Αποκαλυπτική κατάθεση Τσαλίδη(τ.CEO ΤΡΑΙΝΟΣΕ)στον ανακριτή: Είχα ενημερώσει τον πρώην υπουργό Μεταφορών
Κατάθεση στον ανακριτή Λάρισας έδωσε στις 22/02 ο πρώην CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Μάρτιος του 2016 έως τις 14 Σεπτεμβρίου του 2021) Φίλιππος Τσαλίδης για το δυστύχημα των Τεμπών, όπου, μεταξύ άλλων, αποκάλυψε πως είχε ενημερώσει αρκετές φορές, τόσο διά αλληλογραφίας όσο και προφορικά το τότε υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατάσταση που επικρατεί στον σιδηρόδρομο ενώ αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε επιστολή που είχε στείλει στο υπουργείο Μεταφορών στις 6 Σεπτεμβρίου του 2021. Μάλιστα, σε ερώτηση του ανακριτή εάν δεχόταν απαντήσεις μετά τις ενημερώσεις του, ο κ. Τσαλίδης απάντησε πως τις περισσότερες φορές δεν λάμβανε καμία απάντηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της αντιπολίτευσης στην Εξεταστική Επιτροπή των Τεμπών είχαν ζητήσει την εξέταση του κ. Τσαλίδη, αίτημα που αρνήθηκε η κυβερνητική πλειοψηφία.
Ακολουθεί ο διάλογος του ανακριτή με τον πρώην CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:
- Ανακριτής: Κατά τη διάρκεια της θητείας σας είχατε ενημερώσει για την κατάσταση του δικτύου και όσα αναφέρετε στην από 6/9/21 επιστολή σας το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;
- Τσαλίδης: Ναι είχα κάνει ενημερώσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν την υποδομή. Οι ενημερώσεις γίνονταν είτε μέσω αλληλογραφίας είτε προφορικά.
- Ανακριτής: Έχετε αποστείλει και άλλες τέτοιες επιστολές στον κ. Υπουργό, τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου;
- Τσαλίδης: Απ’ όσο θυμάμαι είχα ξαναστείλει αντιστοίχου περιεχομένου επιστολές.
- Ανακριτής: Λάβατε απαντήσεις σε αυτές τις επιστολές σας;
- Τσαλίδης: Στις περισσότερες από αυτές δεν είχα λάβει απάντηση»
Ερωτώμενος από τον ανακριτή για την κατάσταση του δικτύου επί των ημερών του, για την οποία ενημέρωνε το υπουργείο, ο Τσαλίδης είπε πως δεν γινόταν καταγραφή των συρμών σε πραγματικό χρόνο, πως δεν φαινόταν η κίνηση του κάθε συρμού ανά κατεύθυνση, πως δεν λειτουργούσε το σύστημα GSM-R, ενώ τονίζει ακόμη πως παρά το γεγονός πως είχαν εγκατασταθεί συστήματα ΕTCS, δεν λειτουργούσαν γιατί αυτό προϋποθέτει ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης.
Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιβεβαίωσε ότι η εποπτεία του Οργανισμού, παρά την ιδιωτικοποίησή του από το 2017, γίνεται από το υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, τονίζοντας πως «κατά τη διάρκεια της θητείας μου συνομιλούσα με τον εκάστοτε Γενικό Γραμματέα Μεταφορών και τον εκάστοτε Υπουργό».