Σούπερ μάρκετ: Έρχονται αλλαγές στις προσφορές και τις εκπτώσεις

Σούπερ μάρκετ: Έρχονται αλλαγές στις προσφορές και τις εκπτώσεις

Μεγαλύτερη διαφάνεια στις εκπτώσεις, αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ και σαφή κριτήρια στον τρόπο επικοινωνίας της μείωσης τιμής προς τους καταναλωτές φέρνει νέος ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο, Πέμπτη, από το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολο Πεταλά.

Οπως είπε στην ΕΡΤ, οι αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων τίθενται σε ισχύ από αύριο, 6 Μαρτίου.

«Μέχρι σήμερα, οι καταναλωτές έβλεπαν στα ράφια επιγραφές όπως “-30% ή -3 ευρώ”, χωρίς να γνωρίζουν σε σχέση με ποια τιμή γινόταν η μείωση. Ο νέος κώδικας ορίζει ότι οποιαδήποτε μείωση τιμής πρέπει να συγκρίνεται με τη χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν στο ίδιο κατάστημα τις τελευταίες 30 ημέρες» εξήγησε.

Όπως δήλωσε «αυτό είναι πλέον αυστηρά ελεγχόμενο, καθώς οι μηχανισμοί του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν να παρακολουθούν τις τιμές μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων». Παράλληλα, όπως πρόσθεσε, η νέα νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να γνωρίζει ότι η προσφορά που βλέπει είναι πραγματική και όχι παραπλανητική.

Τέλος στις συνεχείς προσφορές «1+1 δώρο»

Μία ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά τις συσκευασίες προσφορών, όπως τα «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο», που διατίθενται συνεχώς στα ράφια. Πλέον, κάθε σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωμένο να διαθέτει και την ατομική συσκευασία του προϊόντος, με διακριτή τιμή, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να συγκρίνει και να διαπιστώνει αν υπάρχει πραγματική ωφέλεια στην προσφορά.

«Δεν μπορεί ένα προϊόν να βρίσκεται συνεχώς σε προσφορά όλο τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι η κανονική του τιμή δεν είναι η αναγραφόμενη, αλλά η χαμηλότερη που προκύπτει από τις συνεχείς εκπτώσεις. Ο νέος κώδικας θέτει χρονικό όριο στις προωθητικές ενέργειες, ορίζοντας ότι οι προσφορές μπορούν να διαρκούν περίπου το 1/3 του συνολικού χρόνου διάθεσης του προϊόντος», διευκρίνισε ο κ. Πεταλάς.

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το εάν τα νέα μέτρα μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματική μείωση τιμών ή απλώς σε αλλαγή στον τρόπο παρουσίασης των προσφορών, ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι ο στόχος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά. «Ο καταναλωτής πρέπει να ξέρει ότι η έκπτωση που βλέπει είναι πραγματική και όχι αποτέλεσμα τεχνητής αύξησης της αρχικής τιμής», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πεταλάς: «Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα έπεσε στο 0,5%»

Ο κ. Πεταλάς έκανε, επίσης, αναφορά στη γενικότερη εικόνα των τιμών στην ελληνική αγορά, επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με τη Eurostat, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα για τον Φεβρουάριο του 2024 διαμορφώθηκε στο 0,5%, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου ο μέσος όρος ήταν 2,7%.

Και όπως τόνισε «το ελαιόλαδο αυτή τη στιγμή δουλεύει θετικά για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα, όπως πέρυσι τέτοιον καιρό δούλευε αρνητικά, δεδομένου ότι είναι ένα βασικό προϊόν στο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή».

Καταγγελίες για τιμές θα δέχεται και η Επιτροπή Καταναλωτών του ΕΕΑ, για θέματα λιανικής πώλησης αγαθών

H Eπιτροπή Καταναλωτών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι «καλωσορίζει την ενέργεια του υπουργείου Ανάπτυξης που κάνει πρεμιέρα αύριο, 6 Μαρτίου, και αφορά την καταγραφή των τιμών των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ θέτοντας όρια στην διάρκεια των προσφορών».

Η επιτροπή γνωστοποιεί ότι, εκτός από τον έλεγχο του υπουργείου Ανάπτυξης, θα παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών και ανακοίνωσε ότι, ήδη, προχωράει στην δημιουργία της δικής της βάση δεδομένων που θα καταγράφονται οι τιμές των αγαθών πρώτης ανάγκης.

«Ελπίζουμε ότι με το νέο κώδικα , θα αποτραπούν οι επιτήδειοι από παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος του καταναλωτή και ότι ο έλεγχος θα γίνεται συστηματικά ακόμα και όταν δεν είναι παρούσες οι κάμερες» σημειώνεται στην ανακοίνωση της επιτροπής και υπογραμμίζεται ότι καλούνται οι καταναλωτές να παρατηρούν τις τιμές στα προϊόντα που ψωνίζουν για το νοικοκυριό τους από τα σούπερ μάρκετ «και σε οποιαδήποτε περίπτωση διαπιστώσουν παραπλανητική έκπτωση και αθέμιτες πρακτικές,να επικοινωνήσουν με την Επιτροπή Καταναλωτών και να μας αναφέρουν έστω και ανώνυμα στο email: [email protected], την ημερομηνία, την ακριβή περιγραφή του προϊόντος, το κατάστημα, την περιοχή και την αρχική τιμή πώλησης, καθώς και την τιμή που εντόπισαν».

«H βοήθεια όλων μας είναι σημαντική και ο καλύτερος και πιο αντικειμενικός έλεγχος, γίνεται απο τον ίδιο τον καταναλωτή που αγοράζει τα προϊόντα» καταλήγει η ανακοίνωση της επιτροπής.

Σχετικά Άρθρα