Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει 1 δισ. στην Τουρκία και φτιάχνει εργοστάσιο απέναντι από την Χίο
Ήταν σίγουρο ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θα έμεναν με σταυρωμένα τα χέρια στην επίθεση με τιμωρητικούς δασμούς που εξαπολύει η Ε.Ε. στα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα. Ήδη εδώ και μήνες έχουν εμφανιστεί μια σειρά δημοσιευμάτων που παρουσιάζουν ασιατικές εταιρείες να ψάχνουν ευρωπαϊκό έδαφος για να στήσουν εργοστάσια και με αυτό τον τρόπο τα προϊόντας τους να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στην Ε.Ε..
Τώρα έρχεται το autonews.com όπου αποκαλύπτει ότι το deal ανάμεσα στην BYD και την Τουρκία «κλείδωσε» και το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί επισήμως από την κυβέρνηση Ερντογάν.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το εργοστάσιο θα στηθεί στο δυτικό μέρος της χώρας, στην περιοχή Manisa η οποία βρίσκεται σε απόσταση 1,5 ώρας από το Τσεσμέ, της παραθαλάσσιας πόλης απέναντι από την Χίο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η συνολική επένδυση του Κινέζου κατασκευαστή θα ξεπεράσει το 1 δις δολ.
Το autonews.com προσπάθησε επικοινώνησε τόσο με αξιωματούχος της τουρκικής κυβέρνησης αλλά και με ανθρώπους της BYD ωστόσο κανείς δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο.
Το νέο εργοστάσιο θα ανοίξει τις πόρτες της BYD για ευκολότερη πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά με τον κατασκευαστή να εκμεταλλεύεται την τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την Ε.Ε. Θυμίζουμε ότι μετά την ανακοίνωση της επιβολής δασμών στα «made in China» ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BYD είδε το ποσοστό επιβάρυνσης στα προϊόντα της να ανεβαίνει στο 17,4%.
Με την κατασκευή της νέας μονάδας η BYD θα έχει επίσης εύκολη είσοδο στην τουρκική αγορά αυτοκινήτου, σε μια χώρα με 90.00.000 πλυθυσμό όπου πέρυσι το μερίδιο των EVs έφτασε στο 7,5% των συνολικών πωλήσεων.
Εντωμεταξύ πριν από λίγες ημέρες η κυβέρνηση Ερντογάν έκανε μια τεραστίων διαστάσεων «αναδίπλωση» όταν ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει την απόφαση που είχε πάρει σχεδόν έναν μήνα πριν, να επιβάλει ενιαίο δασμό 40% στα κινεζικά αυτοκίνητα, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις εισαγωγές και να μειώσει το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. Στην ανακοίνωσή της δικαιολόγησε την αλλαγή στάσης στην προσπάθεια που κάνει για να προσελκύσει νέες επενδύσεις.
Θυμίζουμε η BYD, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει να στήνει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στην Ουγγαρία και αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή το 2026, είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα.
Επίσης έχει αναφέρει ότι τα επόμενα χρόνια σκοπεύει να μεταφέρει τη γκάμα των φθηνών EVs που κυκλοφορούν στην Κίνα, και στην ευρωπαϊκή αγορά. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι το hatchback Seagull που αναμένεται να λανσαριστεί με τιμή χαμηλότερη των 20.000 ευρώ, βάζοντας δύσκολα στους Ευρωπαϊους ανταγωνιστές.
Η BYD μπορεί να έχει μέχρι σήμερα μικρό μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη ωστόσο δείχνει ότι έχει ξεκάθαρο πλάνο προώθησης των προϊόντων της. Η εταιρεία έχει κάνει σημαντικά βήματα και στον τομέα του μάρκετινγκ αφού είναι βασικός χορηγός του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου που διεξάγεται στη Γερμανία, παίρνοντας τη θέση της VW.
Επίσης έχει ξεκινήσει να στήνει εργοστάσιο σε διαφορετικά σημεία σε όλο τον κόσμο. Στις αρχές Ιουλίου έκανε εγκαίνια στη νέα γραμμή παραγωγής στην Ταϊλάνδη, ενώ έχει ήδη περάσει στην κατοχή της ένα πρώην εργοστάσιο της Ford στη Βραζιλία και εξετάζει τοποθεσίες για να στήσει ακόμα μία μονάδα στο Μεξικό.
Πηγή: caranddriver.gr