Αντώνης Πασσάς-Κατερίνα Φεκέτε: Οι συνταξιούχοι από Θεσσαλονίκη που διέσχισαν τον Ατλαντικό με ένα ιστιοφόρο

Αντώνης Πασσάς-Κατερίνα Φεκέτε: Οι συνταξιούχοι από Θεσσαλονίκη που διέσχισαν τον Ατλαντικό με ένα ιστιοφόρο

Ο Αντώνης Πασσάς και η σύζυγός του, Κατερίνα Φεκέτε, είχαν επεξεργαστεί και ωριμάσει μια ιδέα που για πολλούς θα φαινόταν εξαιρετικά τολμηρή. Η αγάπη τους για τη θάλασσα τους ώθησε να κάνουν το μεγάλο βήμα: να σηκώσουν άγκυρα από τον Θερμαϊκό Κόλπο της Θεσσαλονίκης και να ξεκινήσουν ένα μοναδικό ταξίδι ζωής, τον διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού, με το σκάφος τους ως σύντροφο στις περιπέτειες τους. Η απόφασή τους συνέπεσε με την ιδανική χρονική στιγμή, καθώς είχαν μόλις κλείσει το κεφάλαιο της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Ο κ. Πασσάς είχε εργαστεί για χρόνια ως μηχανολόγος-μηχανικός στον ΟΣΕ, ενώ η κ. Φεκέτε είχε αφιερώσει τη ζωή της στην ιατρική, υπηρετώντας ως πνευμονολόγος σε μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου «Παπανικολάου».

Μετά τη συνταξιοδότησή τους, αποφάσισαν να δώσουν νέα πνοή στην καθημερινότητά τους, ξεκινώντας ένα ταξίδι διάρκειας δεκαπέντε μηνών.

«Μαζί με την Κατερίνα μάθαμε ιστιοπλοΐα το 1997 στο Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης. Μας άρεσε πολύ η ζωή στη θάλασσα και η ζωή στο σκάφος γιατί δίνει μια αίσθηση ελευθερίας, σε χαλαρώνει από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Και όταν πλέον είχαμε τον ελεύθερο χρόνο, ετοιμάσαμε το σκάφος μας, ώστε να έχουμε ασφάλεια αλλά και άνεση, και ξεκινήσαμε τον Ιούλιο του 2023 τον διάπλου του Ατλαντικού που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024», εξιστορεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 70χρονος, σήμερα, ιστιοπλόος, Αντώνης Πασσάς.

Ζευγάρι συνταξιούχων από τη Θεσσαλονίκη διέσχισε τον Ατλαντικό με ιστιοφόρο

Τα πρώτα ναυτικά μίλια, αυτής της ιδιαίτερης θαλάσσιας διαδρομής, έγιναν στα γνώριμα νερά του Αιγαίου και του Ιονίου με το σκάφος, μήκους 40 ποδιών, να «κυλάει» πλάι από τα Κύθηρα και να εγκαταλείπει την Ελλάδα. Η απόσταση μέχρι τον τελικό προορισμό μεγάλη και οι στάσεις αμέτρητες. Μεταξύ αυτών, οι ταξιδευτές πάτησαν στεριά στη Μάλτα, στις Συρακούσες, το στενό της Μεσσήνης, στη Σαρδηνία, τη Βαλένθια και γιαλό γιαλό μέχρι το Γιβραλτάρ.

«Όταν ξεκινήσαμε να βγούμε στον Ατλαντικό και να πάμε στα Κανάρια νησιά είχαμε ένα άγχος με τις επιθέσεις που έκαναν οι όρκες φάλαινες στα ιστιοπλοϊκά σκάφη, διότι κατέστρεφαν τα πηδάλια. Ευτυχώς, όμως, δεν είχαμε κάποια απρόσμενη συνάντηση και ανακουφισμένοι πλέον συνεχίσαμε το ταξίδι μας για 600 ναυτικά μίλια, εντυπωσιασμένοι από τα μεγάλα κύματα “swell”, ένας μόνιμος κυματισμός που ποτέ δεν σταματάει ποτέ», πρόσθεσε ο κ. Πασσάς.

Ο 70χρονος και η 65χρονη σύζυγός του Κατερίνα, σε όλη τη διαδρομή έκαναν, όπως αναφέρουν, ένα «extreme ταξίδι σε συντηρητική έκδοση. Στα Κανάρια Νησιά έμειναν δύο μήνες, απολαμβάνοντας το τοπίο, τις θάλασσες, τις πεζοπορίες. «Η ελευθερία να μπορείς να διαχειριστείς το ταξίδι είναι κάτι πολύ θετικό», τονίζει το ζευγάρι.

Ζευγάρι συνταξιούχων από τη Θεσσαλονίκη διέσχισε τον Ατλαντικό με ιστιοφόρο

Επόμενος προορισμός ήταν η Καραϊβική, μια διαδρομή 2.800 ναυτικών μιλίων σε 23 ημέρες μέσα στον ωκεανό. Έτσι, μόλις κόπασε η περίοδος των τυφώνων βγήκαν και πάλι στα ανοιχτά. Με συχνές «επισκέψεις» από καταιγίδες με ισχυρούς ανέμους και έντονη βροχή, οι δύο καπετάνιοι έκαναν εναλλάξ βάρδιες κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ την ημέρα ήταν στο πόδι από νωρίς ώστε να έχουν τα πάντα υπό πλήρη έλεγχο.

Ζευγάρι συνταξιούχων από τη Θεσσαλονίκη διέσχισε τον Ατλαντικό με ιστιοφόρο

«Όλα τα ετοιμάζαμε έγκαιρα. Τα ιστιοπλοϊκά σκάφη είναι ασφαλή εάν έχεις τον εξοπλισμό, τα πανιά, τα όργανα ναυσιπλοΐας. Δεν μετανιώσαμε ούτε στιγμή για την απόφαση του ταξιδιού μας», υπογραμμίζει ο κ. Πασσάς, ενθυμούμενος τη διαδρομή. Η επιστροφή, προς την πατρίδα, έγινε από τα ίδια σχεδόν μονοπάτια και με στάση στις Αζόρες.

Τον Ατλαντικό τον περνούν κάθε χρόνο περίπου 5.000 ιστιοπλοϊκά σκάφη, εκ των οποίων το 60% των επιβατών είναι ζευγάρια. Οι Γάλλοι φαίνεται πως έχουν προβάδισμα σε τέτοιου είδους ταξίδια, ενώ ικανοποιητικός είναι ο αριθμός και σε Σουηδούς, Νορβηγούς, Άγγλους και Γερμανούς.

Επόμενος προορισμός για το ζευγάρι των Θεσσαλονικιών, όπως λέει η κ. Φεκέτε, είναι το «γνωστό» Αιγαίο, το οποίο έχουν εξερευνήσει αμέτρητες φορές στους ιστιοπλοϊκούς τους περιπάτους και γιατί όχι, εάν σταματήσουν οι επιθέσεις των Χούθι, να γίνει στόχος και ο γύρος του κόσμου.

Σχετικά Άρθρα