Μπορεί η δημόσια διοίκηση να γίνει πιο φιλική και εξυπηρετική προς τους πολίτες;

 Μπορεί η δημόσια διοίκηση να γίνει πιο φιλική και εξυπηρετική προς τους πολίτες;

Οι σημερινές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν αυξανόμενα εμπόδια για την επίτευξη της πρωταρχικής τους αποστολής: Να υπηρετούν και εξυπηρετούν τους πολίτες. Οι ανανεωμένες προσεγγίσεις διαχείρισης και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν. Σε όλο τον κόσμο, οι κυβερνήσεις διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στις ζωές των ανθρώπων και στην αντιμετώπιση των πιο πιεστικών προκλήσεων της κοινωνίας. Στην καλύτερη περίπτωση, οι κυβερνήσεις μπορούν να πυροδοτήσουν επιστημονικές καινοτομίες, να επιτρέψουν την οικονομική ανάπτυξη για εκατομμύρια και να προσφέρουν στους πολίτες ένα δίχτυ ασφαλείας και ελπίδα σε δύσκολες στιγμές.

Οι δημόσιοι λειτουργοί-υπάλληλοι αφοσιώνονται σε μια σταθερή κυβέρνηση που λειτουργεί σωστά και ο επαγγελματισμός και η δέσμευσή τους παρέχουν μια απαραίτητη δημόσια υπηρεσία. Το έργο τους αγγίζει σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής των ανθρώπων και μπορεί να βελτιώσει μετρήσιμα την ποιότητα και τη διάρκεια της ζωής των ανθρώπων, να επεκτείνει τα μέσα διαβίωσης και να δημιουργήσει ανθεκτικές κοινότητες.

Ωστόσο, αυτοί οι αφοσιωμένοι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν ένα αυξανόμενο βάρος προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, των ολοένα και πιο έντονων εκκλήσεων να «κάνουμε περισσότερα με λιγότερα», τεχνολογικές αλλαγές, πόλωση, γεωπολιτικές εντάσεις, απαιτήσεις για ενεργειακή μετάβαση και επείγουσα πίεση για επίτευξη βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί κρατικοί φορείς καταβάλλουν προσπάθειες για να προσφέρουν οφέλη από το πρόγραμμα, να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες του κοινού για την εξυπηρέτηση πελατών και να κατασκευάσουν και να προμηθευτούν τεχνολογία και υποδομές εγκαίρως και με βάση τον προϋπολογισμό.

Τα καλά νέα είναι ότι ορισμένοι οργανισμοί του δημόσιου τομέα ξεπερνούν, με ανανεωμένες προσεγγίσεις διαχείρισης και νέες τεχνολογίες, αποτελεσματικές συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα και προόδους στην προσέλκυση και ανάπτυξη ταλέντων. Εκμεταλλευόμενοι αυτά τα νεότερα εργαλεία και τακτικές, η σύγχρονη δημόσια διοίκηση μπορεί να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους λαούς τους.

Σε αυτό το άρθρο,παρουσιάζονται τρεις επιταγές που μπορεί να είναι κρίσιμες για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας:

