Τέμπη: Πώς κάλυψαν Reuters και Associated Press το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Τέμπη: Πώς κάλυψαν Reuters και Associated Press το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την τραγωδία στα Τέμπη προκάλεσε το ενδιαφέρον μερικών από τα μεγαλύτερα διεθνή ΜΜΕ και ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως το Reuters και το Associated Press.

Στα δημοσιεύματά τους, επικαλούμενα το πόρισμα, τα διεθνή μέσα κάνουν λόγο για «λάθη και σημαντικά κενά στα συστήματα ασφαλείας», τα οποία, όπως αναφέρεται, οδήγησαν στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.

Μια πολυαναμενόμενη έκθεση σχετικά με την έρευνα για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα δόθηκε την Πέμπτη στη δημοσιότητα, βάζει στο επίκεντρο το ανθρώπινο λάθος, τις απαρχαιωμένες υποδομές και τις μεγάλες συστημικές αστοχίες για τη μετωπική σύγκρουση που σκότωσε 57 ανθρώπους πριν από δύο χρόνια, γράφει σχετικά το Associated Press.

Associated Press για Τέμπη

Η έκθεση 178 σελίδων εκδόθηκε την παραμονή της γενικής απεργίας και των μαζικών διαδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί για τη δεύτερη επέτειο του δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου 2023, τροφοδοτούμενη από την οργή του κόσμου για τον αργό ρυθμό απόδοσης δικαιοσύνης.

Η ανεξάρτητη ερευνητική επιτροπή διαπίστωσε ότι ένα λάθος δρομολόγησης από έναν σταθμάρχη έστειλε μια επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με μια επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Η σύγκρουση, από την οποία έχασαν τη ζωή τους 46 επιβάτες και 11 μέλη του προσωπικού, μεταξύ των οποίων και οι δύο μηχανοδηγοί, σημειώθηκε κοντά στα Τέμπη, 375 χιλιόμετρα βόρεια της Αθήνας.

Οι ερευνητές επισήμαναν επίσης την κακή εκπαίδευση, τις ελλείψεις προσωπικού και ένα υποβαθμισμένο σιδηροδρομικό σύστημα που δεν διέθετε αυτοματοποιημένους ελέγχους ασφαλείας, επισημαίνοντας τη χρόνια έλλειψη δημόσιων επενδύσεων κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης 2010-18.

Reuters: Η χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην Ελλάδα το 2023 προκλήθηκε από χρόνια κενά ασφαλείας

Η χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην Ελλάδα το 2023 προκλήθηκε από χρόνια κενά ασφαλείας που πρέπει ακόμη να αντιμετωπιστούν για να αποφευχθεί μια επανάληψη, δήλωσαν την Πέμπτη οι ερευνητές, όπως τονίζει το Reuters.

Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, μια επιβατική αμαξοστοιχία που ερχόταν από την Αθήνα και μια εμπορική αμαξοστοιχία που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη συγκρούστηκαν μετωπικά κοντά στην πόλη της Λάρισας, σκοτώνοντας 57 ανθρώπους, κυρίως φοιτητές.

Η έρευνα της Ελληνικής Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (HARSIA) για τα αίτια και την αντίδραση του κράτους είναι η πρώτη από εθνική αρχή που ολοκληρώνεται.

Έρχεται λίγο πριν από την επέτειο του δυστυχήματος, το οποίο οι Έλληνες θα «τιμήσουν» με μαζικές διαδηλώσεις που αναμένεται να προκαλέσουν ακινησία στη χώρα, συνεχίζει το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

«Αυτά τα παιδιά σκοτώθηκαν επειδή το τρένο δεν ήταν ασφαλές, δεν μπορούμε να κρυφτούμε» δήλωσε ο Χρήστος Παπαδημητρίου, επικεφαλής του τμήματος σιδηροδρόμων της ΧΑΡΣΙΑ, περιγράφοντας την έκθεση ως ακτινογραφία του σιδηροδρομικού συστήματος που θα αναδείξει τις ελλείψεις.

Η HARSIA παρουσίασε 17 συστάσεις – για τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, τον φορέα εκμετάλλευσης, την Hellenic Train, τον κρατικό Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, υπεύθυνο για το δίκτυο, και το υπουργείο Μεταφορών.

Σχετικά Άρθρα