Το κλείσιμο των σχολείων δεν είναι το μόνο μέτρο – Τι ώρα θα γίνουν οι ανακοινώσεις Κεραμέως
Οι ανακοινώσεις σχετικά με τη λειτουργία Δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών θα γίνουν στο Υπουργείο Υγείας στις 12:00, από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, τον Υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο.
H απόφαση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων έκλινε προς το να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία, τόνισε αργότερα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ ο καθηγητής μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Αθανάσιος Τσακρής.
Όπως εξήγησε, παρότι οι μικροί μαθητές δεν συμβάλλουν ιδιαίτερα στην εξάπλωση της επιδημίας, για τη συγκεκριμένη εισήγηση έπαιξε ρόλο η κινητικότητα που παρατηρείται γύρω από τη λειτουργία των σχολείων και αφορά, μεταξύ άλλων, γονείς και ηλικιωμένους, οπότε το μέτρο που προτείνουν μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κινητικότητας.
«Να μην ξεχάσουμε ότι αυτή τη φορά η κινητικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη σε αυτό το lockdown στη χώρα μας σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε στο πρώτο για διάφορους λόγους λειτουργίας της οικονομίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η απόφαση των ειδικών συνέκλινε στο να κλείσουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα γιατί αν και η Βόρεια Ελλάδα είναι στο «κόκκινο», είναι πολύ πιθανό τις επόμενες μέρες ο χάρτης να αλλάξει και παράλληλα είναι και ένα μήνυμα γενικότερα στην κοινωνία για το πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση, υπογράμμισε ο κ. Τσακρής.
Πώς θα γίνουν τα μαθήματα
Η υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει πως θα κινηθούν σε δύο επίπεδα, που είναι έτοιμα, για να παρακολουθούν τα μαθήματα οι μαθητές από το σπίτι. Αυτά είναι τα εξής:
- Εκπαιδευτική τηλεόραση: Έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που έγιναν εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών, η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων
- Τηλεκπαίδευση: Παράλληλα η υπουργός επεσήμανε ότι όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα ενώ σημείωσε πως «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. μαθητές συνδεδεμένους και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων».
Ανοιχτό το ενδεχόμενο και για άλλα μέτρα
Τα όσα θα ανακοινώσει η κυρία Κεραμέως, δεν θα είναι και η τελευταία δέσμη μέτρων, αφού στα μέσα της εβδομάδας θα γίνει αξιολόγηση της κατάστασης και των κρουσμάτων, οπότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακόμα πιο αυστηρά μέτρα.
Ο μεγαλύτερος παράγοντας για τη συγκεκριμένη απόφαση είναι ο αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού και για αυτό οι κυβερνητικές αρχές ζητούν από τους πολίτες να τηρούν τα ήδη υπάρχοντα μέτρα.
Όσον αφορά στον μεγάλο αριθμό κρουσμάτων που είχε καταγραφεί στη Βόρεια Ελλάδα, αν και υπάρχει μια μικρή σταθεροποίηση στους αριθμούς, αυτό δεν επιτρέπει να εφησυχάζει κανείς, αφού η κατάσταση είναι πολύ εύθραυστη.
Ποια άλλα μέτρα έρχονται
Τα περαιτέρω μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση και το επιστημονικό επιτελείο της είναι:
- Πιθανή παράταση του Lockdown μέχρι τις 10/12
- Αύξηση της τηλε-εργασίας στο 70%
- Πιο αυστηρά μέτρα περιορισμού μετακίνησης, με αναστολή και άλλων επαγγελματικών δραστηριοτήτων.
Τι θα γίνει με τάμπλετ και λάπτοτ
Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι συνολικά 91.613 τάμπλετ και λάπτοπ θα μοιραστούν για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως 65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών έχει εξασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, ανταποκρινόμενο στις πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού, δρομολογώντας τον επιπλέον εξοπλισμό ήδη από την άνοιξη.
Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, η ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.
Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης.
Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Το υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές.
Οι άδειες ειδικού σκοπού
Η διακοπή της λειτουργίας των δημοτικών σχολείων φαίνεται πως έχει ληφθεί ήδη, αν λάβει κανείς υπόψη πως σε εγκύκλιο του, το υπουργείο Εσωτερικών αναφέρεται ότι:
«Δεδομένης της εξέλιξης της πανδημίας και συνεπεία αυτής της πλήρους αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων στο πλαίσιο αντιμετώπισης και περιορισμού της διασποράς του COVID-19, για όσο διάστημα διαρκεί αυτή, υπενθυμίζεται ότι είναι σε ισχύ οι διατάξεις του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν.4682/2020, όπως εν συνεχεία τροποποιήθηκε και ισχύει, και στις οποίες προβλέπεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, η χορήγηση στους γονείς υπαλλήλους άδειας ειδικού σκοπού ή της διευκόλυνσης του μειωμένου ωραρίου που προβλέπεται στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου».
Επίσης στην εγκύκλιο αναφέρεται πως «στις περιπτώσεις αυτές και υπό τις συνθήκες της πανδημίας, οι οποίες καθιστούν σχεδόν αδύνατη πλέον τη χορήγηση αδειών λόγω εξάντλησης αυτών, οι Υπηρεσίες θα προβαίνουν, εφόσον το επιθυμεί ο υπάλληλος γονέας, στην κατά προτεραιότητα παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, όπου αυτό είναι εφικτό βάσει των καθηκόντων που ασκεί ο/η υπάλληλος ή στην εκ περιτροπής παροχή εργασίας».