Ανάλυση Bloomberg: Πώς φτάσαμε στο κλείσιμο του μεγαλύτερου αεροδρομίου στην Ευρώπη

Ανάλυση Bloomberg: Πώς φτάσαμε στο κλείσιμο του μεγαλύτερου αεροδρομίου στην Ευρώπη

«Το κλείσιμο του πιο πολυσύχναστου αεροδρομίου της Ευρώπης μετά από μια πυρκαγιά υποδηλώνει ότι η μη πληρωμή για επαρκή εφεδρικά συστήματα είναι μια ψευδής οικονομία», σημειώνει σε άρθρο του στο Bloomberg ο Χαβιέ Μπλας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η παύση λειτουργίας του Χίθροου εκθέτει τους κινδύνους ενός και μόνο σημείο αποτυχίας.

Μέχρι το πρωί της Παρασκευής, το αεροδρόμιο – ο πιο πολυσύχναστος και τέταρτος πιο ενεργός ταξιδιωτικός κόμβος στον κόσμο- είχε κλείσει εντελώς, στη χειρότερη διακοπή των αεροπορικών ταξιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και χρόνια.

Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με το Bloomberg είναι ήδη εξοργισμένος.

Απορίες για το Χίθροου

«Πώς γίνεται που οι κρίσιμες υποδομές, εθνικής και παγκόσμιας σημασίας, να εξαρτώνται πλήρως από μία μόνο πηγή ενέργειας χωρίς εναλλακτική», αναρωτήθηκε ο Γουίλι Γουόλς, επικεφαλής της ένωσης αεροπορικών εταιρειών και αφεντικό της British Airways.

Το Χίθροου, σύμφωνα με το Bloomberg, αντλεί ενέργεια από δύο μεγάλες συνδέσεις στο βρετανικό δίκτυο.

Ένας μεγάλος υποσταθμός που ονομάζεται Hydes North, παρέχει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του και ήταν αυτός που πήρε φωτιά.

Οι μηχανικοί, ωστόσο, σχεδίασαν ένα σύστημα τριπλού πλεονασμού, με τρεις διαφορετικούς σούπερ μετασχηματιστές που χειρίζονται τη μείωση της τάσης στα 66.000 βολτ από τα 275.000.

Ένας από τους μετασχηματιστές βρίσκεται πολύ μακριά από τους άλλους δύο, για να προσθέσει ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το σύστημα ισχύος έχει αυτό που οι μηχανικοί αποκαλούν κλίμακα N-2, που ουσιαστικά σημαίνει ότι μπορεί να χάσει δύο από τα εξαρτήματά του και να εξακολουθεί να λειτουργεί ένα από αυτά.

Πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα; Κανείς δεν προέβλεψε ότι και οι τρεις σούπερ μετασχηματιστές θα χαλούσαν ταυτόχρονα, κάτι που συνέβη το βράδυ της Πέμπτης.

Αυτό που έμοιαζε με ένα σύστημα με ενσωματωμένο πλεονασμό ήταν, αντίθετα, ένα ευάλωτο μεμονωμένο σημείο αποτυχίας, σημειώνει το Bloomberg.

Αυτό προκαλεί ορισμένα βασικά ερωτήματα, σύμφωνα με το Bloomberg:

  1. Πρώτον, γιατί το Χίθροου δεν είχε μια επιπλέον σύνδεση δικτύου ικανή να αναλάβει όλο το φορτίο ισχύος του σε περίπτωση βλάβης της τοποθεσίας Hydes North; Το αεροδρόμιο έχει μια δεύτερη σύνδεση, αντλώντας ηλεκτρισμό από έναν ξεχωριστό μεγάλο υποσταθμό που ονομάζεται Iver. Φαίνεται όμως ότι η σύνδεση είναι ανεπαρκής για να μεταφέρει ολόκληρο το φορτίο του αεροδρομίου.
  2. Δεύτερον, γιατί το αεροδρόμιο δεν έχει γεννήτριες σε κατάσταση αναμονής ικανές να τροφοδοτήσουν την εγκατάσταση; Και πάλι, το Χίθροου διαθέτει κάποια εφεδρικά συστήματα που μπορούν να κρατήσουν τα φώτα του διαδρόμου και τον εξοπλισμό αεροναυτιλίας σε λειτουργία για αρκετές ώρες. Αλλά αυτό δεν είναι αρκετά μεγάλο για μια ολόκληρη μέρα.

Όλα καταλήγουν στο κόστος, κατά το Bloomberg. Η κατασκευή μιας πλήρως περιττής σύνδεσης θα ήταν δαπανηρή, αλλά τα γεγονότα υποδηλώνουν ότι η αποτυχία του συστήματος είναι ακόμη πιο δαπανηρή.

«Η ανάλυση κόστους-οφέλους για το Χίθροου θα έδειχνε ότι αξίζει να έχουμε μια πλεονάζουσα τροφοδοσία ρεύματος», είπε ο Σάιμον Γκάλαχερ, διευθύνων σύμβουλος στην UK Network Services

Η κρίση προσφέρει πολλά μαθήματα, σημειώνει το Bloomberg, καθώς πλέον οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αναθεωρήσουν την περικοπή των κονδυλίων, που παρατηρείται εδώ και χρόνια, για κρίσιμες εθνικές υποδομές.

Σχετικά Άρθρα