Η κυβέρνηση διαψεύδει το δημοσίευμα των “ΝΕΩΝ”- “Είναι ψέμα”

Ο Παύλος Μαρινάκης διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε ποτέ θέμα καθολικής απαγόρευσης των δρομολογίων των τρένων μετά το δυστύχημα στα Τέμπη όπως αναφέρουν σε πρωτοσέλιδό τους τα «ΝΕΑ». Όπως σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ο κ. Γραμματίδης, πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, μιλούσε για το «ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για την επίσπευση ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο δίκτυο».
Ο Παύλος Μαρινάκης τόνισε σε δήλωσή του πως: «Μια από τις πιο επικίνδυνες προεκτάσεις του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, για το οποίο όλοι μας περιμένουμε απαντήσεις από τη Δικαιοσύνη και μόνο από εκείνη, είναι η παραπλάνηση της κοινής γνώμης με αιτιάσεις ή θεωρίες που εμφανίζονται ως «αποκαλύψεις» και τις οποίες υιοθετεί στη συνέχεια η Αντιπολίτευση, μάλιστα πολλές φορές η αξιωματική, σε χρόνο ρεκόρ».
«Πριν από περίπου έναν χρόνο, με αφορμή ένα δημοσίευμα εφημερίδας, η Αντιπολίτευση έφτασε στο σημείο να κατηγορεί την Κυβέρνηση για “μονταζιέρα” αναφορικά με τα ηχητικά της μοιραίας νύχτας του δυστυχήματος, κατηγορία η οποία κατέληξε στη κατάθεση πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης στη Βουλή» τόνισε.
«Από την πρώτη στιγμή είχαμε υποστηρίξει σε όλους τους τόνους ότι δεν υπήρξε καμία «μονταζιέρα Μαξίμου» και ότι το σύνολο των συνομιλιών παραδόθηκε αυτούσιο στη Δικαιοσύνη.
Σήμερα, διαβάζουμε σε δημοσιεύματα ότι το πόρισμα του ΕΜΠ επιβεβαιώνει το αληθές των ισχυρισμών μας και διαψεύδει πανηγυρικά τα ψεύδη της Αντιπολίτευσης.
Φαίνεται, όμως, ότι το πάθημα για την Αντιπολίτευση δεν έχει γίνει μάθημα. Πριν λίγη ώρα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ βιάστηκε και πάλι να υιοθετήσει σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο ο πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, είχε με επιστολή του ζητήσει να διακοπούν όλα τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου για λόγους ασφαλείας» πρόσθεσε.
«Το ανωτέρω είναι ψέμα. Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Γραμματίδης ουδέποτε έθεσε θέμα ασφάλειας των σιδηροδρόμων, είτε κατά τη διάρκεια της θητείας του είτε μετά την αποχώρησή του.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο ίδιος σε ανακοίνωσή του, έστειλε μια σειρά από προτάσεις για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου, 25 ημέρες μετά την αποχώρησή του από την θέση του μεταβατικού προέδρου του ΟΣΕ, μια εκ των οποίων αναφερόταν στο ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για την επίσπευση ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο δίκτυο» συμπλήρωσε.
Και κατέληξε: «Δηλαδή, για ακόμα μια φορά, η πραγματικότητα αποδεικνύεται ότι είναι εντελώς αντίθετη από τις αιτιάσεις που υιοθετεί η αντιπολίτευση.
Είναι φανερό και δεν θα σταματήσουμε να το επισημαίνουμε, απαντώντας παράλληλα σε κάθε ψευδή ισχυρισμό ο οποίος εμπεριέχει παραπλανητικά δεδομένα, ότι τα κόμματα της Αντιπολίτευσης έχουν δει ένα από τα πιο τραγικά δυστυχήματα στην ιστορία της χώρας ως ευκαιρία να διασωθούν πολιτικά, χωρίς μάλιστα να τους ενδιαφέρει αν αυτό γίνεται στις πλάτες ανθρώπων που βίωσαν τον απόλυτο πόνο.
