Μεσαίωνας: Ο Αμβρόσιος “αφόρισε” Μητσοτάκη, Κεραμέως, Χαρδαλιά για τον κοροναϊό και την Θεία Κοινωνία-Τον “αδειάζει” η Ιερά Σύνοδος
Με ένα από τα γνωστά μεσαιωνικά παραληρήματά του ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος προχώρησε, σήμερα, μόλις άνοιξαν οι εκκλησίες στον αφορισμό του πρωθυπουργού για τους χειρισμούς του σχετικά με το κλείσιμο των ναών και τα μέτρα για την Θεία Κοινωνία.
“Mεγάλο” Αφορισμό για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιά, διάβασε το πρωί της Κυριακής, μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας στον Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Αιγίου ο Μητροπολίτης πρ. Καλαβρύτων κι Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος.
Ο κ. Αμβρόσιος είχε προαναγγείλει την πράξη του με ανάρτησή του στο προσωπικό του ιστολόγιο πριν λίγες μέρες, όταν η υπουργός κα Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο. Με αυτήν την αφορμή ο πρώην μητροπολίτης χαρακτήρισε ως «βλάσφημα λόγια» το ότι «δηλ. διά τῆς Θείας Μεταλήψεως μεταδίδεται ὁ Κορωνοϊός» και καλούσε την υπουργό να ζητήσει «δημοσίως συγγνώμην διά τό ἀχαρακτήριστον τοῦτο ἔγκλημα»
Στο θέμα παρενέβη η Ιερά Σύνοδος, κατόπιν επικοινωνίας που είχε, σύμφωνα με πληροφορίες το γραφείο του Αρχιεπισκόπου με συνεργάτη του πρωθυπουργού.
Η ανακοίνωση για την ποινή του αφορισμού
«Κατόπιν σχετικών ερωτημάτων δημοσιογράφων ανακοινώνεται ότι μόνο η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος, δηλαδή η Ολομέλεια των Μητροπολιτών Της, έχει την αρμοδιότητα επιβολής του αφορισμού σε βάρος μέλους της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος.
Κατά το άρθρο 4 περίπτωση θ’ του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος (νόμος 590/1977, ΦΕΚ Α’ 146/31.5.1977) : «Η Ι.Σ.Ι. της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφαίνεται επί παντός ζητήματος αφορώντος εις την Εκκλησίαν. Ειδικώτερον αύτη: … θ) Αποφασίζει διά την επιβολήν ποινής αφορισμού κατά τα υπό των Ιερών Κανόνων οριζόμενα».
Κάθε απόφαση καταγνώσεως του αφορισμού εναντίον μέλους της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία δεν εκδόθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας Της, είναι ανυπόστατη και ανίσχυρη».