LIBRE/ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Άγριο “μαχαίρι” σε ολοήμερα μεσούσης της χρονιάς- Προφορικές ανακοινώσεις για συγχωνεύσεις
Σοκ στους εκπαιδευτικούς κύκλους προκάλεσε η είδηση που ήρθε στο φως της δημοσιότητας το πρωί της Πέμπης για την πρόθεση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής να συγχωνεύσει τμήματα στο ολοήμερο σε σχολικές μονάδες της Α’ Αθήνας. Μάλιστα, γι’ αυτό το λόγο, τόσο ο Περιφερειακός Διευθυντής όσο και ο Επόπτης Ποιότητας Περιφέρειας (μαζί με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Α’ Αθήνας) περιόδευσαν σε σχολεία όπου… ανακοίνωναν τις προθέσεις τους στους διευθυντές των μονάδων προφορικά. Τους έφερναν δηλαδή προ τετελεσμένων.
Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του Libre, συνέβη σε τουλάχιστον 2 σχολεία. Και για ποιο λόγο; Για να μετακινηθούν δύο εκπαιδευτικοί σε άλλα σχολεία υπό το πρόσχημα ότι δεν φοιτά στο ολοήμερο ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών.
Τι προτείνουν δηλαδή οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της εκπαίδευσης; Συγχώνευση τμημάτων του ολοήμερου με ότι αυτό σημαίνει για την ποιότητα της παρεχόμενης διδασκαλίας, ειδικά αν μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών υπάρχουν περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών ή αυτισμού. Ο δε εκπαιδευτικός υποχρεώνεται, μεσούσης της σεζόν, να διαρρήξει τη σχέση με τους μαθητές του και να αλλάξει επαγγελματικό περιβάλλον απλώς και μόνο για να “βγαίνουν” τα νούμερα στο Υπουργείο (και προφανώς να μην χρειαστούν νέες προσλήψεις).
Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι στα… κάγκελα βρίσκονται εκπαιδευτικοί που είναι μέλη στη συνδικαλιστική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας. Δεν έχει δηλαδή κομματικό πρόσημο η οργή η οποία φαίνεται ότι διατρέχει κάθετα την κοινότητα των δασκάλων.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών στην Α’ Αθήνας έχει ως εξής:
“Το Δ.Σ. του Α΄ Συλλόγου Αθηνών καταγγέλλει τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, τον Επόπτη Ποιότητας Περιφέρειας και τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας, διότι από το πρωί της Πέμπτης 12 Δεκεμβρίου, επισκέπτονται αιφνιδιαστικά σχολικές μονάδες του Συλλόγου μας, σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση της σχολικής χρονιάς!
Επισκέπτονται σχολεία όπου οι εκπαιδευτικοί δίνουν όλες τους τις δυνάμεις για να ανταπεξέλθουν στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που τα ίδια αυτά στελέχη διαμόρφωσαν εφαρμόζοντας την πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ για συμπτύξεις τμημάτων, για περικοπές στις παράλληλες στηρίξεις. Ντροπή και όνειδος! Από τη χούντα και μετά, παρά την αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων, τέτοιες σκοτεινές μέρες δεν έχουν ζήσει τα σχολεία μας.
Ενημερώνουμε τους γονείς και την τοπική κοινωνία ότι τα σχολεία μας χρειάζονται περισσότερο διδακτικό προσωπικό. Επίσης, ότι περικοπή τμήματος ολοήμερου σημαίνει στην πράξη ότι ένας/μία εκπαιδευτικός (που τοποθετήθηκε τελευταίος/α) περισσεύει και εν μέσω σχολικής χρονιάς η υπηρεσία τον διώχνει από την τάξη που έχει αναλάβει την οποία αναλαμβάνει συνάδελφος του ολοήμερου. Αυτή είναι η «σπουδή» και η «φροντίδα» του Υπουργείου για την καλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων!
Κύριοι και κυρίες του Υπουργείου Παιδείας, εσείς που καμία σχέση δεν έχετε ούτε με παιδεία, ούτε με τη μόρφωση, την αγωγή και τον πολιτισμό, εσείς που απαξιώνετε πλήρως τους/τις εκπαιδευτικούς και δεν τολμάτε ούτε να περάσετε από τα γραφεία μας να πείτε μια καλημέρα ή μια χριστουγεννιάτικη ευχή, εσείς που αισθάνεστε βαθύτατη απέχθεια για το διδακτικό μας έργο το οποίο αποφεύγετε όπως ο διάολος το λιβάνι να ξέρετε ένα πράγμα: ότι κι αν κάνετε θα μας βρίσκετε μπροστά σας! Το management δε θα νικήσει τη ζωντανή εκπαίδευση! Τα σχολεία μας δεν είναι στρατόπεδα ούτε πεδία βολής όπου εκτονώνουν το θυμικό τους με στρατιωτικές εφόδους κρατικοί αξιωματούχοι”.
Οι συγχωνεύσεις στα σχολεία (και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) ήταν κατά τη σχολική περίοδο που διανύουμε οι περισσότερες που έχουν γίνει ποτέ. Η τακτική, που εφαρμόστηκε κυρίως στα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων, προκάλεσε την οργή της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και την παρέμβαση της Συνηγόρου του Παιδιού Θεώνης Κουφονικολάκου που κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να δώσει έγγραφες εξηγήσεις κάτι που δεν έχει γίνει έως τώρα.
Ο λόγος της εφαρμογής της τακτικής αυτής δεν έχει ακόμη εξηγηθεί επισήμως. Η αλήθεια είναι όμως ότι πρόκειται για λόγο…λογιστικό. Τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι. Η απορία που προκύπτει εύλογα είναι αν με τέτοιου είδους νοοτροπίες και πολιτικές επιλογές μπορεί πραγματικά να ανθήσει η εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο στο οποίο, έτσι και αλλιώς, συνυπάρχουν και δεκάδες άλλα προβλήματα. Και αυτά τα άλλα προβλήματα οφείλονται κυρίως στην υποχρηματοδότηση που απέκτησε διαστάσεις μάστιγας στα χρόνια των μνημονίων.