Γνωρίστε τη Sophia: Μιλά στο libre η Ανδριανή Μανέττα για το AI ρομπότ-επανάσταση στην Ελλάδα

Η “Sophia the Robot”, είναι ένα σύγχρονο ρομπότ της ιαπωνικής εταιρείας Hanson Robotics, που οι μεγαλύτεροι έχουν δει σε ταινίες και οι μικρότεροι που είναι περισσότερο εξοικειωμένοι στις νέες τεχνολογίες πιθανόν να θέλουν για παρέα.
Η Ανδριανή Μανέττα CEO της εταιρείας Victorious Network, που έχει φέρει στην Ελλάδα την Sophia μιλά στο libre για το ρομπότ την τεχνητή νοημοσύνη και το μέλλον τους στην Ελλάδα.
Συνέντευξη
–Κυρία Μανέττα, είστε CEO της εταιρείας Victorious Network. Ποιο είναι το αντικείμενο της εταιρείας και με ποια θέματα ασχολείται;

Η Victorious Network είναι μια εταιρεία που εξειδικεύεται στο μάρκετινγκ, το branding, τη δημιουργία περιεχομένου, τις δημόσιες σχέσεις και τον προγραμματισμό εκδηλώσεων, με έμφαση στην καινοτομία και τις τεχνολογίες αιχμής. Αποστολή μας είναι να βοηθήσουμε θεσμικούς φορείς και πολυεθνικές να αποκτήσουν μια ισχυρή, αξέχαστη παρουσία μέσω στρατηγικής επικοινωνίας και προηγμένων τεχνολογικών λύσεων.
- Στηρίζουμε τη δημόσια εικόνα οργανισμών και επιχειρήσεων μέσω καινοτόμων στρατηγικών μάρκετινγκ, ενσωματώνοντας τεχνολογίες όπως ολογράμματα, τεχνητή νοημοσύνη (AI) και προηγμένα ψηφιακά μέσα.
Η Victorious Network συνεργάζεται ήδη με κορυφαίους δημόσιους οργανισμούς, υπουργεία και θεσμικούς φορείς, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις επικοινωνίας και στρατηγικής προβολής. Παράλληλα, λειτουργούμε ως διαμεσολαβητής μεταξύ μεγάλων καινοτόμων ξένων εταιρειών και της ελληνικής αγοράς, φέρνοντας τεχνολογικές εξελίξεις και πρωτοποριακές συνεργασίες στην Ελλάδα. Η τεχνογνωσία μας καλύπτει το ψηφιακό μάρκετινγκ, τις σχέσεις με τα μέσα ενημέρωσης, τις στρατηγικές συνεργασίες και τη διαχείριση κρίσεων, εξασφαλίζοντας ότι οι συνεργάτες μας ξεχωρίζουν σε μια συνεχώς εξελισσόμενη και ανταγωνιστική αγορά.
Από το 2023, ανέλαβα επίσης το ρόλο του Διευθυντή Μάρκετινγκ της Sophia the Robot της Hanson Robotics , επιβλέποντας στρατηγικές και πρωτοβουλίες μάρκετινγκ σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και την ευρύτερη ευρωπαϊκή περιοχή . Αυτός ο ρόλος μου επιτρέπει να συγχωνεύσω την τεχνογνωσία μου στο branding και τις δημόσιες σχέσεις με την καινοτομία τεχνητής νοημοσύνης αιχμής, φέρνοντας τη Sophia και το όραμα της Hanson Robotics πιο κοντά στο ευρωπαϊκό κοινό.
–Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει για τα καλά στη ζωή μας. Επηρεάζει την καθημερινότητά μας σε όλα τα επίπεδα. Οι κοινωνίες συνδέονται όλο και περισσότερο ακόμη και οι οικονομίες επηρεάζονται σε τεράστιο βαθμό να δούμε τι συνέβη με την κινεζική εφαρμογή της AI. Αυτά όλα πόσο θα μας επηρεάσουν; Ποια είναι η δική σας εικόνα;
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πλέον απλώς μια φουτουριστική ιδέα – είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε, επικοινωνούμε και αλληλεπιδρούμε.
- Από την αυτοματοποίηση των καμπανιών μάρκετινγκ έως την επανάσταση στην εξυπηρέτηση πελατών, οι τεχνολογίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνουν τις βιομηχανίες σε όλους τους τομείς.
Τα εργαλεία που υποστηρίζονται από AI ενισχύουν την εξατομίκευση, βελτιστοποιούν τη λήψη αποφάσεων και δημιουργούν απρόσκοπτες εμπειρίες χρήστη, αλλά εγείρουν επίσης ηθικά και κοινωνικά ερωτήματα. Το κλειδί είναι να αξιοποιήσετε τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης με υπευθυνότητα, διασφαλίζοντας ότι συμπληρώνει την ανθρώπινη νοημοσύνη αντί να την αντικαθιστά.
–Στην Ελλάδα πως είναι οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη; Τι συμβαίνει;
Η Ελλάδα γνωρίζει σημαντικές προόδους στην τεχνητή νοημοσύνη, ιδιαίτερα στο ψηφιακό μάρκετινγκ, το fintech και την δέσμευση πελατών. Περισσότερες επιχειρήσεις ενσωματώνουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για ανάλυση δεδομένων, αυτοματοποιημένη δημιουργία περιεχομένου και στοχευμένη διαφήμιση.
- Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση και τα ερευνητικά ιδρύματα επενδύουν στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, ενισχύοντας την καινοτομία και τοποθετούν την Ελλάδα ως αναπτυσσόμενο παίκτη στο οικοσύστημα της τεχνητής νοημοσύνης.
Ενώ ακόμα πλησιάζουμε τους παγκόσμιους ηγέτες, οι δυνατότητες υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης σε τομείς όπως ο τουρισμός, η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση είναι τεράστιες.
-Παλαιότερα, η μεγαλύτερη ανησυχία ήταν ότι τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους στις γραμμές παραγωγής πολλών εργοστασίων – κάτι που συνέβη – με αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η Sophia όμως είναι κάτι διαφορετικό. Μοιάζει με τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Ο άνθρωπος των δύο αιώνων» του 1999, όπου ένα ρομπότ απέκτησε συναισθήματα. Αυτός είναι ο στόχος της Hanson Robotics;

