Δύο χρόνια Τέμπη: Το πόρισμα γεννά περισσότερα ερωτήματα – Η χαμένη καμπίνα και οι 2,5 τόνοι εύφλεκτης ουσίας

Δύο χρόνια Τέμπη: Το πόρισμα γεννά περισσότερα ερωτήματα – Η χαμένη καμπίνα και οι 2,5 τόνοι εύφλεκτης ουσίας

Στο πόρισμα των 178 σελίδων υπάρχουν συμπεράσματα για την εμπορική αμαξοστοιχία που προκαλούν προβληματισμό, όπως για την πίσω καμπίνα οδήγησης στη δεύτερη μηχανή, όπως φαίνεται στη φωτογραφία που βρίσκεται στο πόρισμα.

Τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Δυστυχημάτων, στην παρουσίαση του πορίσματος, ήταν σαφείς:

«Τα έλαια σιλικόνης είναι απίθανο να έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έναρξη, δημιουργία και εξέλιξη της φωτιάς».

Η διαπίστωση έρχεται από μία επίσημη επιτροπή που κάνει λόγο για εύφλεκτη πτητική ουσία ως πιθανή αιτία για τη φωτιά, σε ποσότητα 2,5 τόνων. Το ερώτημα παραμένει και κανείς δεν μπορεί να δώσει απάντηση αυτή τη στιγμή για το πού βρισκόταν αυτή η ποσότητα.

Οι ειδικοί προσπάθησαν να καταλήξουν σε ένα πιθανό συμπέρασμα, το οποίο αναφέρει για το σημείο ανάφλεξης:

«Δείχνει ένα πιθανό σημείο ανάφλεξης στην περιοχή μεταξύ της 2ης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας και του πρώτου βαγονιού στο ίδιο τρένο.»

Στο πόρισμα των 178 σελίδων υπάρχουν συμπεράσματα για την εμπορική αμαξοστοιχία που προκαλούν προβληματισμό, όπως για την πίσω καμπίνα οδήγησης στη δεύτερη μηχανή, όπως φαίνεται στη φωτογραφία που βρίσκεται στο πόρισμα. Συγκεκριμένα, αναφέρεται:

«Η πίσω καμπίνα του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας 120-012 φαίνεται να έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να αναγνωριστεί πλήρως πουθενά ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό τμήμα της οροφής της και τον επάνω προβολέα (μπροστά από το πρώτο κοντέινερ). Το υπόλοιπο τμήμα της καμπίνας δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως ενιαίο σύνολο, ενώ και το μπροστινό πάνελ με τον ζωγραφισμένο αριθμό και τους δύο κόκκινους προβολείς δεν είναι αναγνωρίσιμο ανάμεσα στα συντρίμμια.

Πιθανότατα, η ελλείπουσα δομή βρίσκεται ανάμεσα στα συντρίμμια και τα καμένα υπολείμματα του εστιατορίου, καθώς αυτό είναι το μοναδικό σημείο στο χώρο του δυστυχήματος όπου η φωτιά έκαιγε τόσο έντονα, ώστε κατέκαψε εντελώς τη βαριά βιομηχανική βαφή της μπλε αμαξοστοιχίας, καθιστώντας την μη αναγνωρίσιμη.»

Οι διαπιστώσεις συνεχίζονται στα έλαια σιλικόνης που υπάρχουν αυτή τη φορά στην επιβατική αμαξοστοιχία. Οι ειδικοί ερεύνησαν τα συντρίμμια και τα συνέκριναν με τα βίντεο των επιβατών. Αναφέρουν στο πόρισμα ότι αυτά τα βίντεο δείχνουν μία πολύ δυνατή αλλά πολύ συγκεντρωμένη φωτιά να καίει από το κάτω μέρος του εστιατορίου, ενώ τα «υπολείμματα της ατμομηχανής του επιβατικού τρένου (συμπεριλαμβανομένου του μετασχηματιστή γεμάτου με λάδι σιλικόνης) μπορεί να παρατηρηθούν σε πολύ κοντινή απόσταση, αλλά σαφώς δεν φλέγεται».

«Η κυκλοφορία των τρένων στις 28 Φεβρουαρίου 2023 δεν ήταν κανονική»

Στο πόρισμα διαπιστώνεται ότι τη μοιραία ημέρα υπήρχαν προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων που έπρεπε να είχαν λυθεί.

«Η κατάσταση της κυκλοφορίας δεν μπορεί να θεωρηθεί κανονική. Τέσσερα τρένα είχαν χαλάσει, υπήρχαν καθυστερήσεις, κυκλοφοριακή συμφόρηση και πολλά προβλήματα. Αυτή ήταν σαφώς μία παράτυπη κατάσταση.»

Η Διεύθυνση Ελέγχου Κυκλοφορίας έπρεπε να είχε λάβει μέτρα για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, ακόμα και με επιπλέον προσωπικό, για να λυθούν τα προβλήματα.

Αυτό όμως δεν συνέβη, όπως διαπιστώνεται στο πόρισμα.

Το μετατραυματικό στρες των επιβατών

Η Επιτροπή κατέληξε και σε μία άλλη διαπίστωση: ότι η τραγωδία δημιούργησε μετατραυματικό στρες σε επιβάτες, και 22 από αυτούς βιώνουν, δύο χρόνια μετά, δύσκολες καταστάσεις εξαιτίας της σύγκρουσης:

«Υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει υψηλός κίνδυνος επιδείνωσης των αρχικών συνεπειών της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες (PTSD), ειδικά για όλους όσους δεν είχαν τη δυνατότητα έγκαιρης πρόσβασης σε σχετική υποστήριξη.

Σημειώνουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν τουλάχιστον 22 άτομα με σοβαρό επίπεδο Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες και άνω, όπως προέκυψε από έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα διερεύνησης (πάνω από το 25% των ερωτηθέντων οι οποίοι συμπλήρωσαν σχετικό ερωτηματολόγιο).»

Σχετικά Άρθρα