Μια εύλογη ερώτηση προς τον κ. Πέτσα- “Να σωθούν ζωές” με την καμπάνια των 11 εκατ., αλλά όλων οι ζωές…
Επτά στους δέκα πολίτες -σε κατ’ οίκον περιορισμό- ενημερώνονται ανελλιπώς καθημερινά από τους Σωτήρη Τσιόδρα και Νίκο Χαρδαλιά μέσω τηλεοράσεων, σύμφωνα με την δημοσκόπηση της Interview. Και αξιολογούν ως ικανοποιητική αυτή την ενημέρωση.
Είναι προφανές πως καμία καμπάνια προβολής δεν θα μπορούσε να καλύψει τόσο ευρύ φάσμα του πληθυσμού. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση κρίνει πως εξαιτίας των ακραίων (πολεμικών, κατά τον πρωθυπουργό) συνθηκών της πανδημίας απαιτείται ακόμα πιο ενδελεχής ενημέρωση. Γι’ αυτό και ελήφθη η απόφαση δέσμευσης ποσού 11 εκατ. ευρώ προκειμένου (το σχετικό ΦΕΚ υπογράφει…Η Κυβέρνηση) να ενημερωθούν ακόμα περισσότερο και έντονα οι πολίτες.
Ο υφυπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος αιτιολόγησε ως εξής την απόφαση αυτή:
«’Οταν έχουμε μια τόσο μεγάλη υγειονομική κρίση, έχουμε υποχρέωση να ενημερώσουμε τους πολίτες. Η ενημέρωση σώζει ζωές. Η πρώτη φάση της καμπάνιας ενημέρωσης ήταν δωρεάν. Περιελάμβανε μηνύματα που ήταν μέχρι ένα λεπτό από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, αλλά όχι από εφημερίδες και διαδίκτυο. Είναι το γνωστό σποτ με τον κ. Παπαδόπουλο, που μάλιστα κάποιοι βγήκαν και ρωτούσαν “τι αμοιβή πήρε”. Καμία αμοιβή δεν πήρε ο άνθρωπος αυτός. Βγήκε και το είπε -και είναι προς τιμήν του- ότι δεν υπήρχε καμία αμοιβή. Ήταν δωρεάν. Όμως, η πανδημία του κορονοϊού εξελίσσεται και είμαστε αντιμέτωποι με την κόπωση και τον εφησυχασμό. Είναι τώρα περισσότερο από ποτέ απαραίτητο να ξεδιπλωθεί η δεύτερη φάση. Σε αυτήν έχουμε υποχρέωση να υπάρξει μια επαγγελματική καμπάνια που θα καλύπτει όλα τα Μέσα και θα φτάσει μέχρι τέλος Μαΐου. Αυτό έχουμε σχεδιάσει από την 1η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 14 Μαρτίου. Ξεδιπλώνεται, λοιπόν, τώρα η δεύτερη φάση. Θα ήταν ασυγχώρητο από μέρους μας να μην έχουμε μια καμπάνια ενημέρωσης, που, επαναλαμβάνω, σώζει ζωές, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερωθούν και κυρίως να καταπολεμήσουν τον εφησυχασμό».
Ο Στέλιος Πέτσας είναι πειστικός.
Με τα κανάλια να δείχνουν τους “ανυπότακτους” της παραλίας της Θεσσαλονίκης (κι ας αμφισβητήθηκαν τα σχετικά βίντεο) και τους απείθαρχους ηλικιωμένους να…συνωστίζονται για συντάξεις και πληρωμές της εφορίας έξω από τις τράπεζες, είναι λογικό ούτε τα κιγκλιδώματα του δημάρχου και του περιφερειάρχη να επαρκούν, ούτε οι αυστηρές συστάσεις της κ. Απαλαγάκη από την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών που επιστρατεύθηκε στην ενημέρωση των 6.
Χρειάζεται κάτι περισσότερο. Κι αυτό το “περισσότερο” είναι η καμπάνια προβολής των 11 εκατ., την οποία, όπως γράφτηκε, θα διαχειριστεί μετά από ανάθεση η εταιρεία (media shop) Initiative.
“Η ενημέρωση σώζει ζωές”, λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ποιος μπορεί να διαφωνήσει μαζί του;
Προκύπτει, όμως, ένα εύλογο ερώτημα: ποιανών τις ζωές θέλει -δια της επικοινωνιακής καμπάνιας- να σώσει η κυβέρνηση; Μόνο τις ζωές εκείνων που διαβάζουν συγκεκριμένες εφημερίδες και ενημερώνονται από συγκεκριμένα σάϊτ; Τα οποία, όλως τυχαίως, τυγχάνουν -στην πλειονότητά τους, για να μην είμαστε άδικοι- να πρόσκεινται στην κυβέρνηση;
Διότι, μέχρις ώρας (αν κάτι αλλάξει εδώ θα είμαστε να το επισημάνουμε), η καμπάνια με τα πλουσιοπάροχα μπάνερς (banners) στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, αφορά αυστηρά συγκεκριμένα μέσα και όχι το σύνολο. Ούτε οι εύπλαστοι και συχνά μη ακριβείς κανόνες επισκεψιμότητας δεν τηρούνται.
Οι ζωές των άλλων πολιτών που δεν προτιμούν να ενημερώνονται από φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ δεν εχουν την ίδια αξία; Αυτοί δεν χρειάζεται να ενημερωθούν με τα μηνύματα των ειδικών και των κυβερνητικών μέτρων;
Θα απαντήσει ο κ. Πέτσας; Και θα τολμήσουν να τον ρωτήσουν οι δημοσιογράφοι που τον φιλοξενούν καθημερινά συνεντεύξεις του; Ή, ας καεί το σπίτι του γείτονα;