Για δύο πράγματα έχουμε καθήκον:
– να διασφαλίσουμε ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει απερίσπαστη σωστά τη δουλειά της και ότι θα αποδώσει ευθύνες χωρίς αστερίσκους και
– να αποκρούσουμε κάθε απόπειρα εργαλειοποίησης του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών από την Αντιπολίτευση».
Γραμματίδης: «Δεν έθεσα ποτέ θέμα ασφάλειας»
Διευκρινίσεις σχετικά με το σημερινό (1.2.25) δημοσίευμα των «Νέων» για το υπόμνημα που υπέβαλε στην κυβέρνηση μετά τα Τέμπη, δίνει ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στο υπόμνημά του ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ φέρεται να εισηγήθηκε τη διακοπή όλων των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Όπως αναφέρει ο Γιάννος Γραμματίδης σε ανάρτησή του στο Facebook, με το υπόμνημά του πρότεινε διάφορα μέτρα για τη βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποία και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι όμως για λόγους ασφαλείας, αλλά προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία από τη μεγάλη κακοκαιρία Daniel το φθινόπωρο του 2023.
«Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα” και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση: με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκατ. ευρώ», αναφέρει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης απαντώντας για το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» με τίτλο «Υπόμνημα σοκ σε Κυριάκο Μητσοτάκη – Σταματήστε όλα τα δρομολόγια».
Όπως επισημαίνει ο κ. Γραμματίδης με το υπόμνημα:
«Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train. Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα. Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και τής λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, για τις εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό πού θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης. Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Κλείνοντας την ανάρτησή του ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ αναφέρεται και στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου γράφοντας:
«Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού».
Πυρά Τσουκαλά για το υπόμνημα Γραμματίδη
«Σήμερα αποκαλύπτεται από το δημοσίευμα των Νέων, πως ο παραιτηθείς πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, με υπόμνημά του προς τον πρωθυπουργό τον Οκτώβριο του 2024, ενάμιση χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα, ζητούσε “να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί μια από τις σοβαρότερες λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα”», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Κώστας Τσουκαλάς.
Ο κ. Τσουκαλάς ρωτά «πόσο ακόμα θα παραμένει θεατής;» ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας. Ρωτά πρωτίστως, «ο “μεταρρυθμιστής” πρωθυπουργός που δεσμευόταν αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών προς τους πολίτες ότι θα εγγυηθεί την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών, έχει κάτι να πει;».
Τι αναφέρει το δημοσίευμα
Σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης λίγο πριν παραιτηθεί είχε αποστείλει υπόμνημα προς την κυβέρνηση με το οποίο ζητούσε να σταματήσει αμέσως για λόγους ασφαλείας η μεταφορά επιβατών με τα τρένα.
Το εν λόγω υπόμνημα δεν το διέψευσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ο οποίος μιλώντας στο MEGA σχολίασε πως αναμένει ενημέρωση από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και συμπλήρωσε πως «ενδεχομένως να αναφέρεται σε μία εκ των υστέρων πρόταση του κου Γραμματίδη όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά ταχύτητας των έργων».
- «Το 2023 ο πρωθυπουργός είχε δύο επίσημες ενημερώσεις, η μία από την Πυροσβεστική, που εκ των υστέρων έκανε άλλη έκθεση αυτοψίας. Έρχεται πρώτη φορά το 2025 ο πρωθυπουργός να πει ότι δεν γνωρίζει τι μπορεί να περιέχει η αμαξοστοιχία; Πολύς κόσμος πιστεύει, επειδή κρύβονται πράγματα πάνω στην προπαγάνδα που γίνεται στον πόνο των ανθρώπων, ότι αυτό έγινε πριν από 3 μέρες. Το 2024 ο πρωθυπουργός σε επίμονες ερωτήσεις, απαντάει. Λέει ‘δεν μπορώ να γνωρίζω, θα το πει η δικαιοσύνη’».
Ειδικότερα, σύμφωνα με το δημοσίευμα ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης πριν παραιτηθεί απέστειλε υπόμνημα με το οποίο “ζητεί να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τις σοβαρότερες από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα”.
Ο μεταβατικός Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδη, διορίσθηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με την εντολή να εισηγηθεί τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλισθεί η ασφαλής κίνηση των τρένων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
