“finddoctors.gov.gr”: Κόντρα Γεωργιάδη με τους γιατρούς για τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών ραντεβού
Κατά τη χτεσινή παρουσίαση, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, των μέτρων για τη βελτίωση της εφημέρευσης στα νοσοκομεία της Αττικής, έγινε και η παρουσίαση νέων πρωτοβουλιών και αναβαθμίσεων στον τομέα της Υγείας με στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας, αποτελεσματικότητας και εξυπηρέτησης των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού εύκολα και γρήγορα, συμβάλλοντας στη μείωση των χρόνων αναμονής και στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών.
Από την παρουσίαση ήταν φυσικό να γίνει εκτενής αναφορά στην κόντρα του υπουργείου με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο για τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας και τις υποχρεώσεις και τυχόν ποινές στους συμμετέχοντες γιατρούς, με αιχμές κατά του προέδρου και του αντιπρόεδρου του ΠΙΣ, κ.κ. Εξαδάκτυλου και Βαρνάβα.
Παρουσιάζοντας ο υπουργός Υγείας τον εξελιγμένο τρόπο που θα μπορούν σύντομα (από τον επόμενο μήνα) οι πολίτες να κλείνουν τα ιατρικά τους ραντεβού ηλεκτρονικά, έκανε, όπως συνηθίζει, μία αναδρομή στην προηγούμενη 12ετία, όταν ξεκίνησαν να κλείνονται τα πρώτα ηλεκτρονικά ραντεβού και την εξέλιξη που φέρνει το νέο σύστημα, στο οποίο εκτός από τις δημόσιες δομές και τους συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ, θα περιλαμβάνονται και οι ιδιώτες γιατροί, οι οποίοι θέλουν να μπουν στο σύστημα.
Συγκεκριμένα, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στη θητεία του στο υπουργείο Υγείας πριν από 12 σχεδόν χρόνια, και στη μεταρρύθμιση της Ένωσης των Κέντρων Υγείας και των τότε ιατρείων του ΙΚΑ και στην ίδρυση του ΠΕΔΥ (Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας, που λειτούργησε από το 2014 έως το 2017), με την ταυτόχρονη έναρξη συνεργασίας με τις τηλεφωνικές εταιρίες για να κλείνονται τηλεφωνικά ραντεβού και την παράλληλη ίδρυση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για να κλείνονται τα πρώτα ηλεκτρονικά ραντεβού.
Από το 2015, μέχρι σήμερα, το σύστημα φυσικά εξελίχτηκε και τώρα στην πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, προστίθενται -στις δημόσιες δομές (Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας) που ήδη είναι στην πλατφόρμα- οι 3.500 χιλιάδες συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ γιατροί (και προσωπικοί γιατροί) αλλά και όσοι ιδιώτες γιατροί επιθυμούν να μπουν στο σύστημα, καθώς, όπως τόνισε, χαρακτηριστικά, ο υπουργός:
«Στο τέλος, όταν η πλατφόρμα θα φτάσει στην ολοκλήρωση και στην ωρίμανσή της, δεν θα είναι μόνο για τους δωρεάν (γιατρούς), θα είναι για όλους, όποιους θέλουν να μπουν. Γιατί ο στόχος μας είναι να μπορεί κάποιος να βρει εύκολα ραντεβού. Εμένα σκοπός μου δεν είναι να φέρω πρόβλημα στη λειτουργία ενός ιατρείου. Εμένα ο σκοπός μου είναι να μπορεί ο ασθενής να βρίσκει ευκολότερα το ραντεβού του χωρίς να ταλαιπωρείται και να υπάρχει, φυσικά, διαφάνεια. Πιστεύω είναι αγαθός σκοπός και κανένας σας δεν μπορεί να διαφωνήσει».
