Singapore Airlines: Νέες σοκαριστικές περιγραφές-“Όσοι δεν φορούσαν ζώνες εκτοξεύτηκαν”-Ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής-Οι αποζημιώσεις

 Singapore Airlines: Νέες σοκαριστικές περιγραφές-“Όσοι δεν φορούσαν ζώνες εκτοξεύτηκαν”-Ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής-Οι αποζημιώσεις

Περισσότεροι από 140 ταξιδιώτες και μέλη του πληρώματος που επέβαιναν σε πτήση που έπεσε σε σοβαρές αναταράξεις προσγειώθηκαν στη Σιγκαπούρη νωρίτερα σήμερα το πρωί. Οι επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία κατευθυνόταν από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη, διηγήθηκαν σκηνές «απόλυτου τρόμου», με έναν επιβάτη να λέει ότι είδε μια γυναίκα με μια «τρομερή πληγή στο κεφάλι» και άκουσε έναν άλλο να «ουρλιάζει από την αγωνία».

Ένας 73χρονος Βρετανός, ο Geoff Kitchen, πέθανε πιθανότατα από καρδιακή προσβολή στο αεροσκάφος, ενώ αρκετοί άλλοι παραμένουν σοβαρά τραυματισμένοι. Ο Kitchen πιστεύεται ότι υπέστη καρδιακή προσβολή, όταν το αεροπλάνο έπεσε στις αναταράξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το BBC, κατευθυνόταν προς τη Σιγκαπούρη για να ξεκινήσει διακοπές έξι εβδομάδων μαζί με τη σύζυγό του, η οποία επίσης επέβαινε στο αεροσκάφος.

Το Boeing 777-300ER με προορισμό τη Σιγκαπούρη εκτράπηκε προς την Μπανγκόκ μετά το περιστατικό στον αέρα, πραγματοποιώντας αναγκαστική προσγείωση με περίπου 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος στο αεροσκάφος. Περίπου 79 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος εξακολουθούν να βρίσκονται στην Μπανγκόκ – όπου λαμβάνουν ιατρική περίθαλψη για τα τραύματά τους.

Το περιστατικό συνέβη χθες δέκα ώρες μετά την απογείωση του αεροσκάφους, την ώρα που πετούσε σε ύψος 11.000 μέτρων επάνω από τη Μιανμάρ, όταν αιφνιδιαστικά άρχισε να ανεβαίνει και να κάνει βουτιές βίαια και επανειλημμένως.

Εικόνες από το εσωτερικό του αεροσκάφους δείχνουν μία καμπίνα σπαρμένη με τρόφιμα, μπουκάλια και αποσκευές, ενώ οι μάσκες του οξυγόνου κρέμονται από τον ουρανό του αεροπλάνου.

Ο Άντριου Ντέιβις, ένας βρετανός επιβάτης που επέβαινε στο Boeing 777-300ER, δήλωσε στο Radio 5 Live του BBC ότι το αεροπλάνο «έπεσε ξαφνικά… με πολύ μικρή προειδοποίηση».

«Αυτό που θυμάμαι περισσότερο είναι ότι είδα αντικείμενα και πράγματα να πετούν στον αέρα. Ήμουν καλυμμένος με καφέ. Ήταν απίστευτα έντονες αναταράξεις», είπε.

Ένας άλλος επιβάτης είπε ότι «όσοι δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας εκτοξεύτηκαν αμέσως στο ταβάνι».

«Πολύ ξαφνικά υπήρξε μια δραματική πτώση, οπότε όλοι όσοι κάθονταν και δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας εκτοξεύτηκαν αμέσως στο ταβάνι», δήλωσε στο Reuters ο 28χρονος φοιτητής, Dzafran Azmir.

«Είδα ανθρώπους από την άλλη πλευρά του διαδρόμου να βρίσκονται σε εντελώς οριζόντια θέση, να χτυπούν στο ταβάνι και να προσγειώνονται ξανά κάτω σε πραγματικά άβολες θέσεις».

