουμε για μεγάλους τόνους. Αν είναι ένα καύσιμο που το παίρνεις σαν διαλύτη και το κάνεις βενζίνη μπορεί να φτάσει η τιμή 5-7.000 ευρώ ανά δρομολόγιο. Τώρα μιλάμε για εικασίες. Οι πλαστικές δεξαμενές είναι ένας τρόπος να το γεμίσει πολύ γρήγορα. Τώρα σταματάνε οι εικασίες. Δώσαμε τις αρχικές συνθήκες (για την επιστημονική απεικόνιση), δοκιμάσαμε και τα έλαια σιλικόνης αλλά δεν μας έδωσαν τέτοια ανάφλεξη (πολλή θερμοκρασία, μεγάλα νέφη). Αποδεικνύεται πως το αποτέλεσμα προκύπτει για 3-3.5.000 κιλά καυσίμου» συνέχισε ακόμη ο πραγματογνώμονας.

«Όταν είδαμε όλο το σχήμα, είδαμε πως οι ποσότητες ήταν μεγαλύτερες. Οι χημικές αναλύσεις έγιναν αργότερα, και αυτά τα βίντεο είναι πολύ σημαντικά γιατί είναι επιστημονικά δεδομένα. Τα πλάνα (της εμπορικές αμαξοστοιχίας) έπρεπε να υπήρχαν στο επίσημο σύστημα του ΟΣΕ.

Είμαστε σίγουροι και έχουμε αποδείξεις πως πέντε άτομα πέθαναν από τη φωτιά. Η φωτιά κάλυψε το κυλικείο και μία δεύτερη φωτιά πήγε στο άλλο βαγόνι. Με αυτά τα δεδομένα γνωρίζουμε τί συνέβη στον καθένα. Το κυλικείο έγινε μία άμορφη μάζα. Από το κυλικείο έχουμε 6 επιζώντες που πρόλαβαν να φύγουν. 25 άνθρωποι πέθαναν στο κυλικείο» είπε ο Κώστας Λακαφώσης

Σχετικά Άρθρα