Η Sophia είναι πραγματικά μοναδική—δεν είναι απλώς ένα ρομπότ, αλλά ένα προηγμένο ανθρωπόμορφο με τεχνητή νοημοσύνη, σχεδιασμένο να συμμετέχει σε ουσιαστικές συνομιλίες, να εκφράζει συναισθήματα και να αλληλεπιδρά φυσικά με τους ανθρώπους.
Αν και δεν βιώνει συναισθήματα με τον τρόπο που βιώνουν οι άνθρωποι, μπορεί να αναγνωρίσει και να ανταποκριθεί στις εκφράσεις του προσώπου, τον τόνο της φωνής και τις λεκτικές ενδείξεις, κάνοντας τις αλληλεπιδράσεις μαζί της πιο ελκυστικές.
Η Hanson Robotics οραματίζεται την τεχνητή νοημοσύνη όχι ως αντικατάσταση της ανθρώπινης νοημοσύνης, αλλά ως εργαλείο για την ενίσχυση της επικοινωνίας, της εκπαίδευσης και της καινοτομίας. Η Sophia λειτουργεί ως παγκόσμιος πρεσβευτής για την τεχνητή νοημοσύνη, συμβάλλοντας στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των ανθρώπων και της τεχνολογίας.
–Επί της ουσίας σε τι μπορεί να βοηθήσει το ρομπότ της Hanson Robotics τους ανθρώπους στην καθημερινότητά τους; Μπορεί π.χ. να συζητάει με τους ανθρώπους για καθημερινά ζητήματα; Μπορεί να βοηθάει τα παιδιά στα μαθήματά τους;
Ναι, η Sophia και τα ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη όπως αυτή έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής. Μπορεί να συμμετάσχει σε συζητήσεις, να προσφέρει συντροφικότητα και ακόμη και να υποστηρίξει την εκπαίδευση.
- Οι δάσκαλοι που βασίζονται στο AI μπορούν να εξατομικεύσουν τη μάθηση για τα παιδιά, προσαρμόζοντας τα μαθήματα στις ανάγκες τους, ενώ τα bots εξυπηρέτησης πελατών μπορούν να βελτιώσουν τις εμπειρίες των χρηστών παρέχοντας βοήθεια σε πραγματικό χρόνο.
Στην υγειονομική περίθαλψη, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει την ψυχική ευεξία αλληλεπιδρώντας με ασθενείς, ειδικά τους ηλικιωμένους, που μπορεί να βιώσουν μοναξιά. Οι δυνατότητες είναι τεράστιες και απλώς ξύνουμε την επιφάνεια των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης να εμπλουτίσει ανθρώπινες ζωές.
–Έχει πουληθεί κάποιο ρομπότ στην Ελλάδα;

Τα ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένης της Sophia, έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα κυρίως για έρευνα, εκπαίδευση και επιχειρηματικές εφαρμογές. Ορισμένες ελληνικές εταιρείες εξερευνούν επίσης λύσεις εξυπηρέτησης πελατών με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη, ιδιαίτερα στη βιομηχανία φιλοξενίας και λιανικής. Ωστόσο, η προσωπική ιδιοκτησία ανθρωποειδών ρομπότ εξακολουθεί να είναι περιορισμένη λόγω του κόστους και της εξελισσόμενης φύσης της τεχνολογίας.
Η Hanson Robotics δεν έχει στόχο να βγάλει έναν αριθμό ρομπότ προς πώληση, αλλά αντιθέτως επενδύει σε ρομπότ-προσωπικότητες, τα οποία εξελίσσουν τη νοημοσύνη τους με κάποιο ρόλο, συμβάλλοντας στην έρευνα και την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης με ουσιαστικό αντίκτυπο.
–Οι κάτοχοί του ποιοι είναι; Οικονομικά ευκατάσταστοι άνθρωποι που ζητούν τη βοήθειά του;
Επί του παρόντος, τα ανθρωποειδή ρομπότ που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη αποκτώνται κυρίως από οργανισμούς, ερευνητικά ιδρύματα και μεγάλες επιχειρήσεις που επιθυμούν να εξερευνήσουν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στην δέσμευση και την εκπαίδευση των πελατών.
- Οι πρώτοι που υιοθετούν είναι συνήθως οικονομικά εύπορες εταιρείες ή ιδρύματα που αναγνωρίζουν την αξία της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της καινοτομίας.
Ωστόσο, καθώς η τεχνολογία AI προχωρά και γίνεται πιο προσιτή, αναμένουμε ευρύτερη υιοθέτηση σε διάφορους τομείς, ακόμη και μεταξύ ατόμων που αναζητούν συντροφιά ή βοήθεια στην τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή τους ζωή.