Ελεγκτικό Συνέδριο: Πράσινο φως για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τον φάκελο του διαγωνισμού και κυρίως το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης. Το ανώτατο δικαστήριο της χώρας ήλεγξε και έδωσε την έγκριση του και για το επίσημο κλείσιμο της διαγωνιστικής διαδικασίας που έτρεξε το ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων υπέβαλε τον «φάκελο» στις 5 Ιουλίου και σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός το Ελεγκτικό Συνέδριο προχώρησε στην αξιολόγηση και εξέδωσε την έγκριση του νομικού κειμένου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο επενδυτής που πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου της Αττικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι οι υπογραφές με τον νέο παραχωρησιούχο θα πέσουν αμέσως μετά τις θερινές διακοπές, δηλαδή τον Σεπτέμβριο. Από τότε θα μετρά και τυπικά αντίστροφα ο χρόνος για την ανάληψη της λειτουργίας, χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από τον νέο επενδυτή.
Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο, ενώ οι εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ θέλουν το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται προς το τέλος του 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα που προσέφερε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την ανάληψη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού, ανέρχεται στα 3,27 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 2% του ΑΕΠ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό με το οποίο επενδυτής χτύπησε δημόσιο διαγωνισμό συμμετέχοντας με τον τρόπο αυτό στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους.
Αξίζει δε, να τονιστεί πώς από τις αποκρατικοποιήσεις τα προσδοκώμενα έσοδα ανέρχονται στα 5,7 δισ. ευρώ. Σχεδόν το 60% προέρχεται μόνο από το τίμημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό.