Όσκαρ: Γιατί θεωρείται φαβορί το “Anora”- Οι προκλητικές δηλώσεις που έβγαλαν εκτός διεκδίκησης την “Emilia Perez”
![Όσκαρ: Γιατί θεωρείται φαβορί το “Anora”- Οι προκλητικές δηλώσεις που έβγαλαν εκτός διεκδίκησης την “Emilia Perez”](https://www.libre.gr/wp-content/uploads/2025/02/oscar-anora-850x560.webp)
Με λιγότερο από ένα μήνα να απομένει για τα Όσκαρ 2025 τα οποία αναμένονται τα ξημερώματα της Δευτέρας 3 Μαρτίου (τοπική ημερομηνία), οι πρώτες εικασίες για το ποια ταινία θα βραβευτεί ως η καλύτερη έχουν ξεκινήσει. Το «Anora» κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στα Critics Choice 2025.
Το Vanity Fair, σε δημοσίευμά του, επισημαίνει πως αν και όλοι ανέμεναν νικήτρια την ταινία «Emilia Pérez», μετά τις δηλώσεις της Κάρλα Σοφία Γκασκόν, οι ισορροπίες έχουν αλλάξει. «Η ”Emilia Pérez” είναι ουσιαστικά εκτός διεκδίκησης του κορυφαίου βραβείου μετά από το σκάνδαλο» σχολιάζει το γνωστό μέσο ενώ για τις άλλες ταινίες που είναι στην ίδια κατηγορία, επισημαίνει πως «τα Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών (SAG) σνόμπαραν το καστ του Brutalist.
Η Ακαδημία σνόμπαρε τη σκηνοθεσία του Conclave. Επίσης, η σκηνοθεσία και το σενάριο του Wicked απορρίφθηκαν από την Ακαδημία και το A Complete Unknown εξακολουθεί να στερείται υποστήριξης από παθιασμένους κριτικούς».
Για την ταινία «Anora», το Vanity Fair γράφει: «Είναι η ταινία που έχει εμφανιστεί με το πλήρες πακέτο αν και δεν είχε κερδίσει τίποτα σημαντικό εκτός από τότε που πήρε το κορυφαίο βραβείο στις Κάννες όταν έκανε πρεμιέρα τον Μάιο. Η ταινία Anora σάρωσε τα κορυφαία βραβεία αυτού του Σαββατοκύριακου, Critics Choice, DGA και PGA, κάνοντας επίδειξη δύναμης. Είναι εξαιρετικά σπάνιο μια ταινία να κερδίσει τώρα και μετά να χάσει το Όσκαρ. Είναι ένα ισχυρό μήνυμα σε μια παράξενη χρονιά για τη βιομηχανία, καθώς το Λος Άντζελες μόλις ξεκινά την ανάκαμψη από τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου διαστήματος και το box office συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του.
Το Anora είναι ελαφρώς πιο εύκολο να ”πουληθεί” ως μια έξυπνη, σέξι κωμωδία της οποίας το σενάριο σε αγγίζει χωρίς να το καταλάβεις. Σε κάθε περίπτωση, έχει μια ιστορία σε αντίθεση με τις πιο λαϊκιστικές επιλογές που σίγουρα έχουν βρει τεράστιο κοινό: Wicked, Conclave, A Complete Unknown, αλλά δεν προκαλούν το ίδιο επίπεδο ενθουσιασμού».
Οι υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας:
- Anora
- The Brutalist
- A Complete Unknown
- Conclave
- Dune: Part Two
- Emilia Pérez
- I’m Still Here
- Nickel Boys
- The Substance
- Wicked
Οι δηλώσεις της Γκασκόν που προκάλεσαν τις αντιδράσεις
Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν επιμένει ότι δεν προσέβαλε ποτέ τη συμπρωταγωνίστριά της στο «Emilia Pérez», Σελένα Γκόμεζ, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αφού αρκετές από τις παλιές αναρτήσεις της Γκασκόν στο X ήρθαν ξανά στην επιφάνεια, επισύροντας κατηγορίες για ρατσισμό και ισλαμοφοβία, η υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός, 52 ετών, έδωσε στο CNN en Español μια εξαιρετικά ταγμένη συνέντευξη, στην οποία δε μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά της.
