H&M: Τα λουκέτα από την ΑΑΔΕ, η μη διαβίβαση αποδείξεων και η διαχρονική πτώση των κερδών της
Αίσθηση έχουν προκαλέσει στην αγορά ένδυσης τα απανωτά λουκέτα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε καταστήματα του σουηδικού κολοσσού λιανικής πώλησης ρούχων, H&Μ.
Χθες (20.06.24) η ΑΑΔΕ, προχώρησε στο κλείσιμο άλλων τεσσάρων καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας ρούχων Η&Μ σε Γλυφάδα, Καλαμάτα, Βόλο, και Ρόδο για 48 ώρες, ενώ την Δευτέρα (17.6.2024) είχε βάλει λουκέτο σε κατάστημα της εταιρείας στο Σύνταγμα, στην οδό Ερμού λόγω του ότι δεν διαβίβαζαν τις αποδείξεις τους στην εφορία.
Σημειώνεται πως οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μετά από επίσκεψη στο κατάστημα της Ερμού, εντόπισαν πως υπήρχαν ταμειακές μηχανές που είχαν σταματήσει τη διασύνδεση τους με την ΑΑΔΕ για σχεδόν ένα εξάμηνο.
Με βάση τα στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους στα tablets τους από το σύστημα ΕΛΕΓΧΟΣlive, που βλέπει σε πραγματικό χρόνο τη φορολογική συμπεριφορά των επιχειρήσεων εντόπισαν το εξής: Το συγκεκριμένο κατάστημα, από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 12 Ιουνίου της φετινής χρονιάς, «έκοψε» αλλά δεν διαβίβασε 21.100 αποδείξεις, αξίας 576.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 111.500 ευρώ.
Στην επιχείρηση επιβλήθηκε πρόστιμο 56.000 ευρώ, όπως προβλέπει ο νόμος, και στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες.
Τι αναφέρει η H&M
Σε σχέση με τα λουκέτο στο κατάστημα στην Ερμού, η H&M εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία αναφέρει «αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε ορισμένες τεχνικές και ρυθμιστικές δυσκολίες με το σύστημα των ταμείων μας, λόγω των οποίων το κατάστημά μας στην οδό Ερμού 11 θα παραμείνει κλειστό για 48 ώρες (από 16/06/2024 έως 18/06/2024).
H κατάσταση αυτή υπέπεσε στην αντίληψή μας μέσω των ελληνικών φορολογικών αρχών. Οι τοπικές μας ομάδες εργάζονται σκληρά για να επιλύσουν το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό. Βρισκόμαστε σε στενό διάλογο με τον πάροχο συστήματος πληρωμών, αμέσως μόλις μας γνωστοποιήθηκε το θέμα. Είναι ύψιστη προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή να βρούμε τα αίτια και να φροντίσουμε ότι η κατάσταση θα διευθετηθεί άμεσα και δεν θα επαναληφθεί», σημειώνουν από την H&M.
To οικονομικό προφίλ της H&M
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία είναι αναρτημένα στην κεντρική ιστοσελίδα της H&M, στην εταιρεία απασχολούνται διεθνώς 143.000 εργαζόμενοι, δραστηριοποιείται σε 78 αγορές και λειτουργεί 4.369 καταστήματα.
Το 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε 21 δισ. ευρώ (236 δισ. σουηδικές κορόνες), αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2022. Όσον αφορά στα έσοδα το 2022, ανήλθαν σε 19,8 δισ. ευρώ ευρώ (223 δισ. σουηδικές κορόνες). Τα έσοδα είναι αυξημένα το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά χαμηλότερα σε σχέση με το 2021 (17,6 δισ. ευρώ ή 198 δισ. σουηδικές κορόνες). Το 2020 (προφανώς λόγω της πανδημίας) ήταν ακόμη χαμηλότερα, φτάνοντας στα 16,6 δισ. ευρώ (187 δισ. κορόνες).
Να σημειωθεί πως τα κέρδη της H&M, βρέθηκαν σε υποδιπλάσιο επίπεδο το 2023 σε σχέση με το 2015, οπότε σημειώνεται συνεχής -σε γενικές γραμμές- πτωτική πορεία. Συγκεκριμένα, από 1,8 δισ. ευρώ κέρδη το 2015, έπεσαν στα 1,6 δισ. ευρώ το 2016, στα 1,4 δισ. ευρώ το 2017, στα 1,1 δισ. ευρώ το 2018. Μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε στα κέρδη το 2019 (1,1 δισ. ευρώ). Το 2020 τα κέρδη έπεσαν στα 0,1 δισ. ευρώ, το 2021 ανέβηκαν στα 0,9 δισ. ευρώ, το 2022 στα 0,3 δισ. ευρώ και το 2023 στα 0,7 δισ. ευρώ.
