Εξετάσεις Λύκεια: Έπεσε ξανά η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων – Κενά και ερωτήματα
Προβλήματα με τις εξετάσεις των μαθητών του Λυκείου καθώς έπεσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων. Σύμφωνα με το Alfavita.gr τα ξημερώματα εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν ότι και πάλι σήμερα δεν υπάρχει μέχρι στιγμής πρόσβαση στα θέματα. Διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικοί από τις 6 το πρωί προσπαθούν να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων για να κληρώσουν τα θέματα των σημερινών εξετάσεων και δεν έχουν καμιά δυνατότητα πρόσβασης. Σήμερα δίνουν εξετάσεις στα Λύκεια όλες οι τάξεις καθώς οι εξετάσεις της Γ΄Λυκειου που δεν έγιναν χθες έχουν μεταφερθεί για σήμερα.
Η ταλαιπωρία είναι τεράστια καθώς χθες Δευτέρα πολλά σχολεία ολοκλήρωσαν τη διαδικασία των εξετάσεων το μεσημέρι, ενώ σε αρκετά εξ αυτών δεν πραγματοποιήθηκαν εξετάσεις για τους μαθητές Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου.
Κάποιοι μαθητές αποχώρησαν ύστερα από αρκετές ώρες αναμονής, αν και το υπουργείο είχε στείλει οδηγία να παραμείνουν στο σχολείο μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Σε άλλες περιπτώσεις τα ίδια τα σχολεία, όπως ανέφεραν εκπαιδευτικοί, δεν είχαν πρόσβαση στο σύστημα για αρκετές ώρες ή λάμβαναν τα θέματα μισά και δεν μπορούσαν να προχωρήσουν σε νέα ηλεκτρονική κλήρωση.
Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, έστειλε οδηγίες ώστε να οριστούν νέες ημερομηνίες και να ολοκληρωθούν οι ενδοσχολικές για την προαγωγή και την απόλυση από το Λύκειο τις επόμενες ημέρες. Το πρόβλημα αφορά κυρίως στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι πρέπει να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους πριν τη διενέργεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίες ξεκινούν το πρωί της Πέμπτης για τους υποψηφίους ΕΠΑΛ και την Παρασκευή για τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων. Στα σχολεία στα οποία δεν έγιναν οι εξετάσεις για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου θα πραγματοποιηθούν σήμερα και τα αποτελέσματα θα έχουν βγει μέχρι την Τετάρτη.
- Για το χθεσινό “φιάσκο” η επίσημη κοινή ανακοίνωση των Υπυργείων Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ότι το σύστημα δέχθηκε επίθεση από χάκερ προκαλεί μεγαλύτερα ερωτήματα:
Όπως αν υπήρχε πρόβλέψη προστασίας για τέτοιο ενδεχόμενο; Είχαν προετοιμάσει δηλαδή οι κατασκευαστές της πλατφόρμας το σύστημα για μία τέτοια επίθεση; Στην αγορά κυκλοφορούν ουκ ολίγα τέτοια συστήματα προστασίας που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις και βοηθούν έτσι ώστε να αποφεύγονται οι κακοτοπιές. Αλήθεια, το σε άλλα θέματα (βλέπε υπόθεση “Αγόρια στο Ντους”) λαλίστατο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μπορεί να μάς λύσει αυτήν την απορία;
Αν πράγματι υπήρχαν εγκατεστημένα συστήματα προστασίας γιατί δεν λειτούργησαν; Ηταν δα τόσο έντονη και μεγάλη η κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε η πλατφόρμα;
Τέλος ποιο ήταν το Plan Β του Υπουργείου Παιδείας για ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Είχε σχεδιαστεί εναλλακτικό πλάνο για την ομαλή συνέχιση της εξέτασης σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά με την πλατφόρμα; Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι δεν υπήρχε άλλο πλάνο καθώς η εξέταση αναβλήθηκε για επόμενη μέρα. Αν το Υπουργείο είχε πράγματι σχέδιο, καλό θα είναι να πληροφορήσει τον εκπαιδευτικό κόσμο γι’ αυτό.
Οι παραπάνω σημαντικές απορίες αποκτούν επίσης επιπλέον βάρος αν σκεφτεί κανείς ότι από τη Δευτέρα υπάρχουν αξιόπιστες πληροφορίες από εκπαιδευτικές πηγές σύμφωνα με τις οποίες το πρόβλημα είχε αρχίσει ήδη να καταγράφεται από το Σαββατοκύριακο χωρίς όμως να δοθεί από τους υπευθύνους η ανάλογη σημασία.
Η προβληματική λειτουργία του ΙΕΠ σε μία σειρά από θέματα εκθέτει ανεπανόρθωτα την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όχι την υπηρεσιακή αλλά την Νίκη Κεραμέως η οποία επέλεξε τον πρόεδρο του ΙΕΠ, Γιάννη Αντωνίου.