Μια …ιδέα από τη Γαλλία για την ακρίβεια- Τα σούπερ μάρκετ επιβάλλουν σήμανση για τις συσκευασίες με μικρότερη ποσότητα (shrinkflation)
Οι Γάλλοι λιανοπωλητές (σούπερ μάρκετ) θα πρέπει εφεξής να ειδοποιούν τους αγοραστές όταν τα προϊόντα έχουν μειωθεί σε μέγεθος χωρίς αντίστοιχη μείωση των τιμών, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τη λεγόμενη συρρίκνωση του πληθωρισμού, ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Οικονομικών.
Η συρρίκνωση των προϊόντων στα ράφια έχει γίνει πονοκέφαλος τόσο για τους καταναλωτές όσο και για την κυβέρνηση, αναφέρει το Reuters, καθώς τα νοικοκυριά αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τη φθίνουσα αγοραστική δύναμη ενόψει του αυξανόμενου πληθωρισμού τα τελευταία χρόνια.
Από τον Ιούλιο, οι Γάλλοι λιανοπωλητές θα πρέπει να εμφανίζουν ειδική σήμανση όταν τα τρόφιμα και άλλα κοινά καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα απορρυπαντικά, έχουν μειωθεί με τρόπο που προκαλεί αύξηση της τιμής μονάδας, ανέφερε το υπουργείο.
“Τα συρρικνωμένα προϊόντα είναι μια πρόκληση στην οποία βάζουμε ένα τέλος. Θέλω να ανοικοδομήσω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και η εμπιστοσύνη συμβαδίζει με τη διαφάνεια”, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire.
Οι τιμές των τροφίμων παραμένουν μείζον πολιτικό ζήτημα στη Γαλλία, αφού ο πληθωρισμός των τροφίμων έφτασε στο ρεκόρ 16% μετά από ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές μεταξύ προμηθευτών και λιανοπωλητών.
Σε αντίδραση, η κυβέρνηση ψήφισε νόμο για να προωθήσει τις διαπραγματεύσεις για φέτος και να ασκήσει πίεση στις εταιρείες να περιορίσουν τις αυξήσεις των τιμών.