CrowdStrike: Αγωγή από επιβάτες που έχασαν πτήσεις λόγω του ψηφιακού μπλακάουτ
Τα νομικά προβλήματα της εταιρείας κυβερνοασφάλειας CrowdStrike μεγάλωσαν την Τρίτη μετά την κατάθεση αγωγών από επιβάτες που έχασαν τις πτήσεις τους λόγω του παγκόσμιου ψηφιακού μπλακάουτ του περασμένου μήνα. Τρεις ιδιώτες προσέφυγαν σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Τέξας ζητώντας να εκδικαστεί η υπόθεση ως μαζική αγωγή για την αποζημίωση όλων των επιβατών που επηρεάστηκαν.
Κατηγορούν την CrowdStrike για αμέλεια στον έλεγχο και τη διάθεση της προβληματικής ενημέρωσης λογισμικού που προκάλεσε το κρασάρισμα τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων υπολογιστών Windows σε όλο τον κόσμο.
Η ενημέρωση του λογισμικού προστασίας από χάκερ και κυβερνοεπιθέσεις επηρέασε όχι μόνο αεροπορικές εταιρείες αλλά και τράπεζες, νοσοκομεία και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε όλο τον κόσμο.
Όπως αναφέρουν οι ενάγοντες, επιβάτες της αεροπορικής εταιρείας Southwest Airlines, ως αποτέλεσμα της ακύρωσης χιλιάδων πτήσεων, πολλοί επιβάτες δαπάνησαν εκατοντάδες δολάρια για καταλύματα, γεύματα και νέα εισιτήρια, ενώ άλλοι έλειψαν από την εργασία τους ή υπέστησαν προβλήματα υγείας επειδή αναγκάστηκαν να κοιμηθούν στο πάτωμα του αεροδρομίου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, η CrowdStrike υποστηρίζει ότι η αγωγή είναι αβάσιμη και θα καταπέσει στα δικαστήρια.
Η ανακοίνωση, αναφέρει το Reuters, είναι πανομοιότυπη με αυτή που εξέδωσε η εταιρεία μετά την αγωγή που κατέθεσαν οι μέτοχοί της, υποστηρίζοντας ότι δεν είχαν ενημερωθεί για το ενδεχόμενο προβληματικών ενημερώσεων λογισμικού.
Αγωγή φέρεται να ετοιμάζει και η αεροπορική εταιρεία Delta Airlines, η οποία αναγκάστηκε να ακυρώσει περισσότερες από 6.000 πτήσεις και υπέστη ζημία την οποία υπολογίζει στα 500 εκατ. δολάρια.
Την Κυριακή, η CrowdStrike υποστήριξε ότι δεν έδειξε αμέλεια και δεν ευθύνεται για τα προβλήματα της Delta, η οποία όπως είπε αρνήθηκε τη βοήθειά της.