Τέμπη: Η γνησιότητα των βίντεο θα κριθεί στα εγκληματολογικά της ΕΛΑΣ-Η έκθεση των πραγματογνωμόνων

Τέμπη: Η γνησιότητα των βίντεο θα κριθεί στα εγκληματολογικά της ΕΛΑΣ-Η έκθεση των πραγματογνωμόνων

Οι πραγματογνώμονες αποφάνθηκαν μεν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία που δείχνουν τα τρία νέα βίντεο είναι η μοιραία που συγκρούστηκε με το Ιντερσίτι προκαλώντας το θάνατο 57 ανθρώπων στα Τέμπη, ως αποτέλεσμα και της μεγάλης φωτιά που προκλήθηκε ωστόσο στην έκθεση δεν υπάρχει συμπέρασμα για τη γνησιότητα των βίντεο. Έτσι τα βίντεο παραδόθηκαν στα εγκληματολογικά εργαστήρια της ΕΛΑΣ που αναμένεται να αποφανθούν για τη γνησιότητα.

Οι ειδικοί της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας θα πρέπει να καταλήξουν σχετικά με τον χρόνο “κατεβάσματος” των βίντεο, το καταγραφικό από το οποίο προήλθαν και τη συσκευή στην οποία αποθηκεύτηκαν, σύμφωνα και με τις εντολές του ειδικού εφέτη ανακριτή Λάρισας, ενώ δεν αποκλείεται ο δικαστικός να θέσει και περαιτέρω ερωτήματα προς διερεύνηση.

Επί της ουσίας, αυτό που εξετάζουν τα στελέχη της ΕΛΑΣ είναι αν τα τρία βίντεο προέρχονται όντως από τις κάμερες της Interstar που βρίσκονται στις σήραγγες του Πλαταμώνα, των Τεμπών και της Ραψάνης και αν τα αρχεία είναι αυτά που βρίσκονται στον server της εταιρίας, ο οποίος κατασχέθηκε από κλιμάκιο της ΔΕΕ.

Στο 34σέλιδο πόρισμα των πραγματογνωμόνων, Αποστόλου Βασιλάκου (Μηχανολόγος Μηχανικός) και Σταύρου Μπατζόπουλου (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός), αναφέρεται ότι η αμαξοστοιχία που εμφανίζεται στα τρία βίντεο, που η εταιρεία φύλαξης Interstar κατέθεσε μετά από δύο χρόνια, είναι η ίδια με αυτή που συγκρούστηκε με το μοιραίο Intercity. Ωστόσο όπως καταλήγει δεν πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού.

  • Αυτό φυσικά συμβαίνει γιατί οι πραγματογνώμονες δεν είχαν τη δυνατότητα ή την αρμοδιότητα να πιστοποιήσουν αν τα βίντεο είναι γνήσια. Κλήθηκαν μόνο να απαντήσουν αν είναι η ίδια αμαξοστοιχία και αν υπάρχει επιπλέον φορτίο από αυτό που είχε δηλωθεί.

“Η ταυτοποίηση του χρώματος και της θέσης του καθενός από τα εμπορευματοκιβώτια, πραγματοποιήθηκε από τις φωτογραφίες που πάρθηκαν κατά το άνοιγμα των εμπορευματοκιβωτίων, παρουσία του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας, μετά την μεταφορά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η θέση της κάθε μιας φορτάμαξας στον συρμό επιβεβαιώνεται από τον μοναδικό αριθμό της που αναγράφεται στο πλάι”, αναφέρουν στην έκθεση, και συνεχίζουν λέγοντας πως από το βιντεοληπτικό υλικό που έλαβαν, διαπίστωσαν πως μόνο τα 2 από τα 3 βίντεο μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ταυτοποίηση, αφού στο 3° βίντεο (εσωτερική λήψη της σήραγγας των Τεμπών) η λήψη ήταν από χαμηλά και δεν φαίνονται τα διακριτικά των container.

Από την ανάλυση των δύο αυτών βίντεο, οι πραγματογνώμονες κατέληξαν πως:

  • Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Ηλεκτράμαξες, 3 Φορτάμαξες με λαμαρίνες και 10 Φορτάμαξες με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας.
  • Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης.
  • Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και τα έγγραφα της Hellenic Train (Πίνακας 1), όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.
  • Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
  • Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container».

Σχετικά Άρθρα