Τέμπη: Εν αναμονή των πορισμάτων για την έκρηξη- Τι αναμένεται να αναφέρουν
Εν αναμονή του κρίσιμου πορίσματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) για το τι προκάλεσε τη φονική πυρκαγιά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, βρίσκονται οι συγγενείς των θυμάτων και ολόκληρη η κοινωνία. Το πόρισμα του ΕΜΠ αναμένεται να παραλάβει στις 15 Φεβρουαρίου η εισαγγελία Λάρισας, ενώ η κυβέρνηση θα λάβει τα συμπεράσματα δύο ξένων πραγματογνωμόνων που όρισε η ίδια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, ο Βέλγος και ο Ιταλός πραγματογνώμονας, στις συζητήσεις τους με την κυβέρνηση, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο, εάν δεν γίνουν δεκτές κάποιες συστάσεις τους, να προτείνουν την προσωρινή αναστολή του έργου μεταφοράς του κοινού του σιδηροδρόμου, δηλαδή να σταματήσει προσωρινά η λειτουργία των τρένων.
Συγκεκριμένα, το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου αναμένεται στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων αναμένεται στις 28 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το δεύτερο πόρισμα θα απευθύνει πέντε συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ, δύο συστάσεις προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, δύο προς την Hellenic Train, το υπουργείο Μεταφορών, ακόμη και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων.
Η έκθεση του καθηγητή Δημήτρη Καρώνη από την Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ είναι έτοιμη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς και σύμφωνα με αυτήν, τα έλαια σιλικόνης που είχαν οι μετασχηματιστές των δύο μηχανών έπαιξαν μόνο δευτερογενώς ρόλο στην ανάπτυξη της φωτιάς, δηλαδή υπήρχε ένας άλλος λόγος για την εκδήλωση του “πύρινου μανιταριού”. Όσον αφορά στο ερώτημα ποιος ήταν αυτός ο λόγος, σε αυτό εκκρεμούν απαντήσεις που θα δημοσιοποιηθούν στις 15 Φεβρουαρίου, όταν και θα κατατεθεί η έκθεση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Φλωρίδη.
Τα αντεπιχειρήματα της κυβέρνησης
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού, η κυβέρνηση δεν αναμένεται να δεχθεί τις συστάσεις των ξένων πραγματογνωμόνων, που η ίδια όρισε μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, επικαλούμενη τρία αντεπιχειρήματα.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα τονίσει πως έχει βελτιωθεί η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών μετά το ατύχημα, δεδομένου ότι τον Δεκέμβριο, κατά την περίοδο των εορτών, μεταφέρθηκαν 60.000 άνθρωποι με τα τρένα, ότι θα πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις και το ζήτημα των εργαζομένων.
Ξεχωριστή δικογραφία για το «μπάζωμα»
Παράλληλα, σύμφωνα με το Mega, υπάρχει αίτημα του ανακριτή σε ό,τι αφορά τη δικογραφία για το «μπάζωμα» του σημείου του δυστυχήματος στα Τέμπη, να διαχωριστεί για να μην παραγραφούν τυχόν αδικήματα.
Ειδικότερα, ο εφέτης ανακριτής που έχει αναλάβει τις έρευνες, ζήτησε από το Δικαστικό Συμβούλιο να χωριστεί η υπόθεση σε ό,τι αφορά τους κατηγορουμένους για την αλλοίωση του τόπου της τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο ανακριτής το ζήτησε γιατί οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες πλημμελήματος, παράβασης καθήκοντος πιο συγκεκριμένα, και προκειμένου να μην παραγραφούν τα αδικήματα όσα θα εξελίσσεται η δίκη για το δυστύχημα στα Τέμπη.
«Το εμπορικό τρένο πέρασε από 15 σταθμούς και 40 κάμερες»
Στο Mega και στην εκπομπή Live News μίλησε ο Κώστας Λακαφώσης, πραγματογνώμονας οικογενειών θυμάτων για τα Τέμπη, και στάθηκε στην εμπορική αμαξοστοιχία η οποία δεν έχει καταγραφεί σε κανέναν σταθμό, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το σημείο της σύγκρουσης στον Ευαγγελισμό.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Λακαφώσης είπε πως η εμπορική αμαξοστοιχία πέρασε από 15 σταθμούς, ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και έφτασε μέχρι το σημείο της σύγκρουσης, όπου υπάρχουν 40 κάμερες, αλλά καμία δεν κατέγραψε την πορεία και τη φόρτωσή της.
Ο πραγματογνώμονας τόνισε, επίσης, πως από τα τέλη Μαρτίου είχαν ζητηθεί τα βίντεο από τον ΟΣΕ, για να διευκολυνθεί η έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη, όμως δεν δόθηκε κανένα καρέ από τη φόρτωση του τρένου.
Ο Οργανισμός, μετά από συνεχή αιτήματα και με μεγάλη καθυστέρηση, έδωσε τους σκληρούς δίσκους, ωστόσο δεν υπήρχαν εντός τους καρέ από τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλά σκληροί δίσκοι από το επιβατικό τρένο.