  • Αντιμετωπίστε συστηματικά τις ελλείψεις στην εμπειρία πελατών και πολιτών. Οι πρόοδοι στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών από εταιρείες τεχνολογίας και άλλες στον ιδιωτικό τομέα έχουν αλλάξει τις προσδοκίες των πελατών. Οι κυβερνήσεις έχουν μια αυξανόμενη ικανότητα να κάνουν τις υπηρεσίες πιο γρήγορες, πιο προσιτές και πιο εύχρηστες. Η βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση και στη μείωση του κόστους. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, κάθε ποσοστιαία μονάδα αύξησης της ικανοποίησης των πελατών από μια ομοσπονδιακή εταιρεία αυξάνει την εμπιστοσύνη σε αυτήν την εταιρεία  έως και δύο ποσοστιαίες μονάδες. Η ανύψωση της εξυπηρέτησης πελατών σε αυτό το επίπεδο θα μπορούσε να απαιτήσει ηγετική θέση σε νέα σύνορα—από την αύξηση της ταχύτητας απόκρισης σε καιρικές καταστροφές και κρίσεις υγείας έως την πιο αποτελεσματική παράδοση αδειών οδήγησης και αδειών κατασκήνωσης.
  • Βελτίωση της κρατικής παραγωγικότητας υπό αυξανόμενη δημοσιονομική πίεση. Υπολογίζουμε μια ευκαιρία βελτίωσης της παραγωγικότητας  725 έως 765 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, αξίας περίπου 2.000 $ ανά Αμερικανό πολίτη. Πολλά κυβερνητικά τμήματα μπορεί να παραβλέπουν αποδεδειγμένα επιχειρησιακά εργαλεία και τρόπους εργασίας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σωστά. Θα μπορούσαμε να δούμε μια δυνατότητα για βελτιώσεις της παγκόσμιας παραγωγικότητας έως και 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων,  εάν όλες οι χώρες αυξάνουν την παραγωγικότητά τους με το ρυθμό της ταχύτερα βελτιούμενης ομοτίμων τους.
  • Υποστήριξη της καινοτομίας. Συνεργαζόμενοι με τον ιδιωτικό τομέα και υιοθετώντας μια νοοτροπία επενδυτών, οι κυβερνήσεις μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς οικονομικής ανάπτυξης μέσω μιας στοχαστικής ατζέντας οικονομικής ανάπτυξης και καινοτομίας. Για παράδειγμα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει συνεργαστεί με ιδιώτες πληρωτές  για να δημιουργήσει αγορές όπως το Medicare Advantage και έχει κινηθεί για να χλευάσει την επένδυση σε κοινωνικά αγαθά, όπως μέσω του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.

Οι θετικές αλληλεπιδράσεις και εμπειρίες με την κυβέρνηση είναι πιο πιθανό να τονώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού στην κυβέρνηση. Ενώ ορισμένοι φορείς του δημόσιου τομέα έχουν σημειώσει πρόοδο στην παροχή υπηρεσιών, πολλές κρατικές υπηρεσίες υπολείπονται των αυξανόμενων προσδοκιών των πελατών. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι Αμερικανοί κατατάσσουν τις κρατικές και ομοσπονδιακές κυβερνητικές υπηρεσίες στην τελευταία θέση, πίσω από τις εμπειρίες τους με αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες και ασφαλιστές αυτοκινήτων.

Οι ικανοποιημένοι χρήστες κρατικών υπηρεσιών έχουν εννέα φορές περισσότερες πιθανότητες από τους πελάτες συνολικά να εμπιστευτούν τον οργανισμό που παρέχει την υπηρεσία και εννέα φορές πιο πιθανό να συμφωνήσουν ότι ένας οργανισμός εκπληρώνει τις δηλωμένες αποστολές του. Οι δυσαρεστημένοι πελάτες είναι δύο φορές πιο πιθανό από τους πελάτες συνολικά να ζητήσουν βοήθεια τρεις ή περισσότερες φορές, κάτι που θα μπορούσε να κοστίσει χρήματα και χρόνο στις εταιρείες.

Πολλά μπορούν να διδαχθούν από τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος θέτει σε μεγάλο βαθμό το σημείο αναφοράς για την εξυπηρέτηση των πελατών. Αν και ο δημόσιος τομέας έχει μοναδικές εκτιμήσεις και προστατευτικά κιγκλιδώματα, μια προσέγγιση που επικεντρώνεται στον πολίτη θα μπορούσε να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία. Δύο βήματα είναι κρίσιμα.

  • Πρώτον, δημιουργήστε μια σύνδεση με την αξία—για παράδειγμα, αύξηση της εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, μείωση του χρόνου αναμονής, βελτίωση της πρόσβασης ή ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών.
  • Δεύτερον, εντοπίστε ευκαιρίες υψηλού αντίκτυπου για να ξανασκεφτείτε το ταξίδι του χρήστη και τα σημεία συμφόρησης που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την πρόοδο. Οι κορυφαίοι επαγγελματίες του δημόσιου τομέα κατανοούν τις τρέχουσες εμπειρίες πελατών, καθορίζουν τι είναι πιο σημαντικό για το κοινό-στόχο τους και εξετάζουν τις δυνατότητες επανασχεδιασμού της διαδικασίας καθαρών φύλλων που εκμεταλλεύεται την ψηφιακή τεχνολογία, τα αναλυτικά στοιχεία και τις νέες τεχνολογίες, όπως το Generative AI (gen AI).

Η Gen AI επιταχύνει τις επιχειρήσεις πρώτης γραμμής

Οι τεχνολογικές πλατφόρμες είναι ένας βασικός παράγοντας. Ιστορικά, οι κυβερνήσεις συχνά έχουν υποεπενδύσει στην τεχνολογία, βασιζόμενες αντ’ αυτού σε μια γερασμένη τεχνολογική υποδομή, η οποία μπορεί να έχει μεγαλύτερες περιόδους απόσβεσης από τον παραδοσιακό πολιτικό κύκλο. Η έρευνα της McKinsey, που διεξήχθη με την Oxford Global Projects, υποδηλώνει ότι μόνο ένα στα 200 έργα πληροφορικής αποφέρει τα επιδιωκόμενα οφέλη εγκαίρως και εντός του προϋπολογισμού, αριθμός που γίνεται χειρότερος στις κυβερνήσεις.

Η υιοθέτηση της τεχνολογίας του δημόσιου τομέα μπορεί συχνά να απαιτεί τη διεξαγωγή πολύπλοκων γραφειοκρατικών διαδικασιών, αλλά οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να αγνοήσουν τους βαθείς και θετικούς μετασχηματισμούς που προκαλούνται από την ψηφιακή τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη. Για να επιταχύνει την υιοθέτηση των χρηστών, ο δημόσιος τομέας θα μπορούσε να αναπτύξει έξι κρίσιμες δυνατότητες: ευθυγράμμιση κορυφαίων ηγεσιών και φορέων σε έναν οδικό χάρτη που καθοδηγείται από τις επιχειρήσεις, βελτιστοποιεί τις υπάρχουσες διαδικασίες για την απόκτηση του σωστού ψηφιακού ταλέντα, δημιουργία και ανάπτυξη ευέλικτων ομάδων, ανάπτυξη τεχνολογίας για ταχύτητα και η κατανεμημένη καινοτομία, να καταστήσουν τα διαλειτουργικά και συνδεδεμένα δεδομένα προτεραιότητα και να κλιμακώσουν τις ψηφιακές λύσεις σε όλες τις κυβερνητικές υπηρεσίες.

Μπορεί να είναι δύσκολο να μετρηθεί η παραγωγικότητα στην κυβέρνηση, καθώς οι εισροές και οι εκροές δεν μπορούν πάντα να ποσοτικοποιηθούν, όπως γίνεται στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, η αποδοτικότητα κόστους, τα ποιοτικά αποτελέσματα και η απόδοση των υπηρεσιών  μπορούν, εάν αποτυπωθούν συστηματικά, να τονώσουν ορισμένες από τις βελτιώσεις παραγωγικότητας που παρατηρούνται σε οργανισμούς του ιδιωτικού τομέα. Η έρευνά μας δείχνει ότι εκτός από τη λειτουργία πολιτικής που ήταν ιστορικά στο επίκεντρο της κυβέρνησης, τέσσερις λειτουργίες θα μπορούσαν να ενισχυθούν  για την επιδίωξη της αποτελεσματικότητας και την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων:

