Νέα Υόρκη: Ποιος ήταν ο CEO της Siemens που σκοτώθηκε στη συντριβή του ελικοπτέρου- Γιατί είναι επικίνδυνες οι “τουριστικές” πτήσεις πάνω από το Μανχάταν

Το τουριστικό ελικόπτερο που συνετρίβη στον ποταμό Χάντσον στη Νέα Υόρκη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των έξι επιβαινόντων, περιλαμβανομένων μελών μιας ισπανικής οικογένειας με τρία παιδιά και του πιλότου.
Ανάμεσα στους επιβαίνοντες ήταν και ο Αγκουστίν Εσκομπάρ, στέλεχος της γερμανικής εταιρείας Siemens, καθώς και η οικογένειά του, σύμφωνα με τους New York Times, που επικαλούνται ανώνυμη πηγή.
Ο Εσκομπάρ είχε 25 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας σε επιχειρήσεις στις ΗΠΑ, τη Λατινική Αμερική, την Ισπανία και τη Γερμανία ενώ είχε καταλάβει τη θέση του CEO της Siemens Ισπανίας στα τέλη του 2022.
Περιγράφοντας τον, φίλος του είπε στη New York Post πως «ασχέτως του πόσο δύσκολα ήταν τα πράγματα, πάντα έμενε ήρεμος. Και ποτέ δεν ξεχνούσε το σημαντικότερο πράγμα, την οικογένειά του».
Σπούδασε Βιομηχανικός Ηλεκτρολόγος στο Universidad Pontificia Comillas. Το 2002 ολοκλήρωσε το MBA από το Universidad de Alcala. Το 2005, έκανε επίσης ένα Executive MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το IE Business School, σύμφωνα με τον λογαριασμό του στο LinkedIn.
Ο Αγουστίν Εσκομπάρ Escobar εργάστηκε στη Siemens για περισσότερα από 27 χρόνια. Άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία το 1998 ως Επικεφαλής Πωλήσεων και Διαχείρισης Έργων για Συστήματα Αυτοματισμού Ισχύος στην Ισπανία.
Με τα χρόνια, ανέλαβε μεγαλύτερους ρόλους και ηγήθηκε πολλών επιχειρηματικών μονάδων, κερδίζοντας πολλά βραβεία Siemens Country στην πορεία. Εργάστηκε επίσης σε έργα υποδομής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη τη Νοτιοδυτική Ευρώπη.
Το 2010, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να ασχοληθεί με την ανάπτυξη διεθνών επιχειρήσεων στη Βόρεια Αμερική. Μετά από αυτό, εργάστηκε στην Μπογκοτά της Κολομβίας, όπου διοικούσε πάνω από 1.300 υπαλλήλους και τρία εργοστάσια.
Το 2016, το τμήμα του ονομάστηκε η επιχείρηση με τις καλύτερες επιδόσεις της Siemens παγκοσμίως.
Ο Εσκομπάρ επέστρεψε στην Ισπανία το 2018 για να γίνει Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Rail Automation SAU και της Siemens Mobility SLU, όπου ηγήθηκε μεγάλων σιδηροδρομικών έργων με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους. Από το 2019 έως το 2024, ήταν επίσης Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Mobility για την περιοχή της Νοτιοδυτικής Ευρώπης, καλύπτοντας Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ελλάδα και μέρη της Αφρικής, με μία ομάδα άνω των 3.000 ατόμων.
Προβληματισμός για την αυξημένη κυκλοφορία ελικοπτέρων
Το συγκεκριμένο συμβάν αναμένεται να φέρει ξανά στο προσκήνιο τα ερωτήματα σχετικά με την ιδιαίτερα πυκνή κυκλοφορία ελικοπτέρων πάνω από το Μανχάταν.
Τουλάχιστον 20 εταιρείες προσφέρουν τουριστικές πτήσεις πάνω από τη Νέα Υόρκη ή ακόμη και μεταφορά προς τα κοντινά αεροδρόμια, ενώ πάνω από την πόλη πετούν και ελικόπτερα επιχειρηματιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των New York Times, 32 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε δυστυχήματα με ελικόπτερα στη Νέα Υόρκη από το 1977.
Το 2009 ένα ελικόπτερο που μετέφερε Ιταλούς τουρίστες συγκρούστηκε με ένα μικρό, ιδιωτικό αεροσκάφος με αποτέλεσμα να σκοτωθούν εννέα άνθρωποι.
Το 2018 άλλο ελικόπτερο, που μετέφερε τουρίστες και πετούσε με ανοικτή πόρτα προκειμένου να μπορούν να τραβούν φωτογραφίες, έπεσε στον ποταμό Ιστ. Σκοτώθηκαν πέντε επιβάτες, αλλά ο πιλότος διασώθηκε.
Συμφωνία του 2016 μεταξύ της δημαρχίας της Νέας Υόρκης και μίας από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα ελικόπτερα προβλέπει τη μείωση των τουριστικών πτήσεων από 60.000 σε 30.000 ετησίως, ενώ περιόρισε τον εναέριο χώρο στον οποίο μπορούν να βρίσκονται μεταξύ των ποταμών που περιβάλλουν το Μανχάταν.
Η ασφάλεια των πτήσεων με ελικόπτερα αποτελεί θέμα συζήτησης στο Κογκρέσο αφού 67 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν αεροσκάφος της American Airlines συγκρούστηκε στις 29 Ιανουαρίου με ελικόπτερο του στρατού κοντά στο αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν της Ουάσινγκτον.