Διαμαρτυρία για ελλείψεις βοηθητικού προσωπικού στο Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Καλαμάτας
Σοβαρότατες ελλείψεις σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό αντιμετωπίζουν το Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας.
Αποτέλεσμα είναι, όπως γράφει το eleftheriaonline, παιδιά ΑμεΑ να κινδυνεύουν με αποκλεισμό από το σχολείο τους, ενώ μητέρες έχουν παρατήσει τις δουλειές τους και βρίσκονται για ώρες έξω από το σχολείο, για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά τους, αν παραστεί ανάγκη, επειδή λείπει το υπεύθυνο προσωπικό.
Για το λόγο αυτό, απευθύνοντας κραυγή αγωνίας και ανησυχίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των δύο Ειδικών Σχολείων με γονείς παιδιών ΑμεΑ κι εκπροσώπους της Ενωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Καλαμάτας και του Συλλόγου ΑμεΑ Μεσσηνίας πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί, παράσταση διαμαρτυρίας στη διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Θεοφανία Σιούτη, την ενημέρωσαν για την κρισιμότητα της κατάστασης και της ζήτησαν να πιέσει το υπουργείο για να δοθούν λύσεις τώρα, αμέσως.
Από τις σοβαρές καταστάσεις που παρουσιάστηκαν στη διευθύντρια:
“Ερχομαι 20 χιλιόμετρα από την Καλαμάτα και κάθομαι έξω από το σχολείο, για να μην συμβεί κάποιο σοβαρό περιστατικό με το παιδί μου, γιατί δεν υπάρχει νοσηλεύτρια”, τόνισε με αγωνία μητέρα παιδιού ΑμεΑ.
Αλλη μητέρα, φανερά συγκινημένη, σημείωσε ότι “εμείς δεν παρκάρουμε τα παιδιά μας. Θέλουμε να κοινωνικοποιηθούν, να μάθουν κάποια πράγματα. Αυτά τα παιδιά έχουν δικαίωμα, δεν μπορούμε να τα παραγκωνίζουμε”.
Μια ακόμα παρατήρησε φανερά στενοχωρημένη πως “μια εβδομάδα το παιδί μου δεν πάει σχολείο, γιατί δεν έχει νοσηλεύτρια”.
Η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των δύο Ειδικών Σχολείων Αγγελική Ταυλαρίου σημείωσε ότι “στα δύο σχολεία είναι 57 παιδιά με προβλήματα υγείας και δεν υπάρχει νοσηλευτής”. Επεσήμανε πως “αυτά που απαιτούμε, είναι απαραίτητα, δεν είναι πολυτέλεια. Για τα 13 νήπια ΑμεΑ πρέπει να υπάρχει δεύτερος βοηθός” και διαμαρτυρήθηκε ότι “με μία βοηθό κάνετε και ολοήμερο. Υπάρχουν ελλείψεις από πέρσι που δεν έχουν καλυφθεί”. Παρατήρησε ότι “θέλουμε 5 βοηθούς για το Δημοτικό και 3 για το Νηπιαγωγείο”.
Τις απόψεις του συλλόγου και των γονιών στήριξε κι ενίσχυσε ο εκπρόσωπος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Γρηγόρης Οικονομόπουλος.
Η Αθανασία Καρούνου από τον Σύλλογο ΑμεΑ Μεσσηνίας και την πανελλήνια ομοσπονδία, τόνισε ότι “είναι παιδιά με αναπηρία. Χθες το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να είχε φροντίσει, κάθε χρόνια τα ίδια προβλήματα υπάρχουν. Με νομοθετικές ρυθμίσεις μπορεί να τα λύσει. Αλοίμονο για τους γονείς αν αποκλειστούν τα παιδιά τους από το σχολείο”.
