Γιατί το “Καλλιστώ” καταστράφηκε – Εικόνες σοκ από τις ζημιές στη πρύμνη του πολεμικού (vid)

 Γιατί το “Καλλιστώ” καταστράφηκε – Εικόνες σοκ από τις ζημιές στη πρύμνη του πολεμικού (vid)

Συγκλονιστικές είναι οι εικόνες της κατεστραμμένης πρύμνης του πλοίου “Καλλιστώ”, του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού που συγκρούστηκε στις 07:30 το πρωί της Τρίτης (27.10.2020) ανοιχτά της Σαλαμίνας, λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας, που μετέφερε κοντέινερ και είχε ξεκινήσει από την Ψυττάλεια για το Τσανάκαλε, έπεσε πάνω στο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που εκείνη την ώρα είχε φύγει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το εμπορικό πλοίο να χτυπήσει το “Καλλιστώ” και να καταστρέψει την πρύμνη του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καλλιστώ: Ποιο είναι το πλοίο του πολεμικού ναυτικού που βυθίζεται στον Πειραιά

Σύγκρουση πλοίων στον Πειραιά: Θρίλερ με το πολεμικό, πήρε κλίση

Σύγκρουση πλοίων στον Πειραιά – Πολεμικό με επιβατηγό

Τελευταία εξέλιξη με το Καλλιστώ – Έχει σταθεροποιηθεί και ρυμουλκείται

Από τη σύγκρουση, στο “Καλλιστώ” σημειώθηκε ρήγμα και ελεγχόμενη εισροή υδάτων και το πλοίο, που κόπηκε στα δυο, πήρε γρήγορα κλίση. 

Στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονταν 27 άτομα πλήρωμα. Μετά τη σύγκρουση, έπεσαν στη θάλασσα και περισυνελέγησαν από παραπλέον πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Δύο μέλη του πληρώματος του “Καλλιστώ” τραυματίστηκαν ελαφρά και προληπτικά μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. 

Στο «Καλλιστώ» παραμένουν τέσσερα άτομα του πληρώματος, προκειμένου να βοηθήσουν στην επιχείρηση ρυμούλκησης που έχει ήδη ξεκινήσει και το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, με κλίση, ρυμουλκείται στο ναύσταθμο. 

Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.

Γιατί όμως οι ζημιές ήταν τόσο μεγάλες;

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το πλοίο Καλλιστώ αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Είναι συνεπώς λογικό η οποιαδήποτε πρόσκρουση να φέρνει σοβαρές υλικές ζημιές στο συγκεκριμένο τύπο πλοίου.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη από το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEY και χαρακτηριστικά Μ – 40.

Σχετικά Άρθρα