Καταγγελία για την Hellenic Train: Ζητά από το υπ. Μεταφορών κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγού στους συρμούς- Τι απαντά η εταιρεία

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης η Hellenic Train σαν να μη συνέβη ποτέ η τραγωδία στα Τέμπη, καταγγέλει ότι η εταιρεία υπέβαλε δύο χρόνια μετά τη σύγκρουση, πρόταση στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, να αφαιρεθεί από την καμπίνα οδήγησης του των συρμών ο δεύτερος μηχανοδηγός!
Η πρόταση προκαλεί αρνητικές εντυπώσεις καθώς δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου ΕTCS.
«Πρόκειται για εγκληματική πρόταση της διοίκησης της Hellenic Train, που θα βρει απέναντί της όχι μόνο τους μηχανοδηγούς, αλλά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας» υπογραμμίζει η Ένωση στην σχετική ανακοίνωσή της, και προσθέτει λεπτομέρειες όπως ότι η εταιρεία:
- αδιαφορεί επιδεικτικά όταν της επισημαίνεται ότι πρέπει να ανταποκριθεί έστω και στις προδιαγραφές ασφάλειας της ίδιας της μητρικής εταιρίας της, δηλαδή της Trenitalia – φρονώντας προφανώς ότι οι Ιταλοί επιβάτες αξίζουν μέτρα ασφαλείας τα οποία δεν αξίζουν οι αντίστοιχοι Έλληνες, από τους οποίους εξαγόρασε τις αρμοδιότητες και τον εξοπλισμό της, έναντι πινακίου φακής,
- αρνείται ακόμα και να παρουσιαστεί καν, στο διάλογο ενώπιον του κατά νόμον αρμόδιου, Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), στον οποίο την έχει νόμιμα καλέσει η συνδικαλιστική οργάνωση των μηχανοδηγών με θέμα την απειλή κατάργησης του δεύτερου μηχανοδηγού και άλλα ζητήματα ασφάλειας, και
- σέρνει σε πειθαρχικό έλεγχο τέσσερις συνδικαλιστές μηχανοδηγούς, άλλους από αυτούς χωρίς καθόλου αφορμή και άλλους βαφτίζοντας ως δήθεν ουσιώδη, κάποια ζητήματα τυπικής σημασίας που δεν επισείουν πειθαρχικό έλεγχο.
Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης αναφέρει:
«To Σωματείο μας ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ όσα ακούστηκαν σε τηλεοπτική εκπομπή αλλά και γράφτηκαν σε δημοσιεύματα για κλίμα τρομοκρατίας στον χώρο των Μηχανοδηγών, που καλλιεργεί συστηματικά την τελευταία περίοδο η Διοίκηση της Hellenic Train.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τέσσερεις συνδικαλιστές έχουν οδηγηθεί στα πειθαρχικά , είτε χωρίς αφορμή, είτε για λόγους τυπικούς που κάποιοι θέλουν να τους μετατρέψουν σε ουσιώδεις.
Για το θέμα αυτό (και άλλα γύρω από την ασφάλεια κυκλοφορίας) έχουμε προσφύγει στον ΟΜΕΔ αλλά η Hellenic Train δήλωσε ότι δεν θα προσέλθει στον διάλογο, δείχνοντας ότι δεν έχει διδαχθεί τίποτα από το έγκλημα των Τεμπών, ενώ αγνοεί επιδεικτικά τα όσα ισχύουν στην Μητρική Trenitalia και τον Όμιλο Ferrovie Dello Stato Italiane.
Ακόμα χειρότερα, αντί να λαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας κυκλοφορίας, η Hellenic Train πρότεινε επίσημα στο Υπουργείο Μεταφορών να αφαιρεθεί από την καμπίνα Μηχανοδήγησης ο 2ος Μηχανοδηγός (!!!!) και ενώ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ το Εtcs.
Πρόκειται για ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ της Διοίκησης της Hellenic Train , που θα βρεί ΑΠΕΝΑΝΤΙ της όχι μόνο τους Μηχανοδηγούς, αλλά το ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ».
Κύκλοι της εταιρείας διευκρινίζουν, σύμφωνα με το «Έθνος» ότι «διατηρείται μόνιμα ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας με το προσωπικό στις αμαξοστοιχίες λαμβάνοντας διαρκώς ενημέρωση για θέματα σχετικά με την κατασταση του δικτύου και τυχόν προβλήματα που μπορεί να επηρεάσουν την ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων».
Παράλληλα, αναφέρουν ότι «θέματα που άπτονται της λειτουργίας της εταιρίας περιγράφονται αναλυτικά στον κανονισμό εσωτερικής λειτουργίας της, στον οποίο μεταξύ άλλων θεμάτων, προβλέπονται αναλυτικά και οι διαδικασίες του πειθαρχικού ελέγχου», προσθέτοντας ότι η εταιρεία «σέβεται τη συνδικαλιστική δραστηριότητα των εργαζομένων και τηρεί με αυστηρότητα όσα προβλέπονται στη νομοθεσία, γεγονός που έχει κατ΄επαναληψη αποδείξει εμπράκτως».
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος με δήλωσή του για το ζήτημα, άσκησε σφοδρή κριτική στην πρόταση της HT και προειδοποίησε την κυβέρνηση και το Υπουργείο, να την απορρίψευν χωρίς δεύτερη σκέψη:
«Δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, η Hellenic Train φαίνεται να μην έχει διδαχθεί τίποτα.
Αντί να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια, επανέρχεται με προτάσεις που υπονομεύουν ανοιχτά τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα, προτείνει την κατάργηση της υποχρεωτικής παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού σε δρομολόγια όπου δεν λειτουργεί το κρίσιμο σύστημα ασφαλείας ETCS, με άλλα λόγια, σε πολλές από τις γραμμές του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο λόγος; Φυσικά το κόστος.
Είναι αδιανόητο να τίθεται ξανά το ζήτημα της ανθρώπινης ζωής σε λογιστικό πίνακα. Η επιλογή είναι ξεκάθαρη: ή θα επενδύσουμε στην ασφάλεια ή θα γυρίσουμε πίσω στις εποχές της αμέλειας, της συγκάλυψης και τελικά των εγκλημάτων.
Ο ισχύων Γενικός Κανονισμός Κίνησης που θεσπίστηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το 2019, έβαλε τέλος σε αναχρονιστικές πρακτικές δεκαετιών και εναρμόνισε το ελληνικό πλαίσιο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Και τώρα, η μοναδική τροποποίηση που εισηγείται η διαχειρίστρια εταιρεία, είναι αυτή που ρίχνει τα στάνταρ ασφαλείας, όχι που τα ενισχύει.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να απορρίψει χωρίς δεύτερη σκέψη την πρόταση της Hellenic Train. Να σταματήσει να παριστάνει τον παρατηρητή και να αναλάβει επιτέλους την ευθύνη που της αναλογεί».