Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: “Αόρατες” εκπτώσεις – Ποιος ευθύνεται για την κερδοσκοπία – Προειδοποίηση για κυρώσεις και νέες παρεμβάσεις
Οι εκπτώσεις που ανακοινώθηκαν έχουν ελάχιστο αντίκτυπο στις διαμορφωμένες τιμές των εισιτηρίων και αφορούν μια μικρή ομάδα πολιτών, αφήνοντας πολλούς απ’ έξω. Ειδικότερα, οι εκπτώσεις ακόμη αφορούν σε συγκεκριμένα δρομολόγια, συγκεκριμένες ημέρες και «πιάνουν» συγκεκριμένες κατηγορίες δικαιούχων, ενώ κάθε εταιρεία ακολουθεί τη δική της εμπορική πολιτική χωρίς να δεσμεύεται από κάποιο πλαφόν με κοινωνικά κριτήρια.
«Υπήρξε ανταπόκριση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά όχι αυτό που περιμέναμε» είναι το κλίμα που επικρατεί στην κυβέρνηση καθώς οι πολίτες δείχνουν ότι αντιλαμβάνονται τον εμπαιγμό και το φιάσκο. Την ίδια ώρα και ενώ η καλοκαιρινή σεζόν έχει σχεδόν περάσει με αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές να έχουν ήδη αγοράσει τα εισιτήρια τους, εξαπολύονται και προειδιοποιήσεις για κυρώσεις…
- «Ουδείς μπορεί να παίζει με το εισόδημα των πολιτών», διεμήνυσε με έμφαση ο υπουργός Επικρατείας ‘Ακης Σκέρτσος, με αφορμή το θέμα των τιμών των εισιτηρίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές γεγονός που δείχνει ότι στην κυβέρνηση περίμεναν πιο γενναίες προσφορές για τους πολίτες. Κατεγράφησαν κάποιες εκπτώσεις, το θέμα, ωστόσο, για την κυβέρνηση δεν τελείωσε και οι έλεγχοι θα συνεχισθούν, προανήγγειλε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ.
Όπως είπε ο υπουργός: «Εμείς ανταποκριθήκαμε στο εύλογο αίτημα της κοινωνίας να έχουμε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές στις ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις. Σκύψαμε πάνω από τη συγκεκριμένη αγορά και είδαμε ότι, όντως, υπάρχει αποκλιμάκωση τιμών καυσίμων, που αποτελεί το βασικό κοστολογικό παράγοντα για τις ακτοπλοϊκές γραμμές κατά σχεδόν 50% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, τα καύσιμα παραμένουν ακριβότερα κατά 20% σε σχέση με τα ιστορικά επίπεδα τιμών καυσίμων». Συμπλήρωσε ωστόσο ότι «η εικόνα είναι κάπως πιο σύνθετη, υπάρχει μια αύξηση στους μισθούς, έχει αυξηθεί ο κατώτατος μισθός και οι μέσοι μισθοί, επομένως έχει αυξηθεί το εργασιακό κόστος για τις ακτοπλοϊκές».
Από εκεί και πέρα, συνέχισε, ο κ. Σκέρτσος υπάρχει, όντως, ένα περιθώριο στη διακύμανση των τιμών, που μπορεί να στραφεί προς ένα πιο ελκυστικό πακέτο τιμών.
Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας το θέμα δεν έχει τελειώσει και επεσήμανε ότι «σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση είναι πάνω από τη συγκεκριμένη αγορά. Θα προστεθεί στο Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης και η ακτοπλοϊκή αγορά. Εμείς αυτό που είδαμε στο πλαίσιο του εξωγενούς πληθωρισμού είναι ότι η διαφάνεια στις τιμές φέρνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό, φέρνει πιο ενημερωμένες επιλογές για τους καταναλωτές. Αυτό θέλουμε, τις αγορές να λειτουργούν πιο ανταγωνιστικά. Θα παρακολουθήσουμε την ανταπόκριση των εταιρειών», δεσμεύτηκε επίσης διαμηνύοντας παράλληλα ότι:
«Δεν έχει τελειώσει η συζήτηση, δεν έχουν ανταποκριθεί όλες οι εταιρείες, ούτε στο βαθμό που θα θέλαμε». Επιπροσθέτως, «είμαστε πάνω από την αγορά, παρακολουθούμε την ανταπόκρισή της στο αίτημα της κοινωνίας και της κυβέρνησης να έχουμε πιο λογικές τιμές με βάση τα πραγματικά κόστη. Σε κάθε περίπτωση είμαστε εδώ για να παρέμβουμε». Σύμφωνα με τον Σκέρτσο η πολιτεία έχει πλέον πολύ περισσότερα εργαλεία στα χέρια της για να ελέγξει τις αποκλίνουσες αυτές συμπεριφορές, που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν την μεγάλη πίεση που υφίσταται τη στιγμή αυτή το οικογενειακό εισόδημα. Ο πληθωρισμός και η ακρίβεια είναι το Νο1 πρόβλημα για την κοινωνία, για κάθε ευρωπαϊκή κοινωνία. Είναι επίμονος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αιχμές κατά των ακτοπλόων άφησε στην ΕΡΤ και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ο οποίος τόνισε πως υπήρξαν εταιρείες που έκαναν όντως προσφορές για οικογένειες και πολυμελείς παρέες αλλά και άλλες, που με μικροπροσφορές θεωρούν πως «περνάνε τον πήχη των προσδοκιών», και πρόσθεσε πως «δεν θεωρώ ότι το κάνουν. Αυτές δεν είναι ούτε μέσα στο πνεύμα όσων ζήτησε η κυβέρνηση, ούτε σε όσα χρειάζεται η κοινωνία».
«Η κοινωνία είναι αυτή η οποία μάς είπε ότι ξέρετε “δυσκολεύομαι να μετακινηθώ”. “Είναι πάρα πολύ ακριβά τα εισιτήρια”. “Έχουν ανέβει εξαιρετικά πολύ τα ξενοδοχεία”, για μην το ξεχνάμε και αυτό. Και βέβαια το κόστος το οποίο έχει πληρώσει η μέση ελληνική οικογένεια και για πληθωρισμό και για ενεργειακή κρίση πολύ μεγάλο. Άρα νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει και κάτι το οποίο να δείχνει ότι συμβαδίζουν και αυτές οι εταιρείες με το κοινωνικό αίσθημα» είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης δείχνοντας ότι η κυβέρνηση δεν θα αφήσει το θέμα στην τύχη του, αλλά θα το παρακολουθεί στενά.