Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών: Επίμονο μοτίβο αμέλειας του ελληνικού σιδηροδρόμου
Αιχμηρή παρέμβαση με φόντο το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη πραγματοποιεί η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Juan Jesús García Fraile με επιστολή του προς την Ευρωπαία επίτροπο Adina Valean κάνει λόγο για «επίμονο μοτίβο αμέλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου», επισημαίνοντας ότι αφήνει «τους Έλληνες εργαζόμενους και χρήστες των σιδηροδρομικών μεταφορών ευάλωτους σε αυτή τη θλιβερή πραγματικότητα».
Μάλιστα, ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Μηχανοδηγών σημειώνει ότι «όλοι γνωρίζουμε τις σοβαρές ελλείψεις στη σιδηροδρομική υποδομή, όπως και στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα, οι οποίες έχουν αναφερθεί σε πολλά fora».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών επισημαίνει την ανάγκη για «άμεση δράση» σχετικά με την επίλυση τον σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, τονίζοντας παράλληλα ότι είναι «απολύτως απαραίτητη» η εφαρμογή πρακτικών που αφορούν στην «ενσωμάτωση των Ανθρώπινων και Οργανωτικών Παραγόντων των Σιδηροδρόμων σύμφωνα με την Κουλτούρα Δίκαιης Ασφάλειας».
Αναλυτικά η επιστολή
«Μετά το τραγικό δυστύχημα στην Ελλάδα, εκφράζουμε τη βαθύτατη αγανάκτησή μας για ένα γεγονός που δεν έπρεπε ποτέ να συμβεί και δεν πρέπει να επιτραπεί να ξανασυμβεί.
Για άλλη μια φορά, λαμβάνει χώρα η αναζήτηση των ενόχων. Αντί να αναλυθούν και να εντοπιστούν σε βάθος τα αίτια και να εφαρμοστούν, κατά συνέπεια, τα μέσα για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο.
Όλοι γνωρίζουμε τις σοβαρές ελλείψεις στη σιδηροδρομική υποδομή, όπως και στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα, οι οποίες έχουν αναφερθεί σε πολλά fora. Η εφαρμογή τους θα είχε αποτρέψει το ατύχημα αυτό και δεν έχει πραγματοποιηθεί.
Η ενίσχυση των εκτιμήσεων κινδύνου πρέπει να απαιτείται σε όλα τα σιδηροδρομικά δίκτυα, επιτρέποντάς τους να εφαρμόσουν τα μέσα που θα διασφαλίσουν ότι δεν θα ξανασυμβεί τέτοιο ατύχημα.
Εκφράζουμε την απερίφραστη καταδίκη μας για το επίμονο μοτίβο αμέλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο αφήνει τους Έλληνες εργαζόμενους και χρήστες των σιδηροδρομικών μεταφορών ευάλωτους σε αυτή τη θλιβερή πραγματικότητα.
Η άμεση δράση είναι απολύτως απαραίτητη, εφαρμόζοντας πρακτικές που αφορούν την ενσωμάτωση των Ανθρώπινων και Οργανωτικών Παραγόντων των Σιδηροδρόμων σύμφωνα με την Κουλτούρα Δίκαιης Ασφάλειας».