Σοκ για το “καλάθι του νοικοκυριού”: Αυξήσεις προϊόντων έως και πάνω από 70% σε μία εβδομάδα – Οι καταγραφες της ΕΕΚΕ
Όπως φαίνεται από τις καταγραφές της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), που έχουν σταλεί και στον υπουργό, το καλάθι του νοικοκυριού όχι μόνο δεν έχει φρενάρει τις ανατιμήσεις, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις οι αυξήσεις σε προϊόντα ξεπερνούν ακόμα και το 70% μέσα σε μόλις μία εβδομάδα.
ΠΙΝΑΚΑΣ: Σε ορισμένα προϊόντα, οι τιμές αυξήθηκαν από σχεδόν 15% έως και 70% μέσα σε μία εβδομάδα
9η Εβδομάδα (28/12/22 – 3/1/23) | 10η Εβδομάδα (4/1/23 – 10/1/23) | Αύξηση (€) | Ποσοστό αύξησης | |
Γάλα εβαπορέ (ΝΟΥΝΟΥ 400 γρ) | 1,08 ευρώ | 1,31 ευρώ | +0,23 ευρώ | 21,3% |
Μακαρόνια σπαγγέτι No 6 (Melissa 500γρ) | 0,80 ευρώ | 1,12 ευρώ | +0,32 ευρώ | 40% |
Φρυγανιές (ELITE σταρένιες 3+1 δώρο 500 γρ) | 1,59 ευρώ | 1,96 ευρώ | +0,23 ευρώ | 23,27% |
Ξηρά τροφή για σκύλους (Βοδινό Friskies Active1,5 kg) | 3,80 ευρώ | 4,81 ευρώ | +1,01 ευρώ | 26,57% |
Ελληνικός καφές (Λουμίδης Παπαγάλος παραδοσιακός 194 γρ) | 2,54 ευρώ | 3,75 ευρώ | +1,21 ευρώ | 47,63% |
Αλέυρι για όλες τις χρήσεις (Μύλοι Αγ. Γεωργίου 1 κιλό) | 1,21 ευρώ | 1,82 ευρώ | +0,61 ευρώ | 50,41% |
Φασολάκια στρογγυλά (ΜπαρμπαΣτάθης 900 γρ) | 2,12 ευρώ | 3,33 ευρώ | +1,21 ευρώ | 57,07% |
Μαργαρίνη (ΒΙΤΑΜ σοφτ 200 γρ) | 1 ευρώ | 1,61 ευρώ | +0,61 ευρώ | 61% |
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκρηκτικής αύξησης στην τιμή προϊόντος στο καλάθι του νοικοκυριού αποτελούν οι κρέμες για βρέφη.
- Συγκεκριμένα, την εβδομάδα 16-22/11/2022 η τιμή κρέμας για βρέφη (Γιώτης Μπισκοτόκρεμα 300 γρ) ήταν 2,73 ευρώ. Την αμέσως επόμενη εβδομάδα, η τιμή του ίδιου προϊόντος εκτοξεύθηκε στα 4,66 ευρώ. Με λίγα λόγια, η τιμή της κρέμας αυξήθηκε κατά 1,93 ευρώ, δηλαδή 70,69% μέσα σε μόλις μία εβδομάδα.
ΕΕΚΕ: Τα αποκαλυπτικά στοιχεία για τις αυξήσεις στο καλάθι του νοικοκυριού
Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι «κρυφές» αυξήσεις και σε άλλα προϊόντα εκτός καλαθιού.
Πρόκειται δηλαδή για προϊόντα τα οποία πωλούνται μεν με σταθερές τιμές, ωστόσο, η ποσότητες που περιέχονται στις συσκευασίες έχουν μειωθεί αρκετά, αυξάνοντας δηλαδή εμμέσως την τιμή του παρεχόμενου προϊόντος.
Παρακάτω θα δείτε τις ανατιμήσεις σε προϊόντα του σούπερ μάρκετ και κυρίως εκείνα των οποίων οι ποσότητες στις συσκευασίες μειώθηκαν, με αποτέλεσμα η αύξηση στην τιμή τους να μη γίνει αντιληπτή στον καταναλωτή.