Οι εταιρείες κινητής χρεώνουν data στην τηλεκπαίδευση – Καταγγελίες εκπαιδευτικών για το αλαλούμ παρά τις ανακοινώσεις Κεραμέως
Το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι «κατόπιν σχετικού αιτήματος των υπουργών Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους εξασφαλίστηκε ότι η υφιστάμενη πρόσβαση μέσω τηλεφώνου στην πλατφόρμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Webex θα είναι πλέον και αυτή δωρεάν».
Όμως η πραγματικότητα φαίνεται ότι είναι διαφορετική.
«Η υπουργός επαναλαμβάνει πως τα data δεν χρεώνονται. Ύστερα από δέκα ημέρες, στη μέση του μαθήματος, μου έρχεται μήνυμα από τη Vodafone ότι με ‘κλείνει’ διότι κατανάλωσα πολλά δεδομένα. Ειδοποιώ τα παιδιά πως αναβάλλεται το μάθημα. Παίρνω τηλέφωνο και μια υπάλληλος μου λέει πως χρεώνομαι κανονικά. Έπειτα από επικοινωνία με συναδέλφους, ενημερώνομαι πως έχει συμβεί και σε άλλους» τονίζει η εκπαιδευτικός Κατερίνα Ανδρινοπούλου στην εφημερίδα ΑΥΓΗ.
Αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα. «Τη μια μου έλεγαν ότι χρεώνεται κανονικά, την άλλη ότι χρεώνεται αν κοινοποιήσω κάτι, την άλλη ότι μόνο από κινητό δεν υπάρχει χρέωση. Απελπίστηκα. Διότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να κάνουμε μάθημα με κινητό. Έπειτα από μέτρηση που έκανα, συνειδητοποίησα ότι μετά τις τέσσερις ώρες μαθήματος μέσω Webex, χάλασα 500 gigabyte, τα οποία κατανάλωσε η εφαρμογή. Αδυνατώ να πληρώσω τόσα λεφτά».
Τελικά η εταιρεία τηλεπικοινωνιών την ενημέρωσε ότι «η δωρεάν χρέωση αφορά μόνο τις κάρτες sim κινητών και μόνο αν γίνει hotspot το κινητό και μέσω αυτού συνδεθεί το τάμπλετ ή το λάπτοπ». Αυτό είναι κάτι «για το οποίο ούτε η εταιρεία ούτε το υπουργείο μας ενημέρωσε. Προβλέπεται πανωλεθρία εντός ολίγων ημερών» λέει η Κατερίνα.
Όμως, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή και παλεύουν για τα παιδιά. «Παλεύουμε για να συμμετάσχουν. Όταν τους είπαμε πως κλείνουμε, πρώτη φορά έπειτα από 20 χρόνια καριέρας είδα παγωμάρα. Δεν ήθελαν» υπογραμμίζει η Κατερίνα.
«Ο πόνος μας ως εκπαιδευτικών που παλεύουμε είναι πως κανείς δεν ξέρει τι περνάμε όλη μέρα για να κάνουμε μάθημα και το υπουργείο θεωρεί τα εύσημα δικά του. Εμείς κάναμε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Διότι, αν δηλώναμε αδυναμία, δεν μας υποχρέωνε η εγκύκλιος να κάνουμε μάθημα».
Τα ερωτήματα:
- Γιατί τόσον καιρό η υπουργός δεν είχε κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις πλατφόρμες;
- Είναι κάτι που σκοπίμως «παραλείφθηκε»;
- Γιατί δεν ενημέρωσε εξ αρχής τους εκπαιδευτικούς;