  • Χρηματοδότηση. Πέρα από τον προϋπολογισμό και τη δημοσιονομική διαχείριση, η λειτουργία χρηματοδότησης θα μπορούσε να βοηθήσει τα τμήματα και τους οργανισμούς να χαράξουν σαφέστερες διαδρομές για καλύτερα αποτελέσματα, να μετρήσουν την πρόοδο, να κάνουν στρατηγικές αντισταθμίσεις για τον προϋπολογισμό ή τις επενδύσεις και να προειδοποιήσουν για πιθανά προβλήματα στο μέλλον.
  • Προμήθειες. Καλλιεργώντας την αριστεία στις εμπορικές δεξιότητες, οι κυβερνήσεις μπορούν να βοηθήσουν να διασφαλιστεί ότι τα στοιχεία μεγάλων δαπανών, όπως οι προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών, τα μεγάλα έργα και τα προγράμματα πληροφορικής προσφέρουν απτή αξία.
  • Τεχνολογία. Οι ψηφιακές δυνατότητες μπορούν να μεταμορφώσουν γρήγορα τις εμπειρίες των ανθρώπων, να εξοικονομήσουν χρήματα για τους ανθρώπους και τις κυβερνήσεις και να ενισχύσουν τα αποτελέσματα για τις κυβερνητικές υπηρεσίες, ενώ τα αναλυτικά στοιχεία μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της σπατάλης και να εντοπίσουν ποιες κυβερνητικές δραστηριότητες λειτουργούν καλά για τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων.
  • Διαχείριση ταλέντων. Μια στρατηγική λειτουργία ανθρώπινου δυναμικού μπορεί να βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι ολόκληρη η κυβέρνηση προσελκύει και αναπτύσσει το ταλέντο που απαιτείται για την επίτευξη καλύτερων, πιο οικονομικά αποδοτικών αποτελεσμάτων – και στη συνέχεια διαχειρίζεται και παρακινεί αυτό το ταλέντο να οδηγήσει σε συνεχή κέρδη παραγωγικότητας.

Οι ενέσεις κεφαλαίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 βοήθησαν να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τις κυβερνήσεις ώστε να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. Οι κρατικές δαπάνες ως ποσοστό του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος έφθασαν σε ιστορικά υψηλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 (Σχήμα 1).

Έκθεμα 1

Οι κρατικές δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ έφτασαν σε ιστορικά υψηλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά έκτοτε άρχισαν να μειώνονται.

Οι άπαξ σε μια γενιά αυξήσεις στις δαπάνες κεφαλαίου, που κατέστησαν δυνατές μέσω λογαριασμών δαπανών και πράξεων ανάκαμψης σε πολλές χώρες, προσφέρουν τη δυνατότητα επιτάχυνσης της βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς (Σχήμα 2).

Έκθεμα 2

Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της Σιγκαπούρης βελτιώνουν την παραγωγικότητα

Τα κυβερνητικά τμήματα και οι υπηρεσίες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά από κινήσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας. Η πιο πρόσφατη έρευνά μας δείχνει ότι οι κυβερνήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν επτά μοχλούς για τη βελτίωση της παραγωγικότητας  σε όλες τις δραστηριότητές τους: μετασχηματίζουν ψηφιακά και αυτοματοποιούν, βελτιστοποιούν την οργανωτική δομή και διακυβέρνηση, επενδύουν και αναπτύσσουν το σωστό ταλέντο, βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας, διαχειρίζονται τη ζήτηση των πελατών μέσω μηχανισμών όπως η αυτοεξυπηρέτηση .

Μια έρευνα του Σεπτεμβρίου του 2023 σε περισσότερους από 50 ηγέτες της κυβέρνησης των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι ερωτηθέντες δεν χρησιμοποιούν αυτούς τους μοχλούς με σταθερούς ρυθμούς.Γενικά, οι ερωτηθέντες εφάρμοσαν τρόπους για τη βελτίωση των διαδικασιών και τη βελτιστοποίηση της οργανωτικής δομής και διακυβέρνησης, με περισσότερο από το 20 τοις εκατό να αναφέρει ότι είχε αναλάβει δράση σε αυτούς τους τομείς και λιγότερο από το 6 τοις εκατό να αναφέρει ότι δεν είχε. Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 10 τοις εκατό των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι εφαρμόζουν διαδικασίες για τη διαχείριση της ζήτησης και την πιο έξυπνη πηγή.