Μεταξύ άλλων, η κ. Σιούτη απάντησε ότι υπάρχει προσωπικό που πήρε άδεια και δημιουργήθηκαν κενά. Ανέφερε πως “είναι γραφειοκρατικό το πρόβλημα, το κενό δηλώνεται όταν ανέβει η άδεια στο σύστημα” κι ενημέρωσε ότι θα δηλωθούν την Τετάρτη, μετά από 10 ημέρες απ’ όταν έγιναν γνωστά. Είπε ότι το μόνο που μπορεί να κάνει η ίδια, είναι να δηλώσει τα κενά.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ
Στο υπόμνημα που κατέθεσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των δύο Ειδικών Σχολείων (το υπογράφει η πρόεδρος Αγγ. Ταυλαρίου) στη διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με κοινοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με θέμα κάλυψη ελλείψεων σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό των σχολικών μονάδων 1ο Ειδικό Δημοτικό και 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, για το σχολικό έτος 2022-2023, σημειώνεται:
“Οπως γνωρίζετε τα σχολεία μας έχουν σοβαρότατες ελλείψεις σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό. Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν 13 παιδάκια όλα μη αυτοεξυπηρετούμενα, για τη φροντίδα των οποίων (καθαριότητα, τουαλέτα, σίτιση) υπάρχει μόνο μία βοηθός. Για τη στοιχειώδη φροντίδα των παιδιών χρειαζόμαστε τουλάχιστον δύο βοηθούς. Επιπλέον φέτος υπάρχουν τρεις νηπιαγωγοί, ώστε να λειτουργήσει ολοήμερο. Επομένως θα έπρεπε να υπάρχουν τρεις βοηθοί για την ομαλή λειτουργία και φροντίδα των νηπίων σε όλο το σχολικό ωράριο.
Επίσης, χρειαζόμαστε οπωσδήποτε φυσιοθεραπεύτρια, γιατί έχουμε παιδιά με κινητικά προβλήματα, εργοθεραπεύτρια (στάλθηκε αλλά δεν έκανε αποδεκτή τη θέση), νοσηλεύτρια και κοινωνική λειτουργό.
Στο Δημοτικό φοιτούν 44 παιδάκια, αρκετά μη αυτοεξυπηρετούμενα και ένα με πολύ σοβαρά προβλήματα (χρειάζεται διαρκώς βοήθεια ακόμα και για να μετακινηθεί). Για τη στοιχειώδη φροντίδα των παιδιών, και λαμβάνοντας υπόψη ότι λειτουργεί ως ολοήμερο, χρειαζόμαστε τουλάχιστον πέντε βοηθούς. Σας υπενθυμίζω ότι το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό – εκτός από τα
προφανή καθήκοντά του – εξυπηρετεί και το εκπαιδευτικό έργο με την απασχόληση ενός παιδιού όταν υπάρχει ανάγκη. Επίσης, έχουμε πολύ σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη νοσηλεύτριας, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη σε καθημερινή βάση, διότι η πλειοψηφία των παιδιών είναι φαρμακοεξαρτώμενα και αρκετά έχουν επιληπτικές κρίσεις.
Τέλος, ζητάμε την κάλυψη της θέσης της γυμνάστριας, η οποία πρόσφατα βγήκε σε άδεια για λόγους υγείας και δεν αναμένεται να επιστρέψει μέχρι το νέο έτος.
Όπως αναφέρεται και στο πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το δικαίωμα στην εκπαίδευση κατοχυρώνεται στο ελληνικό Σύνταγμα, το οποίο θεσπίζει την εννεαετή τουλάχιστον υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους, και την υποχρέωση του κράτους «να ενισχύει … αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα µε τις ικανότητές τους», αναγνωρίζοντας ουσιαστικά το δικαίωμα ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης σε όσους την έχουν ανάγκη, για ντην διασφάλιση του δικαιώματος στην εκπαίδευσης για όλους
Οι ελλείψεις που περιγράφουμε ορίζουν την καθημερινότητα και το μέλλον των παιδιών μας. Ζητάμε τα αυτονόητα και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε με κάθε τρόπο.
Για όλα τα ανωτέρω ζητάμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες και να μας ενημερώσετε άμεσα για αυτές”.