Πόσο θα κοστίζει ένα αυτοκίνητο στις ΗΠΑ μετά τους δασμούς Τραμπ- Πώς ευνοείται η Tesla του Μασκ και ποιές εταιρείες θα υποστούν μεγάλη ζημία

Με νέους, πολύ μεγαλύτερους δασμούς απείλησε χθες ο Ντ. Τραμπ την Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Καναδά «αν συνεργάζονται για να βλάψουν οικονομικά» τις ΗΠΑ .
Επιδιώκουμε λύση μέσω διαπραγμάτευσης αλλά θα προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας, εδώ , η Γερμανία και η Γαλλία ζητούν τη δυναμική ευρωπαϊκή απάντηση με άμεση επιβολή προσθετών δασμών σε εισαγωγές από τις ΗΠΑ, εδώ , και, τέλος, ο Μάρκος Κάρνε αντί να τους δώσει ο Καναδάς θα ανακοινώσει τους δασμούς στις 2 Απριλίου. που θα επιβάλλει στις εισαγωγές από τις ΗΠΑ .
Οι νέοι δασμοί Τραμπ στα εισαγόμενα στις ΗΠΑ αυτοκίνητα θα επιβαρύνουν τις τιμές τους 3.000-10.000 δολάρια.
Η συγκριτικά μεγάλη ευνοημένη από την επιβολή των δασμών είναι η Tesla του Ήλον Μασκ, οι πλέον εκτεθειμένες είναι η VW και ακολουθούν Hyundai, Mercedes
Όπως επισημαίνει το Bloomberg, οι προγραμματισμένοι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων θα βλάψουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο και θα αυξήσουν τις τιμές για τους καταναλωτές των ΗΠΑ. Ανάμεσα στους πολλούς ηττημένους, ένας νικητής ξεχωρίζει: η Tesla Inc του Έλον Μασκ.
Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων έχει μεγάλα εργοστάσια στην Καλιφόρνια και το Τέξας που παράγει όλα τα αυτοκίνητα που πουλά στις ΗΠΑ, μονώνοντάς την σε μεγαλύτερο βαθμό από τις νέες εισφορές του Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων και βασικά εξαρτήματα. Οι μεγάλοι ανταγωνιστές από τη νοτιοκορεατική Hyundai Motor Co. έως τη γερμανική Volkswagen AG και την αμερικανική General Motors Co., εν τω μεταξύ, θα αντιμετωπίσουν σύντομα πολύ υψηλότερο κόστος.
«Υπάρχουν πολύ λίγοι νικητές», είπε ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος παγκόσμιας πρόβλεψης οχημάτων για την AutoForecast Solutions, σε μια τηλεφωνική συνέντευξη. «Οι καταναλωτές θα είναι χαμένοι γιατί θα έχουν μειωμένες επιλογές και υψηλότερες τιμές».
Οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ήδη ανέβει απρόσιτες για πολλούς Αμερικανούς. Η αναζήτηση ενός φθηνού αυτοκινήτου είναι έτοιμη να γίνει ακόμη πιο σκληρή.
Οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να αυξήσουν το κόστος σε ολόκληρο τον κλάδο, αυξάνοντας τις τιμές των αυτοκόλλητων κατά χιλιάδες δολάρια. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα έντονα στο χαμηλό άκρο της αγοράς, με πολλά από τα φθηνότερα μοντέλα όπως η General Motors Co. , η Ford Motor Co. , η Kia Motors και η Hyundai Motor Co. να κατασκευάζονται εκτός των ΗΠΑ.
Ένα λαμπερό νέο αυτοκίνητο στο δρόμο είναι ένα κομμάτι του αμερικανικού ονείρου που εξαφανίζεται γρήγορα μαζί με ένα προσιτό σπίτι. Η μέση τιμή ενός νέου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ πλησιάζει πλέον τα 50.000 δολάρια, με τα υψηλά επιτόκια να προσθέτουν στο οικονομικό κόστος.
Η Porsche στους χαμένους
Η συνοικία Zuffenhausen της Στουτγάρδης είναι η καρδιά της Porsche AG από τη δεκαετία του 1930 και η κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων παραμένει στη συντριπτική πλειοψηφία Made in Germany, καθιστώντας την δυνητικά τον μεγαλύτερο χαμένο στον εμπορικό πόλεμο του Donald Trump .
Αφού ο Αμερικανός πρόεδρος επέβαλε δασμούς 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την επόμενη εβδομάδα, ο αντίκτυπος στη Γερμανία φτάνει από το Μόναχο στο νότο – το σπίτι της BMW AG – στο βόρειο λιμάνι του Bremerhaven, το οποίο μεταφέρει γερμανικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Αλλά κανένα μέρος δεν είναι πιο εκτεθειμένο από το Zuffenhausen, όπου η Porsche κατασκευάζει προσοδοφόρα μοντέλα όπως η 911.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ουάσιγκτον θα πρέπει να βρουν γρήγορα μια συμφωνία «που δημιουργεί ανάπτυξη και αποτρέπει μια σπείρα απομόνωσης και εμπορικών φραγμών», δήλωσε η BMW την Πέμπτη. Η Mercedes-Benz Group AG , όπως και η Porsche με έδρα τη Στουτγάρδη, δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή αξιολογεί τον αντίκτυπο των τιμολογίων.
Ενώ η Mercedes και η BMW έχουν κάποια ευελιξία λόγω των εργοστασίων στις ΗΠΑ, η Porsche δεν έχει εργοστάσια στη Βόρεια Αμερική. Βασικό μέρος της απήχησης της μάρκας είναι ο ισχυρισμός της να προσφέρει αυθεντική γερμανική μηχανική από το Zuffenhausen, όπου η Porsche κατασκεύασε μοντέλα όπως το 356 —ο James Dean είχε διάσημα μια έκδοση Speedster— και το πρώτο 911 στη δεκαετία του 1960. Το λογότυπό του είναι εμπνευσμένο από την κορυφή της πόλης της Στουτγάρδης.