Τέμπη: Νέα δραματικά ηχητικά ντοκουμέντα τη νύχτα της τραγωδίας- Σύγχυση, αλαλούμ, αγωνία συγγενών

Οι νέες συνομιλίες που φέρνει στο φως ο ΑΝΤ1 από τη δραματική νύχτα της σύγκρουσης των δύο τρένων αποτυπώνουν τη φρίκη, την αγωνία των συγγενών και το χάος που επικράτησε στις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν. Από τα ηχητικά ντοκουμέντα αναδεικνύεται και η έλλειψη συντονισμού και υποστήριξης που υπήρχε μεταξύ των αρχών, με τις υπηρεσίες να μην είναι σε θέση να παράσχουν έγκαιρη και αξιόπιστη πληροφόρηση στους συγγενείς των θυμάτων.
Οι συνομιλίες καταγράφουν τις δραματικές στιγμές των συγγενών που προσπαθούν να βρουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα που βρίσκονταν μέσα στο τρένο.
Μία μητέρα, σε κατάσταση απόγνωσης, καλεί τη γραμμή 112 και λέει:
«Κυρία μου καλησπέρα σας και συγνώμη που σας καλώ. Καλώ για το ατύχημα, ήταν ο γιος μου μέσα στο τρένο Intercity από Αθήνα για Θεσσαλονίκη. Παίρνω στο κινητό του, δεν απαντάει…».
Άλλοι συγγενείς, επίσης, βρίσκονται σε πλήρη αγωνία, προσπαθώντας να μάθουν αν οι αγαπημένοι τους είναι ζωντανοί ή αν έχουν τραυματιστεί σοβαρά.
Στο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται άλλος συγγενής να αναζητά έναν επιβάτη:
«Ψάχνουμε έναν επιβάτη από το τρένο των Τεμπών. Βάϊος Βλάχος λέγεται.»
Οι συγγενείς των θυμάτων καλούν σε κατάσταση πανικού και απόγνωσης, χωρίς να ξέρουν που να απευθυνθούν. Η κατάσταση αυτή προκαλεί έντονο εκνευρισμό, καθώς οι υπηρεσίες, αντί να τους καθοδηγήσουν και να τους παρέχουν πληροφορίες, παραπέμπουν τους καλούντες από τη μία υπηρεσία στην άλλη.
- Μητέρα: ‘Ελάτε να με συνδέσετε με τον ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, έχει γίνει τρακάρισμα. Με πήρε το παιδί μου και ταξίδευε στο τρένο. Συνδέστε με τον ΟΣΕ.
- Υπάλληλος: Μα, για τον ΟΣΕ θα πάρετε στο 11888.
Οι συγγενείς καλούνται συνεχώς να περιμένουν και να μεταφέρονται από τη μία υπηρεσία στην άλλη, χωρίς να έχουν μια σαφή εικόνα για την κατάσταση των αγαπημένων τους.
Η υπάλληλος του 112, την ίδια στιγμή, παραπέμπει τις πληροφορίες από την Αστυνομία, χωρίς να έχει ακόμη σαφή εικόνα του συμβάντος:
ΕΛ.ΑΣ.: Είχαμε κάποιο ατύχημα με τον ΟΣΕ; Είναι μία κυρία, θέλει να ρωτήσει αν έχουμε, πληροφορίες για τον ΟΣΕ.
Οι καταγγελίες συνεχίζουν να πληθαίνουν, με τον εκνευρισμό των συγγενών να γίνεται όλο και πιο έντονος καθώς οι αρχές αρνούνται να τους δώσουν πληροφορίες για τον τόπο της σύγκρουσης και την κατάσταση των θυμάτων:
- Πατέρας: Ξέρετε σε ποιο σημείο έχει γίνει το τρακάρισμα; Για να πάρω το αυτοκίνητο και να κατέβω στη Λάρισα.
- Υπάλληλος: Ξέρουν οι αρχές που έχει γίνει το συμβάν.
- Πατέρας: Ποια αρχή θα πρέπει να πάρω να μου πει το παιδί μου είναι και καταλαβαίνετε τι σας λέω ;
- Υπάλληλος: ‘Έχουμε ενημερώσει και αστυνομία και ΕΚΑΒ.
- Πατέρας: Δεν μπορώ να κάθομαι με σταυρωμένα χέρια εδώ στο σπίτι μου και να κάθομαι να βλέπω τηλεόραση.
- Υπάλληλος:Δεν δίνουμε πληροφορίες
- Υπάλληλος: Κύριε εμείς δεν μπορούμε να δώσουμε πληροφορίες για το συμβαίνει, έχουν ενημερωθεί όλες οι αρχές.
- Πατέρας: Και ποιος θα μας δώσει δηλαδή;
- Υπάλληλος: Ε….
- Πατέρας: Καταλαβαίνετε ότι είμαι συγγενής επιβάτης μέσα στο τρένο, τώρα δηλαδή δεν πήρα για κουτσομπολιό, συγνώμη για το ύφος της φωνής μου, δεν πήρα για κουτσομπολιό και δεν περιμένω αυτή την αντιμετώπιση, θέλω να μου πείτε σε ποιο σημείο βρίσκεται για να μεταβώ άμεσα, έστω και κοντά στη περιοχή, δεν θέλω να πάω να σβήσω τη φωτιά, να είμαι κοντά στο παιδί μου θέλω, απαιτώ να μου πείτε σε ποια περιοχή είναι.
Την ίδια ώρα, τα νέα για την έρευνα γύρω από το ατύχημα συνεχίζουν να προκαλούν ερωτηματικά, καθώς έρχονται στο φως νέες εξελίξεις που αφορούν την εταιρεία Interstar, η οποία ήταν υπεύθυνη για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας και βίντεο επιτήρησης στον ΟΣΕ. Σύμφωνα με αναφορές, η εταιρεία φέρεται να εμπλέκεται σε ένα δίκτυο εξαπάτησης του δημοσίου με 57 εταιρείες και ζημιά που ξεπερνά τα 15 εκατομμύρια ευρώ από την απώλεια ΦΠΑ.