Θα κλείνονται και τα ραντεβού σε Νοσοκομείο μέσω της πλαρφόρμας
Όπως διευκρίνισε η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τζούμα: «Το σύστημα αυτό ξεκίνησε με την Πρωτοβάθμια. Προσπαθούμε σε αυτήν εδώ την πλατφόρμα να μπορεί ο πολίτης να βρει όποιο ραντεβού θέλει και χρειάζεται, αρχικά στην Πρωτοβάθμια και στο αμέσως επόμενο στάδιο και στη Δευτεροβάθμια, δηλαδή στα νοσοκομεία. Αυτή τη στιγμή, τα νοσοκομεία έχουν το καθένα δικό του σύστημα που μπορεί κανείς να κλείσει ραντεβού κλπ, αλλά αυτό που έχουμε σαν στόχο είναι όλα αυτά τα επιμέρους να μπορούν να είναι διαθέσιμα από ένα σημείο τεχνικά, από μία πλατφόρμα».
Πώς θα κλείνει ο πολίτης το ιατρικό ραντεβού του ηλεκτρονικά
Η διαδικασία για τον χρήστη της πλατφόρμας -σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη- είναι πολύ απλή:
· αρχικά, γίνεται ταυτοποίηση με τα στοιχεία του πολίτη, μέσω gov.gr.
· στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος καταχωρεί το ΑΜΚΑ του,
· μετά, επιλέγει νέο ραντεβού
· αμέσως, το σύστημα του εμφανίζει τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, που βρίσκονται πιο κοντά στον τόπο κατοικίας του ενδιαφερόμενου και τον ενημερώνει για το πότε έχει διαθέσιμο ραντεβού,
· ο πολίτης επιλέγει,
· η επιβεβαίωση του ραντεβού γίνεται με έγκριση από τον ιατρό.
Σύντομα και το app “FindDoctors”
Μέσα στον επόμενο μήνα, τον Φεβρουάριο 2025, θα λειτουργεί και εφαρμογή (app) για το κινητό τηλέφωνο και ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει εκεί ραντεβού, χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτεται την ιστοσελίδα, ενημέρωσε ο υπουργός Υγείας, διευκρινίζοντας πως: «θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα τηλεφωνικά ραντεβού, ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες που δεν μπορούν να κάνουν χρήση της νέας τεχνολογίας».
Τέλος, ο υπουργός έκανε γνωστό πως θα δημιουργηθεί και ένας τετραψήφιος αριθμός του υπουργείου Υγείας, ο οποίος θα έχει στόχο να δίνει λύσεις στα προβλήματα των πολιτών σε σχέση με Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας και οποιοδήποτε ζήτημα απασχολεί τον πολίτη ή όποια πληροφορία θέλει να λάβει.
Η αντίδραση των γιατρών στη δική τους εμπλοκή με τη νέα πλατφόρμα – «Το δίδυμο Βαρνάβα – Εξαδάκτυλου αναβιώνουν τον συνδικαλισμό της δεκαετίας του ’80!»
Έντονες υπήρξαν οι αντιδράσεις των γιατρών στην απόφαση του ΕΟΠΥΥ, στο τέλος Δεκεμβρίου 2024, να αλλάξει τα ηλεκτρονικά ραντεβού από την 1η Ιανουαρίου 2025, με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο να καλεί τους γιατρούς να αγνοήσουν τη νέα Οδηγία του ΕΟΠΥΥ και να συνεχίσουν να λειτουργούν όπως πριν, χαρακτηρίζοντας την απόφαση μονομερή, γραφειοκρατική και ανεφάρμοστη.
Ειδικότερα, όπως τόνιζε στις 31/12/24, ο ΠΙΣ:
«την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού μέσω gov.gr με εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου. Δεν υπήρξε, δε, καμία συζήτηση, διαβούλευση ή συνεννόηση για τυχόν καθιέρωση ενός λειτουργικού τρόπου σχετικά με τα ραντεβού. Η Απόφαση ανακοινώθηκε σκοπίμως στον πλέον ακατάλληλο χρόνο, απαιτώντας τη συνδιαχείριση του χρόνου των ιδιωτών ιατρών.
