Σταϊκούρας σε Αναπληρωτή Πρωθυπουργό Βόρειας Μακεδονίας: “Κόκκινη γραμμή οποιαδήποτε αναφορά στο όνομα Μακεδονία”

 Σταϊκούρας σε Αναπληρωτή Πρωθυπουργό Βόρειας Μακεδονίας: “Κόκκινη γραμμή οποιαδήποτε αναφορά στο όνομα Μακεδονία”

Στη σημασία που έχει η ανάπτυξη των δικτύων, ο οικολογικός προσανατολισμός και η ψηφιοποίηση του τομέα των Μεταφορών στην ενίσχυση της οικονομίας της Ευρώπης, εστίασε στην ομιλία του στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη, ο Χρήστος Σταϊκούρας. Στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε στον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας κ. Αλεξάνταρ Νικολόσκι ότι η αναφορά σε Μακεδονία αντί για Βόρεια Μακεδονία, είναι παράνομη και ανεπίτρεπτη «κόκκινη γραμμή» για οποιαδήποτε πρόοδο στις διμερείς σχέσεις. 

Όσον αφορά τον τομέα των μεταφορών, ο Έλληνας Υπουργός σημείωσε κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου πως στην προηγούμενη πενταετία, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κράτη – μέλη διαμόρφωσαν ένα φιλόδοξο νομοθετικό πλαίσιο για την επόμενη και πλέον δεκαετία. Η αναθεώρηση του κανονισμού για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και νομοθετήματα για την προσαρμογή στο στόχο του 55% (fit for 55), προσφέρουν τη βάση για να ξεκινήσει ο μετασχηματισμός: ενισχυμένη συνδεσιμότητα και συνεκτικότητα, πράσινες μεταφορές και ψηφιοποίηση για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως, αν και οι λύσεις και τα εργαλεία υπάρχουν, οι χρηματοδοτικές ανάγκες είναι πολλές. Τόνισε την ανάγκη η Ευρώπη να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των Μεταφορών, ώστε να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση και ανάπτυξη του, καθώς και η ενίσχυση της ασφάλειας των δικτύων, με έμφαση στο σιδηρόδρομο, που αποτελεί το σημαντικότερο πυλώνα του ΔΕΔ-Μ και των χρηματοδοτικών εργαλείων του τομέα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε: «Τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να εργαστούμε συντονισμένα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των δικτύων μας και της διασυνοριακής συνεργασίας, ώστε να συνδεθούμε αποτελεσματικά με τις γειτονικές χώρες, να προωθήσουμε την πολυτροπικότητα και τις εναλλακτικές και να επιτύχουμε τις υψηλές επιδόσεις της στόχευσης του ΔΕΔ-Μ και της στρατηγικής για την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα».

Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια διαδοχικών διμερών συναντήσεων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία να εξειδικεύσει τις πολιτικές της ελληνικής Κυβέρνησης.

Σχετικά Άρθρα