Οι αλλαγές στην κρατική παραγωγικότητα μπορεί συχνά να απαιτούν μια μετασχηματιστική προσέγγιση. Ωστόσο, η εμπειρία μας δείχνει ότι μόνο το 30 τοις εκατό των μετασχηματισμών του ιδιωτικού τομέα και το 22 τοις εκατό των μετασχηματισμών του δημόσιου τομέα επιτυγχάνουν να πιάσουν τους στόχους τους. Η σύλληψη νέων ευκαιριών απαιτεί αλλαγή στο τυπικό μοντέλο λειτουργίας της κυβέρνησης. Οι κυβερνήσεις μπορεί να χρειαστεί να ξεπεράσουν θεσμικές συνήθειες που περιορίζουν τη διαφάνεια και προάγουν τον αυξανόμενο χαρακτήρα. Αν και αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να επιτευχθεί, οι αποδόσεις μπορεί να είναι μεγάλες. Βασικοί παράγοντες επιτυχίας περιλαμβάνουν την ευθυγράμμιση με τολμηρούς στόχους, τη μετατόπιση των καλύτερων ανθρώπων για να επικεντρωθούν στην προώθηση πρωτοβουλιών βελτίωσης, την επιβράβευση της έξυπνης ανάληψης κινδύνων, την αύξηση της διαφάνειας στην πρόοδο και την επένδυση σε εργαλεία και συστήματα.

Η βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς τροφοδοτεί τις ευκαιρίες και τη χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των σημερινών ιλιγγιωδών προκλήσεων. Οι κυβερνήσεις διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος και στην υιοθέτηση πολιτικών που υποστηρίζουν τις ιδιωτικές εταιρείες και τις βοηθούν να ευδοκιμήσουν. Εκτός από το ότι επιτρέπουν έναν ισορροπημένο ανταγωνιστικό όρο ανταγωνισμού, οι κυβερνήσεις σε πολλές χώρες, όπως είδαμε, επιστρέφουν στη βιομηχανική στρατηγική. Υποστηρίζουν πιο ενεργά βασικούς τομείς και ενθαρρύνουν επενδυτικές ευκαιρίες και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για να συμβάλουν στην εξασφάλιση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε ζωτικής σημασίας βιομηχανίες και στην καλύτερη διαχείριση της ενεργειακής μετάβασης. Για παράδειγμα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν θεσπίσει το νόμο CHIPS και Science για να υποστηρίξουν τις βιομηχανίες παραγωγής και ημιαγωγών τους. Ομοίως, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει τον Ευρωπαϊκό νόμο για τα τσιπ για να υποστηρίξει τις βιομηχανίες ημιαγωγών της. Αρκετές χώρες σκέφτονται επίσης πώς να αναπτύξουν στρατηγικούς και μελλοντικούς τομείς (για παράδειγμα, στη διαστημική τεχνολογία ή τη βιοτεχνολογία), όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία έχουν αναπτύξει έναν κατάλογο πολλά υποσχόμενων τομέων με προτεραιότητα για επενδύσεις και οικονομική επιτάχυνση.

Για την αποτελεσματική εκτέλεση αυτής της εξελισσόμενης εντολής, βλέπουμε μια πιθανή ανάγκη για τους κυβερνητικούς ηγέτες να αναλάβουν περισσότερο τη νοοτροπία των επενδυτών όταν θεσπίζουν νέα προγράμματα, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να βοηθήσει τους ηγέτες να κάνουν τα εξής:

  • Βρείτε τη σωστή ισορροπία μεταξύ της παροχής ανταγωνιστικών όρων ανταγωνισμού για όλες τις επιχειρήσεις, της επένδυσης σε ένα υποστηρικτικό και ευνοϊκό περιβάλλον και της τοποθέτησης επιλεγμένων στοιχημάτων σε πιθανές μελλοντικές στρατηγικές ευκαιρίες.
  • Δώστε σαφήνεια σχετικά με το πού μπορείτε να καταλύσετε καλύτερα την ανάπτυξη—για παράδειγμα, ξεκλειδώνοντας κενά σε μια αλυσίδα αξίας ή ξεκινώντας ένα οικοσύστημα καινοτομίας.
  • Να είστε ξεκάθαροι στο δικαίωμα της επιτυχίας και στις μοναδικές πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (για παράδειγμα, φυσικό πλεονέκτημα, προνομιακή πρόσβαση στην αγορά, πλεονέκτημα κόστους, πλεονέκτημα παραγωγικότητας, πλεονέκτημα πρώτης κίνησης).
  • Συγκεντρώστε προνομιούχες πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από στενή διαβούλευση —στην περίπτωση αυτή, με άτομα και επιχειρήσεις— για να βοηθήσετε στη λήψη αποφάσεων.
  • Σκεφτείτε πού να συμπληρώσετε και να «συγκελώσετε» (έναντι του παραγκωνισμού) κεφάλαιο από τον ιδιωτικό τομέα και πού αυτό το κεφάλαιο εμποδίζει τις ιδιωτικές επενδύσεις.
  • Χρησιμοποιήστε την πύλη σταδίων με σαφείς δείκτες προόδου, μαζί με την επιθυμία να αποδεσμεύσετε περισσότερους πόρους για αποδεδειγμένα αποτελέσματα και να περικόψετε πόρους όταν δεν υπάρχει επαρκής πρόοδος.
  • Δημιουργήστε τα κατάλληλα οικοσυστήματα καινοτομίας για την ανάδυση μελλοντικών οικονομικών τομέων.