Φέρεται να αποκάλεσε την Γκόμεζ «πλούσιο αρουραίο»
Στην ωριαία συζήτηση, η οποία προβλήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου, η Γκασκόν ζήτησε συγγνώμη για τις παλιές αναρτήσεις – αλλά υποστήριξε ότι τα υποτιθέμενα σχόλια για τη Σελένα Γκόμεζ, 32 ετών, ήταν κατασκευασμένα.
Απευθυνόμενη στο αμφιλεγόμενο tweet, στο οποίο φέρεται να αποκάλεσε την Γκόμεζ «πλούσιο αρουραίο» εν μέσω της φημολογούμενης διαμάχης της ερμηνεύτριας με τη Χέιλι Μπίμπερ, η Γκασκόν δήλωσε στο CNN: «Δεν είναι δικό μου, φυσικά».
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Latin Times, η υποτιθέμενη ανάρτηση αναφέρει αυτούσια: «Είναι ένας πλούσιος αρουραίος που το παίζει φτωχή σκύλα όποτε μπορεί και δεν θα σταματήσει ποτέ να ενοχλεί τον πρώην φίλο της και τη σύζυγό του», αναφερόμενη στον πρώην της Σελένα Γκόμεζ, Τζάστιν Μπίμπερ και τη σύζυγό του, Χέιλι.
Η Γκασκόν, ωστόσο, επιμένει ότι τα λόγια αυτά δεν προήλθαν από την ίδια. «Ποτέ δεν είπα τίποτα για τη συνάδελφό μου», δήλωσε στο CNN. «Δεν θα αναφερόμουν ποτέ σε αυτήν με αυτόν τον τρόπο».
«Δεν έχω διαπράξει κανένα έγκλημα»
Συζητώντας για την απόφασή της να παραμείνει στην κούρσα για τα Όσκαρ παρά τις αντιδράσεις για τις αμφιλεγόμενες αναρτήσεις της σχετικά με τη μουσουλμανική κουλτούρα, τον Τζορτζ Φλόιντ, τη διαφορετικότητα στα Όσκαρ και άλλα, η Γκασκόν δήλωσε στο CNN: «Δεν μπορώ να παραιτηθώ από μια υποψηφιότητα γιατί αυτό που έχω κάνει είναι μια δουλειά και αυτό που αξιολογείται είναι η υποκριτική μου δουλειά.
»Δεν μπορώ να παραιτηθώ από μια υποψηφιότητα για Όσκαρ επειδή δεν έχω διαπράξει κανένα έγκλημα, ούτε έχω βλάψει κανέναν.
»Δεν είμαι ούτε ρατσίστρια, ούτε τίποτα από αυτά που όλοι αυτοί οι άνθρωποι προσπάθησαν να κάνουν τους άλλους να πιστέψουν ότι είμαι».
Και, με αφορμή τις αναρτήσεις της που επανεμφανίστηκαν στις 30 Ιανουαρίου σε μια δήλωση στο People, η Γκασκόν είπε: «Θέλω να επαναφέρω τη συζήτηση γύρω από τις προηγούμενες αναρτήσεις μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που προκάλεσαν πόνο.
»Ως μέλος μιας περιθωριοποιημένης κοινότητας, γνωρίζω πολύ καλά αυτό το μαρτύριο και λυπάμαι βαθύτατα για όσους προκάλεσα πόνο. Όλη μου τη ζωή αγωνίζομαι για έναν καλύτερο κόσμο. Πιστεύω ότι το φως θα θριαμβεύει πάντα πάνω στο σκοτάδι».