ΠΑΣΟΚ: Προχειρότητα του υπουργείου στο δρόμο προς την ψηφιακή μετάβαση της Υγείας
«Η προχειρότητα του υπουργείου Υγείας, στον δρόμο προς την ψηφιακή μετάβαση της Υγείας, βλάπτει σοβαρά τον ασθενή και τις ανάγκες του», τονίζει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Βουλευτής Ιωαννίνων, Ιωάννης Τσίμαρης, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Υγείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, με αφορμή τις δυσλειτουργίες στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Ειδικότερα, ο κ. Τσίμαρης αναφέρει πως «Η κυβέρνηση, για ακόμη μια φορά, διαψεύδεται από την πραγματικότητα. ‘Έπεσε’, σήμερα, το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, με αποτέλεσμα οι γιατροί να μη μπορούν να συνταγογραφήσουν φάρμακα και παραπεμπτικά εν μέσω περιόδου αυξημένων λοιμώξεων, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων ασθενών».
Άλλη μια αναστάτωση στον χώρο της Υγείας, με ευθύνη της κυβέρνησης!
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ αποδίδει τις ευθύνες του «φιάσκου» της πολυαναμενόμενης έναρξης της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στην κυβέρνηση, «η οποία ασθμαίνουσα και στην εκπνοή των προθεσμιών, παρέδωσε μετά από δύο χρόνια την αναδιοργάνωση και ανασύσταση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Λόγω της ολιγωρίας του υπουργείου Υγείας, δεν υπήρξε μεταβατική δοκιμαστική περίοδος σε μεγάλη κλίμακα με ταυτόχρονη διατήρηση του προηγούμενου συστήματος συνταγογράφησης, ώστε να παραμείνει λειτουργική και απρόσκοπτη η διαδικασία συνταγογράφησης προς όφελος των ασθενών.
Η έλλειψη σχεδιασμού και η αδιαφορία της κυβέρνησης για τις ανάγκες των πολιτών και των επαγγελματιών υγείας, επιδεινώνουν έτι περαιτέρω την κατάσταση στο σύστημα υγείας και υπονομεύουν το δικαίωμα των πολιτών σε ποιοτική και άμεση πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη. Η προχειρότητα του υπουργείου Υγείας στον δρόμο προς την ψηφιακή μετάβαση της Υγείας, βλάπτει σοβαρά τον ασθενή και τις ανάγκες του», καταλήγει χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Υπενθυμίζουμε ότι, το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025, η ΗΔΙΚΑ προχώρησε στην οριστική κατάργηση της παλιάς εφαρμογής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, θέτοντας σε λειτουργία μόνο τη νέα εφαρμογή.
Ωστόσο, κατά την επίσημη έναρξη του νέου συστήματος, σήμερα, Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2025, παρουσιάστηκαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα πρόσβασης και λειτουργίας. Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών ανέφερε ότι το σύστημα δεν λειτουργεί, με αποτέλεσμα οι γιατροί να μην μπορούν να συνταγογραφήσουν ηλεκτρονικά.
Η ΗΔΙΚΑ, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι η νέα πλατφόρμα είναι πιο γρήγορη, ευέλικτη και φιλική προς τον χρήστη. Σύμφωνα με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, το σύστημα είναι ίδιο με το παλιό, αλλά πιο σύγχρονο και εύχρηστο. Η ίδια ανέφερε ότι το σύστημα έχει παρουσιαστεί επανειλημμένα σε ημερίδες για τους γιατρούς και ήταν διαθέσιμο σε παράλληλη λειτουργία με το παλιό σύστημα για δύο μήνες, ώστε να εξοικειωθούν οι χρήστες.
Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, η ΗΔΙΚΑ εξέδωσε οδηγίες προς τους χρήστες, προτείνοντας τη διαγραφή του ιστορικού περιήγησης και των cookies από τον φυλλομετρητή, και στη συνέχεια την επανασύνδεση στην πλατφόρμα.
Παρά τις διαβεβαιώσεις της ΗΔΙΚΑ, οι γιατροί συνεχίζουν να εκφράζουν ανησυχίες, χαρακτηρίζοντας τη νέα πλατφόρμα ως «ανούσιο και σπάταλο εγχείρημα».
Α. Γεωργιάδης: Σήμερα, έχουν εκδοθεί πάνω από 50.000 συνταγές και 40.000 παραπεμπτικά
Τη δική του απάντηση έδωσε, σήμερα (Δευτέρα) το μεσημέρι, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μέσω ανάρτησής του στην πλατφόρμα Χ, σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που σημειώθηκαν από σήμερα νωρίς το πρωί, στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ.
«Η νέα εφαρμογή του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης έχει ενεργοποιηθεί από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 και λειτουργεί ομαλά. Όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν αντιμετωπίζονται άμεσα. Μέχρι τώρα, για τη σημερινή ημέρα, έχουν εκδοθεί πάνω από 50.000 συνταγές και 40.000 παραπεμπτικά, ενώ έχουν εκτελεστεί πάνω από 100.000 συνταγές», διαβεβαιώνει ο υπουργός Υγείας και προσθέτει:
«Για την υποστήριξη των χρηστών, έχει δημιουργηθεί μια εξειδικευμένη ομάδα για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη νέα εφαρμογή. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης στον αριθμό 210 922 8000. Επίσης, το υφιστάμενο Γραφείο Εξυπηρέτησης της ΗΔΙΚΑ παραμένει διαθέσιμο στους αριθμούς 11131 ή 213 216 8100».