Έρχεται νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο με εισηγήσεις ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν, ERA

Έρχεται νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο με εισηγήσεις ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν, ERA

Νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα, στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ενσωματωθούν οι εισηγήσεις των ΕΟΔΑΣΑΑΜ, της Κομισιόν και της ERA. Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, προχώρησε από την πρώτη ημέρα στη λήψη σειράς πρωτοβουλιών, οι οποίες περιλαμβάνουν αυτοψίες, συναντήσεις και υποβολή αιτημάτων για γραπτή ενημέρωση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως τον ΟΣΕ, τη ΡΑΣ, τη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών (Δ33) και την ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Ο κ. Κυρανάκης μετέβη με το τρένο για τη Θεσσαλονίκη, όπου ζήτησε, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, «να έχει καταγεγραμμένα τα προβλήματα, τις θέσεις και τις προτάσεις όλων των αρμόδιων», ώστε το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες να απαντά άμεσα στα πραγματικά προβλήματα και να υλοποιεί τις συστάσεις που έχουν γίνει από την Κομισιόν, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) και φυσικά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αρκετά από τα σχετικά υπομνήματα που έχουν φτάσει στο Υπουργείο επιβεβαιώνουν την εικόνα που αποκόμισε ο κ. Κυρανάκης τόσο με τις διά ζώσης αυτοψίες όσο και από τις συναντήσεις εργασίας που έχει ήδη πραγματοποιήσει.

Ανάμεσα στα σχετικά υπομνήματα, επιστολή έστειλε και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που όμως δηλώνει αναρμόδια για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ. 

Το νέο νομοσχέδιο έρχεται να βάλει σε τάξη το «μπαλάκι ευθυνών» με μια σειρά από άμεσες ενέργειες που έχουν ως στόχους τόσο την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιούνται ήδη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όσο και την δημιουργία ενός σαφούς πλαισίου ευθυνών και αρμοδιοτήτων. 

Το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το Υπουργείο, δίνει έμφαση στην αναδιοργάνωση κρίσιμων φορέων, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λογοδοσίας όπου χρειάζεται, και κυρίως στην επιχειρησιακή εφαρμογή των εισηγήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν και ERA. Σκοπός είναι να αποτελέσει το πρώτο ορόσημο για τη μετάβαση του ελληνικού σιδηροδρόμου, σε μια νέα εποχή λογοδοσίας και διαφάνειας.

Σχετικά Άρθρα