Hellenic Train: Η ΡΑΣ πραγματοποίησε αιφνιδιαστικό έλεγχο στις τεχνικές εγκαταστάσεις
Αιφνιδιαστικό έλεγχο στις τεχνικές εγκαταστάσεις της Hellenic Train στον Ρέντη πραγματοποίησε την Πέμπτη η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), μετά τα τελευταία απανωτά περιστατικά βλαβών σε συρμούς, που έχουν προκαλέσει πολλαπλές καθυστερήσεις και μεγάλη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό.
Η διμελής ομάδα των επιθεωρητών της ΡΑΣ που επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις συντήρησης τροχαίου υλικού της ιταλικής εταιρείας επικεντρώθηκε τόσο στον έλεγχο του συστήματος συντήρησης των τρένων, εξετάζοντας και αν συμβαδίζει με την εφαρμογή των κανόνων της Ε.Ε., όσο και στο ζήτημα της συχνής μη λειτουργίας των κλιματιστικών, που ταλαιπωρεί αφάνταστα τους επιβάτες.
Στο πλαίσιο αυτό, ειδικότερα, ελέγχθηκαν τα αρχεία συντήρησης οχημάτων στα οποία το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν παρουσιαστεί προβλήματα κατά την εκτέλεση δρομολογίων, αλλά και αρχεία συντήρησης οχημάτων που επελέγησαν επιτόπου και δειγματοληπτικά από τους επιθεωρητές. Επίσης ελέγχθηκε η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού στους χώρους των επιβατών και στον χώρο μηχανοδήγησης τόσο από τα αρχεία συντήρησης οχημάτων όσο και σε τροχαίο υλικό που επελέγη πάλι δειγματοληπτικά από τους επιθεωρητές.
Ενδεικτικά αναφέρεται το τροχαίο υλικό:
- της αμαξοστοιχίας IC 51, στην οποία υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση αναχώρησης για την εκτέλεση του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Αθήνα στις 16/7,
- της αμαξοστοιχίας IC 56, στην οποία υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση κατά την εκτέλεση του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 14/7,
- της αμαξοστοιχίας κατά την εκτέλεση του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 14/7, στην οποία υπήρχε μη επαρκής κλιματισμός,
- της αμαξοστοιχίας 887 (Καλαμπάκα – Αθήνα με την Δ/Η 220.022), στην οποία παρουσιάστηκε βλάβη ελέγχου θυρών κατά την πορεία στις 06-07-2023,
- της αμαξοστοιχίας 1212 (Πειραιάς – Αεροδρόμιο) με ΗΑ/Α 460.112/212, η οποία ακινητοποιήθηκε στο Σ.Σ. Νερατζιώτισσας λόγω τού ότι θύρα βγήκε από τους οδηγούς.
Το κλιμάκιο της ΡΑΣ αναμένεται πλέον να συντάξει έκθεση τεχνικού ελέγχου με τα συμπεράσματα της επιθεώρησης, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι τεχνικοί στη βάση απέδιδαν τα συχνά προβλήματα βλαβών στην παλαιότητα του στόλου.
Να θυμίσουμε πως αντίστοιχη επιθεώρηση είχε υλοποιήσει πρόσφατα η ΡΑΣ στις εγκαταστάσεις της Hellenic Train στη Θεσσαλονίκη.
Αξίζει να σημειώσουμε πως τα πιο πρόσφατα περιστατικά τεχνικών βλαβών -χωρίς να υπολογίζονται τα συμβάντα από τις διακοπές ηλεκτροδότησης- συνέβησαν την περασμένη Τρίτη (25/07), όταν και η αμαξοστοιχία 12591, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, ακινητοποιήθηκε στο Πλατύ λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι επιβάτες του συρμού συνέχισαν στον προορισμό τους με εφεδρική αμαξοστοιχία, μετά από πολλή καθυστέρηση. Επίσης, την περασμένη Τετάρτη (26/07), τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 1534 & 1539 στη γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα πραγματοποιήθηκαν με λεωφορεία λόγω τεχνικού προβλήματος στην αμαξοστοιχία 1534.
πηγή: avgi.gr