Meta: Σχέδια για Facebook και Instagram χωρίς διαφημίσεις αλλά με συνδρομή

Photo illustration Meta logo and Facebook – Instagram seen displayed on a smartphone In Brussels – Belgium on 08 October 2022. (Photo Illustration by Jonathan Raa/NurPhoto via Getty Images)
Η Meta, η εταιρεία που κατέχει το Facebook και το Instagram, εξετάζει το ενδεχόμενο να καθιερώσει στη Βρετανία συνδρομή σε αυτές τις δύο πλατφόρμες, με αντάλλαγμα την αφαίρεση των διαφημίσεων.
Το BBC αναφέρει ότι σύμφωνα με τα σχέδια, όσοι χρησιμοποιούν τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να κληθούν να πληρώσουν για χρήση χωρίς διαφημίσεις, εάν δεν θέλουν να παρακολουθούνται τα δεδομένα τους.
Αυτό συμβαίνει καθώς η εταιρεία συμφώνησε την περασμένη εβδομάδα, έπειτα από μια παρατεταμένη νομική διαμάχη, να σταματήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε μια Βρετανίδα.
Η Meta παρέχει στην ΕΕ από το 2023 συνδρομές για χρήση χωρίς διαφημίσεις σε Facebook και Instagram στην ΕΕ, ξεκινώντας από 5,99 ευρώ τον μήνα. Αρχικά η συνδρομή ήταν 9,99 ευρώ, αλλά αργότερα οι τιμές μειώθηκαν.
Όπως ανέφερε η Meta, η εταιρεία «συνεργάζεται εποικοδομητικά» με τον βρετανικό παρατηρητή προσωπικών δεδομένων σχετικά με τη συνδρομητική υπηρεσία.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Meta, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από διαφημίσεις. Η εταιρεία λέει ότι η εξατομικευμένη διαφήμιση επιτρέπει στις πλατφόρμες της να είναι δωρεάν και ανέφερε ότι η διαφήμιση αντιπροσώπευε πάνω από το 96% των εσόδων της.
Από την άλλη, ορισμένες υπηρεσίες, όπως αυτές των μέσων ενημέρωσης, ζητούν από τους χρήστες είτε να πληρώσουν είτε να συναινέσουν στην παρακολούθηση κατά τη δωρεάν χρήση της πλατφόρμας. Αυτό είναι το μοντέλο της Daily Mail, του Independent ή του Guardian.
Ωστόσο, αυτό το μοντέλο («συγκατάθεση ή πληρωμή») μπορεί να παραβιάζει τη βρετανική νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων, λένε ακτιβιστές.