Για να ανταποκριθούν σε αυτές τις επιταγές, οι δεξιότητες της σύγχρονης δημόσιας υπηρεσίας μπορεί να χρειαστεί να εξελιχθούν. Προτείνουμε αρκετές βασικές δυνατότητες στις οποίες θα μπορούσαν να επενδύσουν οι κυβερνητικοί ηγέτες για να βοηθήσουν τη δημόσια διοίκηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Ενίσχυση και επέκταση των εταιρικών σχέσεων μεταξύ της κυβέρνησης και του ιδιωτικού τομέα

Οι απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα του σήμερα θα απαιτήσουν πιθανότατα συντονισμό μεταξύ του δημόσιου, του ιδιωτικού και του κοινωνικού τομέα για κεφάλαιο, ιδέες και τεχνογνωσία. Ενώ συχνά υπάρχουν εμπόδια στους ανθρώπους που μετακινούνται μεταξύ αυτών των κόσμων, είναι δυνατό να επιτευχθεί υψηλός βαθμός συνεργασίας μέσω εναλλαγών, αποσπάσεων και επίσημης και άτυπης δέσμευσης και σύγκλησης. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί μια τέτοια συνεργασία είναι μέσω συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Αυτές οι ρυθμίσεις έχουν παραδώσει με επιτυχία μεγάλα έργα δημόσιας υποδομής  σε πολλές χώρες. Οι επιτυχημένοι ιδιώτες εργολάβοι έχουν συχνά ισχυρές ικανότητες στη διαχείριση κινδύνου  σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός έργου, δημιουργώντας κέρδη αποδοτικότητας για την οντότητα του δημόσιου τομέα. Οι ΣΔΙΤ μπορούν επίσης να κατανείμουν το κόστος ενός έργου σε μια πιο εκτεταμένη περίοδο και έτσι μπορούν να απελευθερώσουν δημόσιους πόρους για επενδύσεις σε τομείς στους οποίους η ιδιωτική επένδυση είναι αδύνατη ή άλλως ακατάλληλη.

Απελευθερώστε τη δύναμη των δεδομένων για ταχύτερη, καλύτερα ενημερωμένη λήψη αποφάσεων

Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, υπήρξε μια μετατόπιση από τη δογματική λήψη αποφάσεων στη λήψη αποφάσεων βάσει στοιχείων στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Ήρθε τώρα η ώρα για μια άλλη αλλαγή για να ενεργοποιηθούν ισχυρές και επαναληπτικές διαδικασίες. Οι ηγέτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, προγνωστική μοντελοποίηση, μη δομημένα δεδομένα και παρακολούθηση απόδοσης σε πραγματικό χρόνο για να υποστηρίξουν τη λήψη επαναληπτικών αποφάσεων.

