Με “συνταγή Τριαντόπουλου” η κυβέρνηση στη δικογραφία για Καραμανλή που φτάνει στη Βουλή- Κρίσιμο, ποιό θα είναι το κατηγορητήριο

Την ώρα που η κυβέρνηση δια του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κ. Κυρανάκη ανακοινώνει το νομοσχέδιο για τους “ασφαλείς σιδηροδρόμους” στη Βουλή φθάνει η δικογραφία του ανακριτή Λάρισας σχετικά με ευθύνες του πρώην υπουργού Κ. Καραμανλή. Το ζήτημα επαναφέρει εκ των πραγμάτων στην επικαιρότητα την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών και αναμένεται να προκαλέσει σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση. Το ερώτημα είναι εάν ο πρώην υπουργός θα ακολουθήσει την τακτική του Χρ. Τριαντόπουλου, ώστε να καταλήξει κι αυτός ενώπιον του Δικαστικού Συμβουλίου παρακάμπτοντας την διαδικασία της προανακριτικής.
Κυβέρνηση και αντιπολίτευση αναμένουν τη δικογραφία του εισαγγελέα της Λάρισας, προκειμένου να λάβουν γνώση του κατηγορητηρίου κατά του πρώην υπουργού και ενδεχομένως και κατά του τότε υφυπουργού Μ.Παπαδόπουλου και του τότε Γ.Γ. του υπουργείου Γ Ξιφαρά και να κάνουν τις επόμενες κινήσεις τους. Όπως γίνεται γνωστό, στη δικογραφία περιλαμβάνονται δύο σημειώματα που είχαν αποσταλεί στον τότε υπουργό Μεταφορών, με τα οποία εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, αλλά και ανώτερα στελέχη του υπουργείου, προειδοποιούσαν τον κ. Καραμανλή για τα κενά στα συστήματα ασφαλείας που είχαν προκαλέσει η ελλιπής συντήρηση του δικτύου και το μειωμένο προσωπικό.
Θεωρείται δεδομένο πως μόλις φτάσει στη βουλή η δικογραφία (αμελητί), θα υπάρξει πρόταση από κόμματα της αντιπολίτευσης για σύσταση προανακριτικής Επιτροπής. Δεν θα πρέπει να αποκλείεται, ωστόσο, το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να προλάβει την αντιπολίτευση και να ζητήσει τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, προκειμένου, όπως λένε κυβερνητικά στελέχη, να στείλει άλλη μία φορά το μήνυμα ότι η κυβέρνηση θέλει να έρθουν όλα στο φως.
Κάτι που θεωρείται λογικό, αφ΄ ης στιγμής επιχειρείται να δοθεί το μήνυμα ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών προχωρά σε ριζική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ με “μοντέλο ΔΕΗ”, που θα περιλαμβάνει αξιολόγηση, νέο σύστημα προσλήψεων, ξένους μάνατζερ, αλλά και το νέο σύστημα γεωεντοπισμού που, όπως έχει πει ο κ. Κυρανάκης, θα μπορεί να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των τρένων. Με το σύστημα αυτό, τόνισε ο υπουργός, η κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνει ασφαλής.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κυβέρνηση φέρεται να επιθυμεί να ακολουθηθεί το ίδιο μοντέλο που υιοθετήθηκε και στην περίπτωση του υφυπουργού Χρ. Τριαντόπουλου: Να υπερψηφιστεί η σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, θα υπάρξουν δύο τρεις συνεδριάσεις και εν συνεχεία η υπόθεση ή οι υποθέσεις να σταλούν στη δικαιοσύνη και συγκεκριμένα στο δικαστικό συμβούλιο, όπως έγινε με τον πρώην υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ. Κάτι που ο κ. Τριαντόπουλος ζήτησε μόνος του.
Ο ίδιος ο κ. Καραμανλής δεν έχει αποσαφηνίσει ακόμα πώς προτίθεται να αντιδράσει, και αναμφίβολα το πολιτικό του βάρος είναι πολύ μεγαλύτερο απ΄ αυτό του κ. Τριαντόπουλου, οπότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν σκέψεις για πολιτική του “προστασία”. Ωστόσο, ο πρωθυπουργός ήταν σαφής ως προς την πρόθεσή του να χυθεί φως, οπότε θα ήταν πολιτικό ρίσκο για την κυβέρνηση να επιχειρήσει να ακολουθήσει διαφορετική τακτική για τον πρώην υπουργό.Κυβερνητικά στελέχη, ωστόσο, εκτιμούν ότι ο πρώην υπουργός θα είναι ο πρώτος που θα θέλει να πέσει φως στην υπόθεση και να έχει την ευκαιρία να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Και αυτό εκτιμά και το κυβερνητικό επιτελείο, το οποίο, πάντως, ούτε ή άλλως, εκπονεί τον δικό του σχεδιασμό.
Τον περασμένο Μάρτιο, πάντως, και συγκεκριμένα στις 27/03/2024 ο κ. Καραμανλής είχε δηλώσει από του βήματος της Βουλής ότι ο ίδιος είχε ζητήσει από το σώμα να καταθέσει αίτηση για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για να διαπιστώσει η βουλή αν και ποια βάση και ότι δεν κρύφτηκε και δεν θα κρυφτεί πίσω από καμία βουλευτική ασυλία.