Η Singapore Airlines έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες σχετικά με τις εθνικότητες των επιβατών της πτήσης, μεταξύ των οποίων 56 άτομα ήταν από την Αυστραλία και 47 από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο επικεφαλής της Singapore Airlines, Goh Choon Phong, ζήτησε συγγνώμη το πρωί της Τετάρτης, λέγοντας ότι η εταιρεία «λυπάται πολύ για την τραυματική εμπειρία».

«Μόλις σβήσει το σήμα, οι περισσότεροι λύνουν αμέσως τις ζώνες ασφαλείας»

«Είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη. Αλλά πιστεύω ότι γενικά οι επιβάτες δεν λαμβάνουν επαρκή μέτρα προφύλαξης», δήλωσε στο AFP ο Αντονι Μπρίκχαους, αμερικανός ειδικός αεροπορικής ασφάλειας.

«Μόλις σβήσει το σήμα, οι περισσότεροι λύνουν αμέσως τις ζώνες ασφαλείας».

Σύμφωνα με τον Άντριου Ντέιβις, «το αεροσκάφος έκανε βουτιά την ώρα που το σήμα για τις ζώνες μόλις είχε ανάψει».

Η Άλισον Μπάρκερ, ο γιος της οποίας επέβαινε στο αεροσκάφος, δήλωσε στο BBC ότι της έστειλε sms κάνοντας λόγο για «τρελή πτήση» και λέγοντας ότι πρέπει να γίνει επείγουσα προσγείωση.

«Δεν ξέραμε αν είχε επιζήσει, η αγωνία μας ήταν μεγάλη. Πέρασα τις μακρύτερες δύο ώρες της ζωής μου», είπε.

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερες αναταράξεις, αόρατες στα ραντάρ.

Σύμφωνα με μελέτη του 2023, η ετήσια διάρκεια των αναταράξεων αυξήθηκε κατά 17% μεταξύ του 1979 και του 2020, ενώ οι πιο σπάνιες σοβαρές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 50%.

Αποζημιώσεις

Οι επιβάτες που τραυματίστηκαν από τις σοβαρές αναταράξεις είναι πιθανό να δικαιούνται αποζημίωση, αλλά το ποσό που λαμβάνει ο καθένας μπορεί να διαφέρει δραματικά ακόμη και για πανομοιότυπους τραυματισμούς λόγω διεθνούς συνθήκης.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, η Singapore Airlines είναι υπεύθυνη για ατυχήματα, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν αναταράξεις, σε διεθνείς πτήσεις, ανεξάρτητα από το εάν ήταν αμέλεια της αεροπορικής εταιρείας, σύμφωνα με τους δικηγόρους της αεροπορίας των ΗΠΑ. Εάν οι επιβάτες υποβάλουν μήνυση, η αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αμφισβητήσει αποζημίωση έως και 175.000 δολάρια περίπου.

Εάν ένας επιβάτης ζητήσει μεγαλύτερη αποζημίωση, η Singapore Airlines μπορεί να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη αποδεικνύοντας ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγει τις αναταράξεις, δήλωσε ο Μάικ Ντάνκο, δικηγόρος στην Καλιφόρνια που εκπροσωπεί τους επιβάτες. Είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες σπάνια υπερισχύουν σε τέτοια επιχειρήματα.

Ο νομικός εκπρόσωπος των επιβατών είπε ότι η αεροπορική εταιρεία μπορεί επίσης να περιορίσει την ευθύνη της αν αποδείξει ότι ο επιβάτης φέρει μέρος της ευθύνης για τον τραυματισμό, καθώς αγνόησε τις προειδοποιήσεις να φορέσει ζώνη ασφαλείας.

Το μέγεθος των αποζημιώσεων εξαρτάται συχνά από τη χώρα στην οποία υποβάλλεται η υπόθεση και τον τρόπο με τον οποίο το νομικό σύστημα αξιολογεί το ποσό της αποζημίωσης.

Η Σύμβαση του Μόντρεαλ ορίζει διάφορους κανόνες για τον καθορισμό της αποζημίωσης, οι οποίοι μπορεί να εξαρτώνται από τον προορισμό, τον τόπο αγοράς του εισιτηρίου και την κατοικία του επιβάτη.

Σχετικά Άρθρα