Οι αμοιβές που προσφέρει από το 2012 ο ΕΟΠΥΥ δε δικαιολογούν σε καμία περίπτωση τέτοιου είδους γραφειοκρατικές απαιτήσεις».
Τότε, ο υπουργός Υγείας ανέβαλε τη λειτουργία της πλατφόρμας για έναν μήνα, με έναρξη από 1ης Φεβρουαρίου. Στη χτεσινή παρουσίαση, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε στις «συνδικαλιστικές ενέργειες» του ΠΙΣ, όπως τόνισε, κάνοντας αναφορά στον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του ΠΙΣ, κ.κ. Εξαδάκτυλο και Βαρνάβα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «το δίδυμο Βαρνάβα – Εξαδάκτυλου αναβιώνουν τον συνδικαλισμό της δεκαετίας του ’80!»…
Διαβεβαίωσε, επίσης, ο υπουργός ότι δεν ήταν καθόλου αιφνιδιαστική η απόφαση και ότι είχαν προηγηθεί αρκετές συζητήσεις για το θέμα τόσο με τον κύριο Φ. Πατσουράκο όσο και με την κυρία Α. Μαστοράκου, αλλά και άλλους εκπροσώπους του ΠΙΣ, με τους οποίους όπως είπε έγιναν και σχετικές συναντήσεις με στελέχη της ΗΔΙΚΑ, από τον Οκτώβριο του 2024.
«Βγήκε μία δριμεία ανακοίνωση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου ότι «αιφνιδιαστικά τέλος του χρόνου ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε να τους πει ότι από τις αρχές του χρόνου θα είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της πλατφόρμας». Έλαβα την πολιτική απόφαση και μετέφερα την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου για 1η Φεβρουαρίου, γιατί δεν θέλω μία τόσο ωραία μεταρρύθμιση, που σκοπό έχει να κάνει την εξεύρεση ραντεβού για τον ασθενή εύκολη, να την καταστήσουμε πάλι ένα αντικείμενο καβγά με τους συνδικαλιστές.
Όσον αφορά στο ερώτημα που προέκυψε από τη δημοσιογραφική έρευνα αν «ένας ηλικιωμένος που αδυνατεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα μπορεί να συνεχίσει να κλείνει τηλεφωνικό ραντεβού», η απάντηση είναι: Ναι, δεν καταργείται το τηλεφωνικό ραντεβού. Όποιος θέλει να κλείσει τηλεφωνικά το ραντεβού του με τον γιατρό του, θα το κλείνει τηλεφωνικά. Αυτό που αλλάζει είναι ότι ο γιατρός, εφόσον κλείσει τηλεφωνικά ένα ραντεβού, υποχρεούται να το περάσει στην πλατφόρμα, γιατί αν δεν το περάσει στην πλατφόρμα δεν θα πληρωθεί».
Γιατί να μην πληρώνεται ο γιατρός;
«Είπα ότι δεν θα πληρώνεται ο γιατρός για ραντεβού που δεν έχει βάλει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αυτό είναι που έθεσαν. Για ποιο λόγο το βάζουμε αυτό υποχρεωτικά; Διότι, αν ο γιατρός κλείνει πολλά τηλεφωνικά ραντεβού αλλά δεν τα βάζει στην πλατφόρμα, στην πραγματικότητα η πλατφόρμα δεν θα λειτουργεί. Τόσο απλά. Εμείς δεν μπορούμε να πάρουμε την πληροφορία του γιατρού παρά μόνο αν ο γιατρός μας τη δώσει με κάποιο τρόπο. Και επειδή η πλατφόρμα προσδοκούμε να γίνει ένα εργαλείο εύκολο, θέλουμε ο κόσμος να μην ταλαιπωρείται».