Σχετικά με το QuantumBlack, AI από την McKinsey

Η πανδημία του COVID-19 μπορεί να βοήθησε να τονιστεί η ιδέα ότι για τις κυβερνήσεις, οι παραδοσιακοί δείκτες όπως το ΑΕΠ μπορεί να καθυστερούν αρκετούς μήνες και να είναι πολύ αργοί για να προβλέψουν βραχυπρόθεσμες οικονομικές επιπτώσεις και να ενημερώσουν τη λήψη αποφάσεων. Αρκετές κυβερνήσεις καινοτόμησαν παρακολουθώντας τη δραστηριότητα σε πραγματικό χρόνο μέσω δεδομένων πιστωτικών καρτών, κίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια ή αριθμούς αφίξεων αεροδρομίων για να προβάλουν βραχυπρόθεσμες οικονομικές δραστηριότητες. Για παράδειγμα, στην Αυστραλία, το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο του Πρωθυπουργού και του Υπουργικού Συμβουλίου συμπλήρωσαν δεδομένα από το Services Australia, ένα κυβερνητικό τμήμα, με ανώνυμα δεδομένα δαπανών πιστωτικών και χρεωστικών καρτών από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Αυτό συνέδεσε τα πρότυπα δαπανών με τη λήψη κρατικών κεφαλαίων τόνωσης, επιτρέποντας στην αυστραλιανή κυβέρνηση να κατανοήσει την αποτελεσματικότητα των πακέτων τόνωσης σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των αποχρώσεων μεταξύ των πολιτειών.

Ένα άλλο παράδειγμα μπορεί να βρεθεί στις προόδους στα ψηφιακά δίδυμα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στον εξορθολογισμό των διαδικασιών λήψης αποφάσεων – οδηγώντας σε πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό και παροχή υπηρεσιών και υποδομών. Τα ψηφιακά δίδυμα είναι εικονικά μοντέλα προϊόντων ή διαδικασιών. Μπορούν να εξουσιοδοτήσουν τους κυβερνητικούς ηγέτες να σχεδιάζουν καλύτερα και πιο οικονομικά αποδοτικά, σενάρια stress test, να οπτικοποιούν τα αποτελέσματα, να παρέχουν υπηρεσίες ταχύτερα και να βελτιώνουν τα αποτελέσματα για τους ανθρώπους και την οικονομία.

Δημιουργήστε ισχυρότερους δεσμούς

Το σύγχρονο σύνολο δεξιοτήτων δημοσίων υπαλλήλων περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από τον απλό σχεδιασμό πολιτικής. Όλο και περισσότερο, απαιτεί εξειδίκευση στη διαχείριση μεγάλων, πολύπλοκων οργανισμών και στην οδήγηση προγραμμάτων μετασχηματιστικών αλλαγών που συχνά εξαρτώνται από την τεχνολογία.

Σχεδόν το 80 τοις εκατό των προσπαθειών μείζονος αλλαγής στον δημόσιο τομέα δεν επιτυγχάνουν τους στόχους τους.

Οι ηγέτες του δημόσιου τομέα μπορούν να τριπλασιάσουν το ποσοστό επιτυχίας αυτών των μετασχηματισμών ακολουθώντας πέντε αποδεδειγμένους κλάδους: αφοσιωμένη ηγεσία, σαφής σκοπός και προτεραιότητες, ρυθμός και συντονισμός στην παράδοση, συναρπαστική επικοινωνία και ικανότητα αλλαγής. Αφού καθοριστεί μια στρατηγική μετασχηματισμού και δημιουργηθούν οι φιλοδοξίες και ο προϋπολογισμός, οι δημόσιοι φορείς μπορεί να χρειαστεί να ακολουθήσουν τρία σημαντικά βήματα:

  1. Ανακαλύπτω. Καθορίστε την τροχιά και το πλήρες δυναμικό του μετασχηματισμού.
  2. Σχεδιάστε και αποφασίστε. Αναπτύξτε ένα σχέδιο από τη βάση προς την κορυφή, με λεπτομέρειες για πρωτοβουλίες και οικονομικά στοιχεία, το οποίο ανήκει πλήρως στους ηγέτες της γραμμής.
  3. Παραδίδω. Ξεκινήστε την προσπάθεια πλήρους κλίμακας και παρακολουθήστε την πρόοδο, οδηγώντας την αξία έναντι των στρατηγικών στόχων.

