Babygirl/ Το σεξ πάντα “πουλάει”, όμως το σινεμά με την Νικόλ Κίντμαν ανακαλύπτει (και) την εμμηνόπαυση

Babygirl/ Το σεξ πάντα “πουλάει”, όμως το σινεμά με την Νικόλ Κίντμαν ανακαλύπτει (και) την εμμηνόπαυση

Το «Babygirl», η ταινία της Nicole Kidman που ξεκίνησε την ημέρα των Χριστουγέννων, ξεκινά με έναν οργασμό. Και τελειώνει με ένα. Άλλα οι οργασμοί απλώνονται παντού. Η Κίντμαν υποδύεται τη Ρόμι, την εύρυθμη, αριστοκρατική διευθύνουσα σύμβουλο μιας ακμάζουσας εταιρείας ρομποτικής. Η Ρόμι είναι παντρεμένη με τον Τζέικομπ (Αντόνιο Μπαντέρας), έναν επιτυχημένο σκηνοθέτη θεάτρου. Έχουν δύο έφηβα παιδιά και η Ρόμι ανταλλάσσει μερικές φορές τις μπλούζες της με φιόγκο με μια ποδιά για να ετοιμάζει υγιεινά οικογενειακά γεύματα.

Ένα ερωτικό θρίλερ και ένα παραμύθι, το «Babygirl» κινείται σαν μια ηθική τραγωδία, στην οποία μια γυναίκα τιμωρείται για την προσωπική της ελευθερία. Αλλά τολμά ένα αίσιο τέλος – «κυριολεκτικά και μεταφορικά», είπε αναιδώς η Halina Reijn, σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας – κάτι που είναι ασυνήθιστο. Είναι επίσης μια ταινία που αντιμετωπίζει τη σεξουαλική ζωή μιας γυναίκας στη μέση της ηλικίας (η Kidman είναι μια φωτεινή 57 ετών) με σοβαρότητα – κάτι που δεν είναι τόσο ασυνήθιστο όσο παλιά, γράφουν οι N.Y Times.

Το «Babygirl» ανοίγει με μια λαχανιασμένη Romy (Νικόλ Κίντμαν) να ιππεύει τον σύζυγό της (Αντόνιο Μπαντέρας), με αποκορύφωμα αυτό που φαίνεται να είναι ένας κλασικός, κινηματογραφικά μαγικός, ταυτόχρονος οργασμός.

Για κάποιον που παρακολουθεί την ταινία με γνώμονα την ακρίβειά της σχετικά με το σεξ, αυτή ήταν μια αποτελεσματική παραπλάνηση.

«Μόνο το 10% έως 20% από εμάς με γυναικεία ανατομία μπορεί να κορυφωθεί με αυτόν τον τρόπο. Δεν ήξερα ακόμα αν ήταν η ταινία ή ο χαρακτήρας που έλεγε ψέματα» γράφει η Laura Ramadei στους Los Angeles Times.

Ωστόσο, η σεναριογράφος/σκηνοθέτης Halina Reijn λύνει αμέσως κάθε αβεβαιότητα: Μόλις ο σύζυγός της αποκοιμηθεί, η Romy τρυπώνει στο άλλο δωμάτιο, ξαπλώνει μπρούμυτα με τα χέρια ανάμεσα στα πόδια της και τελειώνει με ένα βίντεο κλιπ με λεπτούς, φετιχιστικούς διαλόγους.

Η πρωταγωνίστριά μας δεν είναι εντελώς σεξουαλικά αφελής, αν και είναι σαφώς ανικανοποίητη.

Μόνο το περασμένο έτος προσέφερε μια πληθώρα ρομάντζων με διαφορά ηλικίας με επίκεντρο τις γυναίκες στη μέση ηλικία, με την Anne Hathaway να γδύνεται για να φορέσει εσώρουχα σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στο “The Idea of ​​You” . Η Léa Drucker τσαλακώνει στο γρασίδι στο «Last Summer »; Η Κίντμαν και πάλι, ως συγγραφέας καβαλάει το αστέρι δράσης του Ζακ Έφρον στο «A Family Affair». Γυρίστε τη σελίδα του ημερολογίου πίσω στο 2023 και θα βρείτε την Julianne Moore να ψήνει παράξενα υποβλητικά κέικ τον «Μάιο Δεκέμβριο».

Σε παλιότερες ταινίες, οι σεξουαλικά ενεργές ηλικιωμένες γυναίκες παρουσιάζονταν συνήθως ως σκανδαλώδεις. Δείτε τον Cary Scott της Jane Wyman στο “All That Heaven Allows”, από το 1955, ή την Mrs. Robinson της Anne Bancroft στο “The Graduate”, από το 1967. Άλλες φορές, στο σεξ η μεγαλύτερη γυναίκα απεικονίστηκε ως γελοία. Πάρτε, για παράδειγμα, τη Jennifer Coolidge ως μητέρα του Stifler στο “American Pie”, αν και ο Coolidge ήταν 38 ετών όταν άνοιξε η ταινία το 1999. Μια ταινία όπως το “How Stella Got Her Groove Back”, το ειδύλλιο του 1998 με πρωταγωνιστή έναν 40χρονο η παλιά Angela Bassett, είναι η εξαίρεση.

Αυτές οι ταινίες αντικατοπτρίζουν επίσης κυμαινόμενες σεξουαλικές πολιτικές. Το κίνημα #MeToo μπορεί να έκανε λιγότερο εύγευστες ιστορίες για ηλικιωμένους άνδρες και νεότερες γυναίκες. (Είναι δυνατόν να παρακολουθήσετε, ας πούμε, το “Manhattan” χωρίς να αισθανθείτε ήπια ναυτία;) Η αντιστροφή αυτής της διαφοράς ηλικίας διατηρεί την αίσθηση της υπέρβασης, ενώ ανακουφίζει ορισμένες από τις κοινωνικές δυναμικές, ειδικά καθώς οι νεότεροι άνδρες σε αυτές τις νέες ταινίες είναι συνήθως οι σεξουαλικοί επιτιθέμενοι . «Είναι ένας τρόπος αποφυγής της ανάρμοστης ή της εκμετάλλευσης», είπε η Maria San Filippo , καθηγήτρια οπτικών σπουδών και μέσων ενημέρωσης και συγγραφέας του βιβλίου «Προβοκάτορες και προβοκάτσιες: Προβολή του σεξ στα ΜΜΕ του 21ου αιώνα». Τούτου λεχθέντος, στις καλύτερες από αυτές τις ταινίες – «Babygirl», «May December», «Last Summer», όπου ο νεότερος άνδρας είναι ο 17χρονος θετός γιος της ηρωίδας – η εξουσία είναι πολύ περίπλοκη, κάτι που φέρει τη δική της ερωτική φόρτιση .

Ακόμη και δεδομένου αυτού του κλίματος μετά το #MeToo, είναι αμφίβολο τόσες πολλές από αυτές τις ταινίες θα γύριζαν εάν η κουλτούρα δεν ξανασκεφτόταν τι σημαίνει εμμηνόπαυση και τι μπορεί να μοιάζει. Η εμμηνόπαυση, που ορίζεται κλινικά ως ένα πλήρες έτος χωρίς έμμηνο ρύση, και η περιεμμηνόπαυση, τα χρόνια της ορμονικής αλλαγής που προηγήθηκαν, βρίσκονται στη μέση μιας αναμόρφωσης, με τις ηθοποιούς να δανείζουν περήφανα τα ονόματά τους και τις ομοιότητες τους με την εμμηνόπαυση και την περιεμμηνόπαυση. Η Naomi Watts , η οποία πρωταγωνίστησε στο τρομερό ρομάντζο «Adore» το 2013, ίδρυσε την Stripes Beauty, μια εταιρεία που προσφέρει «ολιστικές λύσεις για την εμμηνόπαυση». Το Goop της Gwyneth Paltrow πουλά το Madame Ovary, ένα συμπλήρωμα για να διευκολύνει την ορμονική αλλαγή. Η Halle Berry ξεκινά το RESPIN , μια διαδικτυακή κοινότητα που επικεντρώνεται στην υγεία της εμμηνόπαυσης.

Είναι μια αλήθεια ότι το σεξ πουλάει. Και όπως υποδηλώνουν αυτές οι ταινίες, οι εκπομπές και οι εταιρικές επιχειρήσεις, η εμμηνόπαυση μπορεί να είναι σέξι τώρα.

Πηγή: New York Times

Σχετικά Άρθρα