Νέα καταγγελία για Hellenic Train: Επιβάτες αναγκάστηκαν να περπατήσουν 1 χλμ δίπλα σε γραμμή για ρεύμα
Νέα αυτεπάγγελτη έρευνα τόσο ως προς τις ευθύνες του ΟΣΕ όσο και της Hellenic Train ξεκινά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), για τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας 1521 στην Τιθορέα, το πρωί της Δευτέρας, καθώς, εκτός των άλλων, σύμφωνα με καταγγελίες, επιβάτες περπάτησαν για περίπου 1 χιλιόμετρο, δίπλα στην υπό τάση γραμμή με κίνδυνο να χτυπηθούν από ρεύμα.
Η δημοσιογράφος του ethnos.gr, Μαρία Λιλιοπούλου επικαλείται σιδηροδρομικές πηγές, σύμφωνα με τις οποίες τα κλειδιά είχαν ξεχαστεί ανάποδα σε ένα σημείο όμως, το οποίο θεωρητικά διαθέτει τηλεδιοίκηση. Αποτέλεσμα ήταν το τρένο να εκτροχιαστεί και τα χειρότερα να αποφευχθούν κυρίως επειδή ο μηχανοδηγός πρόλαβε να ελαττώσει ταχύτητα.
Ωστόσο, τα επικίνδυνα λάθη δεν έληξαν εκεί, καθώς οι περίπου 200 επιβάτες της αμαξοστοιχίας κινήθηκαν με τα πόδια από το σημείο του εκτροχιασμού έως τον σταθμό της Τιθορέας και ουσιαστικά περπάτησαν πάνω στις γραμμές σε ένα δίκτυο υπό τάση για περίπου 1 χιλιόμετρο διακινδυνεύοντας ανά πάσα στιγμή να χτυπηθούν από το ρεύμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, η ΡΑΣ θα ζητήσει εξηγήσεις τόσο από τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ όσον αφορά το ζήτημα των κλειδιών όσο και από την εταιρία λειτουργίας (Hellenic Train) όσον αφορά τη διαχείριση των επιβατών, οι οποίοι επ ουδενί δε θα έπρεπε να έχουν μετακινηθεί με αυτόν τον επικίνδυνο τρόπο και η κίνηση αυτή θα έπρεπε να είχε απαγορευτεί από το προσωπικό της αμαξοστοιχίας.
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία, η οποία είχε φύγει στις 7 το πρωί από το Λιανοκλάδι με προορισμό την Αθήνα μισή ώρα μετά την αναχώρησή της, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου, συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε.
Λίγα λεπτά μετά η αμαξοστοιχία ξεκίνησε ξανά, αλλά εκτροχιάστηκε σε μικρή απόσταση από τον σταθμό της Τιθορέας.
Ο μηχανοδηγός είχε προλάβει να μειώσει ταχύτητα και έτσι αποφεύχθηκαν οι τραυματισμοί.
Ωστόσο, οι επιβάτες μετακινήθηκαν πεζή και μέσα από τις γραμμές μέχρι τον σταθμό της Τιθορέας όπου και περίμεναν να έρθει το Λευκό Βέλος και να επιβιβαστούν σε αυτό προκειμένου να συνεχίσουν τη διαδρομή τους.
Πρόκειται για τη δεύτερη αυτεπάγγελτη έρευνα που έχει ξεκινήσει μέσα σε διάστημα ελάχιστων ημερών η Αρχή.
Η πρώτη αφορούσε το χάος στον σιδηρόδρομο την περασμένη Πέμπτη με τις αμαξοστοιχίες που «έμεναν» η μία μετά την άλλη και το «πάγωμα» της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας εξαιτίας των προβλημάτων στη ρευματοδότηση.