Επανεξετάστε την οργάνωση και την προσέλκυση ταλέντων

Υπάρχει έλλειψη ταλέντων στον δημόσιο τομέα σε όλο τον κόσμο, τα αποτελέσματα της οποίας ενισχύονται από το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων. Τον Φεβρουάριο του 2024, οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν περίπου 8,8 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, το 10% των οποίων ήταν κυβερνητικές θέσεις εργασίας. Ωστόσο, μόνο περίπου το 4 τοις εκατό των προσλήψεων ήταν στην κυβέρνηση – αφήνοντας περισσότερες από 500.000 θέσεις εργασίας στο δημόσιο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Επιτροπή Δημόσιων Λογαριασμών εκτιμά ότι ο αριθμός των επαγγελματιών ψηφιακών, δεδομένων και τεχνολογίας στη δημόσια διοίκηση είναι 4,5 τοις εκατό, λιγότερο από το ήμισυ του αριθμού που χρειάζεται σε σύγκριση με έναν ισοδύναμο μέσο όρο του κλάδου μεταξύ 8 και 12 τοις εκατό.

Τόσο οι διευθυντικοί όσο και οι μη διευθυντικοί δημόσιοι υπάλληλοι αναφέρουν ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι ολοένα και πιο απαραίτητες για τη μάθηση και την ανάπτυξή τους, με το 86% των χωρών να τις κατατάσσουν στην πρώτη πεντάδα για μη διευθυντικά στελέχη (η μεγαλύτερη ανταπόκριση) και 51% για ανώτερα διευθυντικά στελέχη (το δεύτερο υψηλότερο).

Για να ανταποκριθούν, οι κυβερνήσεις μπορούν να εξετάσουν μια ατζέντα ταλέντων που ταιριάζει με τις απαιτήσεις αυτής της εποχής, συμπεριλαμβανομένων των ακόλουθων στοιχείων:

  • μια ανανέωση της πρότασης αξίας των εργαζομένων που αποτυπώνει ό,τι είναι ιδιαίτερο για την εργασία στην κυβέρνηση σήμερα, ενώ ενισχύει τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζει η δημόσια υπηρεσία στην ενίσχυση της δημόσιας εμπιστοσύνης
  • ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο εργατικού δυναμικού που επενδύει και διασφαλίζει ότι οι σωστές ικανότητες ταιριάζουν με τους στρατηγικούς στόχους του οργανισμού
  • ένα πιο ποικίλο σύνολο μονοπατιών σταδιοδρομίας, αντί για την παραδοσιακή κλίμακα σταδιοδρομίας, που επιτρέπει στο προσωπικό να αναπτύξει το εύρος της τεχνογνωσίας που απαιτείται για να υποστηρίξει την εστίαση στην πολιτική και την ηγεσία του υπουργικού συμβουλίου
  • ένα πιο σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας που εξισορροπεί την ταχύτητα και τη σταθερότητα για να επιτρέπει στις κυβερνήσεις να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις με τον απαιτούμενο ρυθμό, με μια σαφή διαδρομή για τη μέτρηση και την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του κοινού
  • ηγετική θέση σχετικά με τη διαφορετικότητα, την ισότητα, την ένταξη και την πρόσβαση για να διασφαλιστεί ότι η λήψη αποφάσεων των κυβερνήσεων είναι αντιπροσωπευτική των κοινωνιών που υπηρετούν, καθώς και για τη διασφάλιση της δίκαιης παροχής υπηρεσιών

Οι κυβερνήσεις σε πολλές χώρες βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής όσον αφορά την απόκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού και την επίτευξη της ικανοποίησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Οι ηγέτες του δημόσιου τομέα αντιμετωπίζουν σημαντική πίεση από τους ψηφοφόρους και τους ενδιαφερόμενους φορείς για να βελτιώσουν την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη και να αυξήσουν την ευημερία για τους ανθρώπους που υπηρετούν. Ενώ οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν δύσκολες προκλήσεις σήμερα, οι νέες τεχνολογίες, τα επιχειρηματικά μοντέλα και οι πρακτικές προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για την παροχή υπηρεσιών πιο αποτελεσματικά, επιτρέποντας στους δημόσιους υπαλλήλους να εκπληρώσουν την αποστολή τους για καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού σε μια εποχή ενδυναμωμένων καταναλωτών.

Σχετικά Άρθρα