Το ξεκίνημα της H&M από τη Σουηδία
Η H&M Hennes & Mauritz AB είναι πολυεθνική εταιρεία ένδυσης με έδρα τη Σουηδία, η οποία επικεντρώνεται στην ένδυση γρήγορης μόδας.
Η H&M είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διεθνής εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων μετά την Inditex. Ιδρύθηκε από τον Erling Persson το 1947 με το όνομα Hennes. Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Daniel Erver, ο οποίος αντικατέστησε την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο Helena Helmersson τον Ιανουάριο του 2024.
Το κατάστημα ονομαζόταν Hennes (στα σουηδικά σημαίνει «δικό της») και πωλούσε μόνο γυναικεία ρούχα. Άλλο ένα κατάστημα άνοιξε στη Νορβηγία το 1964.
To 1968, ο Persson εξαγόρασε το κατάστημα λιανικής πώλησης κυνηγετικών ενδυμάτων Mauritz Widforss στη Στοκχόλμη, γεγονός που οδήγησε στην προσθήκη μιας συλλογής ανδρικών ενδυμάτων στην γκάμα των προϊόντων και το όνομα άλλαξε σε Hennes & Mauritz.
Η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης το 1974. Λίγο αργότερα, το 1976, το πρώτο κατάστημα εκτός Σκανδιναβίας άνοιξε στο Λονδίνο.
Η H&M συνέχισε να επεκτείνεται στην Ευρώπη και άρχισε να διαθέτει λιανική πώληση στο διαδίκτυο το 1998 με το domainhm.com, το οποίο καταχωρήθηκε το 1997 σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα μέσω του WHOIS. Το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στις ΗΠΑ στις 31 Μαρτίου 2000 στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης σηματοδότησε την έναρξη της επέκτασής της εκτός Ευρώπης.
Έπιπλα σπιτιού
Το 2008, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να πουλάει είδη οικιακού εξοπλισμού. Ενώ αρχικά διανεμήθηκαν διαδικτυακά, τα είδη οικιακού εξοπλισμού πωλούνται πλέον στα καταστήματα H&M Home σε όλο τον κόσμο.
Τα concept stores, συμπεριλαμβανομένων των COS, Weekday, Monki και Cheap Monday, ξεκίνησαν μετά την επέκταση της H&M στην Ασία. Το 2009 και το 2010, η εταιρεία συμβούλων εμπορικών σημάτων Interbrand κατέταξε την H&M ως την εικοστή πρώτη πιο πολύτιμη παγκόσμια μάρκα.
Η αξία της εκτιμήθηκε σε 12 έως 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο πλαίσιο του “H&M with Friends”, η H&M θα συνεργαστεί με την Good American, μια μάρκα που ιδρύθηκε από την Khloe Kardashian και την Emme Grede, για να παρουσιάσει τα προϊόντα της στα σουηδικά και γερμανικά καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου της H&M. Το 2017 η H&M ίδρυσε ένα νέο concept store Arket.
Τον Οκτώβριο του 2020, η H&M ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να κλείσει το 5% των καταστημάτων της παγκοσμίως το 2021 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Ως αποτέλεσμα, η H&M έκλεισε 250 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και μετέφερε την πλειονότητα των δραστηριοτήτων της στο διαδίκτυο.
Aποχώρηση από Ρωσία
Μαζί με εκατοντάδες άλλες παγκόσμιες εταιρείες, η H&M ανακοίνωσε στις 2 Μαρτίου 2022, τον τερματισμό της λιανικής λειτουργίας των περισσότερων από 150 καταστημάτων της στη Ρωσία ως αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Έχοντας πρόσφατα επεκταθεί μέσω των σχημάτων Weekday και & Other Stories, η Ρωσία ήταν η έκτη μεγαλύτερη αγορά της H&M εκείνη την εποχή, αντιπροσωπεύοντας το 4% των πωλήσεων του ομίλου το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία έκλεισε επίσης προσωρινά τα καταστήματά της στην Ουκρανία, τα οποία παραμένουν κλειστά από το 2023.
Η H&M προμηθεύεται ρούχα από διάφορες περιοχές σε όλο τον κόσμο. Οι τρεις κορυφαίες τοποθεσίες που αποστέλλουν τα προϊόντα της είναι η Κίνα, το Μπαγκλαντές και η Ινδία. Η έδρα της λιανικής βρίσκεται στη Σουηδία, όπου 21 προμηθευτές και εργοστάσια κατασκευάζουν τα προϊόντα ένδυσης και τα αξεσουάρ της H&M.
Πηγή: newsit.gr