“Ριζοσπάστης”: Μεταφορές στρατιωτικού υλικού ΗΠΑ-ΝΑΤΟ στον ελληνικό σιδηρόδρομο- Συνδέεται με τα Τέμπη; Αποκαλυπτικός διάλογος- Απάντηση Μαρινάκη

“Ριζοσπάστης”: Μεταφορές στρατιωτικού υλικού ΗΠΑ-ΝΑΤΟ στον ελληνικό σιδηρόδρομο- Συνδέεται με τα Τέμπη; Αποκαλυπτικός διάλογος- Απάντηση Μαρινάκη

Η εφημερίδα «Ριζοσπάστης» φέρνει στη δημοσιότητα, την Πέμπτη, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχει χρησιμοποιηθεί και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού του αμερικανικού στρατού και του ΝΑΤΟ. Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι σχετικές άδειες συνεχίζουν να εκδίδονται, παρά τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούν τόσο για το ίδιο το σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και για τις κατοικημένες περιοχές από τις οποίες διέρχονται αυτά τα φορτία. Η αποκάλυψη αυτή γίνεται στο πλαίσιο της συζήτησης που έχει ανοίξει το ΚΚΕ, τόσο στη Βουλή όσο και γενικότερα, σχετικά με τις πιθανές συνδέσεις αυτών των μεταφορών με την τραγωδία των Τεμπών.

Όπως αναφέρει, «μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 – Απρίλης 2023 καταγράφονται τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, που χαρακτηρίζονται “Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές”. Δηλαδή μεταφορές με υπερβάσεις του “περιτυπώματος φόρτωσης” (είναι οι μέγιστες διαστάσεις του φορτίου που επιτρέπεται να μεταφέρει ένας συρμός), καθώς οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν.

Τα νέα αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό με ήδη γνωστές πληροφορίες, συμπληρώνουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο “παζλ”, όπου τρένα με πολεμικό υλικό διατρέχουν ασταμάτητα το σιδηροδρομικό δίκτυο, με ελάχιστες πληροφορίες να γίνονται γνωστές. Όχι μόνο για το περιεχόμενό τους αλλά και για τα ίδια τα δρομολόγια, που μπορεί να είναι άγνωστα ακόμα και για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου.».

Υπενθυμίζει ότι στη Θεσσαλία λειτουργούν ΝΑΤΟικές βάσεις (Λάρισα) «και ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες, όπως το ξυλόλιο που εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχία, χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη».

Με βάση αυτά τα στοιχεία, το ΚΚΕ έχει ζητήσει απαντήσεις για την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώρο του εγκλήματος των Τεμπών, «αλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας».

Επιπλέον, φέρνει στη δημοσιότητα απομαγνητοφωνημένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ που συζητάνε για το έγκλημα στα Τέμπη. Με αφορμή αυτό, οι δύο εργαζόμενοι αναφέρονται μεταξύ άλλων στο πλήθος αμαξοστοιχιών που είναι φορτωμένες με ΝΑΤΟικό πολεμικό υλικό, για το οποίο δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.

Ο ένας από τους δύο, μάλιστα, αναμένει να μεταφερθεί για ένα διάστημα από την υπηρεσία του προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς τέτοιου υλικού σε άλλη περιοχή.

Ο διάλογος που ακούγεται και στο σχετικό βίντεο έχει ως εξής:

«- Λέω τον (…) θα γίνουν τελικά τα ΝΑΤΟικά; Λέει δεν ξέρω, γιατί κλωτσάνε και οι μηχανοδηγοί, ενώ εγώ θέλει να φύγω τώρα έναν μήνα. Και αυτοί έχουν δίκιο, αλλά και εγώ να ξέρω τι πρέπει να ετοιμάσω να πάρω. Για έναν μήνα, δεν είναι για μια μέρα – δυο.

– Κοίταξε τώρα, τα ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε.

– Δεν ξέρω, αλλά δεν έχουμε χαρτί. Ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξέρει (…) Θα γίνουν τελικά; Πότε πρέπει να πάω; Δεν έχω εγώ χαρτί να μου λέει στις 5 πρέπει να είσαι εκεί, στις 6, στις 3.

– Βρε, εδώ έβγαλαν ανακοίνωση, από σήμερα θα κυκλοφορούσαν κάτι καινούργια δρομολόγια επάνω στο Ορμένιο και στην Ξάνθη (…) και ούτε μας ήρθε εμάς χαρτί. Το είχα διαβάσει στο ίντερνετ.

– Και εγώ το διάβασα.

– Και χαρτί δεν είχε έρθει σε εμάς, [θα] τρελαθούμε;».

Τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.

Πρόκειται για δεκάδες άδειες μεταφοράς στρατιωτικού υλικού με «πλήρη αμαξοστοιχία, αποτελούμενη μέχρι 30 βαγόνια». Τις μεταφορές αυτές πραγματοποίησε η «Hellenic Train» σε συνεργασία με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες του εξωτερικού για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού.

Μία από αυτές (26/4/2023) αφορά «πολλαπλές στρατιωτικές μεταφορές» για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού, με παραλήπτη τον ιταλικό στρατό και προορισμό τη Ρουμανία.

Οι μεταφορές που αναφέρονται στα συγκεκριμένα έγγραφα αφορούν δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, ενώ 4 άδειες είναι για δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία. Τουλάχιστον 13 άδειες για πολλαπλές αποστολές εκδόθηκαν μέσα στον Νοέμβρη του 2022.

Στα έγγραφα αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται.

  • Σε σχετική ερώτηση στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης ρωτήθηκε για το δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη» και ειδικότερα για τα στρατιωτικά καύσιμα που μεταφέρονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και για το με τι καύσιμα τροφοδοτούνται τα αμερικανικά αεροσκάφη που σταθμεύουν στην αεροπορική βάση Λάρισας, ενώ του ζητήθηκε να απαντήσει εάν υπήρχε περίπτωση στην εμπορική αμαξοστοιχία να υπήρχε στρατιωτικό υλικό, το βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών.

Ο Παύλος Μαρινάκης είπε ότι «ως προς το ερώτημα το βασικό την είπατε και εσείς την απάντηση. Όταν μία υπόθεση είναι στη δικαιοσύνη και μάλιστα σε τόσο κρίσιμο στάδιο διερεύνησης αυτή είναι η απάντηση. Είναι η μόνο απάντηση που μπορεί να δώσει ένας εκπρόσωπος της εκτελεστικής εξουσίας, Ούτε μπορούμε να προβούμε σε κρίσεις, ούτε σε διατυπώσεις. Η Δικαιοσύνη ερευνά συνολικά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Μία από τις προεκτάσεις είναι και η έκρηξη και τα αίτια της έκρηξης αυτής. Κάποια δεδομένα πιθανολόγησης είχαμε από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που μίλησε και για περαιτέρω διερεύνηση».

Παράλληλα, για το παράνομο φορτίο και το ενδεχόμενο ύπαρξης στρατιωτικού υλικού είπε «για αυτό με ρωτήσατε δεν έχω την αίσθηση ότι υπάρχουν έστω και ενδείξεις που να το επιβεβαιώνουν. Αλλά από εκεί και πέρα όμως, όλα πρέπει να τα δει η δικαιοσύνη. Στα τρένα όπως και συνολικά στα ΜΜΜ γίνονται έλεγχοι και κατά την φόρτωση και προληπτικοί έλεγχοι, όταν υπάρχει κάποια καταγγελία για μεταφορά κάποιου φορτίου από τις υπηρεσίες που έχουν τη σχετική αρμοδιότητα».

Σχετικά Άρθρα