Turkish Airlines: Καταγγελίες για κοριούς στις πτήσεις – Δάγκωσαν επιβάτες, τι απαντά η εταιρεία

Turkish Airlines: Καταγγελίες για κοριούς στις πτήσεις – Δάγκωσαν επιβάτες, τι απαντά η εταιρεία

Η Turkish Airlines βρίσκεται στο στόχαστρο μετά από σοβαρές καταγγελίες επιβατών που δηλώνουν ότι έχουν έρθει αντιμέτωποι με κοριούς κατά τη διάρκεια των πτήσεών τους. Τα περιστατικά, που περιλαμβάνουν δαγκώματα, έντομα να πέφτουν από την οροφή και ανεπαρκείς αντιδράσεις από το πλήρωμα, έχουν προκαλέσει ανησυχίες για τα πρότυπα καθαριότητας και τη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων από την αεροπορική εταιρεία.

Οι καταγγελίες των επιβατών

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι New York Times, τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η Patience Titcombe, 36 ετών, από το Φοίνιξ των ΗΠΑ, επιβιβάστηκε σε πτήση από το Γιοχάνεσμπουργκ προς την Κωνσταντινούπολη, όταν παρατήρησε έναν μικρό κοριό στο κάθισμά της.

«Πήγα να τον πετάξω, αλλά η φίλη μου με σταμάτησε και είπε, “Αυτός είναι κοριός”», δήλωσε η ίδια. Η κυρία Titcombe, έχοντας προηγούμενη εμπειρία με κοριούς στη Φιλαδέλφεια, φωτογράφισε το έντομο και ενημέρωσε το πλήρωμα. Στη συνέχεια κάλεσε την αεροσυνοδό, η οποία ξεφορτώθηκε τον κοριό. Όταν η κ. Titcombe και η φίλη της επεσήμαναν στην αεροσυνοδό ότι επρόκειτο για κοριούς, είπε, η αεροσυνοδός απέρριψε την ανησυχία τους.

«Έπρεπε να γδυθώ στο αεροδρόμιο και να αλλάξω ρούχα επειδή έχω παιδιά – κι αν έφερνα κοριούς στο σπίτι;» δήλωσε η κ. Titcombe. Αφού δημοσίευσε την εμπειρία της σε πολλά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, είπε ότι και άλλοι χρήστες σε μια ταξιδιωτική ομάδα στο Facebook ανέφεραν παρόμοιες εμπειρίες.

Τον Οκτώβριο, δύο ακόμα επιβάτες ανέφεραν παρόμοια περιστατικά. Ο Matthew Myers, 28 ετών, από το Σαν Φρανσίσκο, ταξίδευε από την Κωνσταντινούπολη στο Σαν Φρανσίσκο όταν είδε κοριούς να πέφτουν από την οροφή στα καθίσματα. Όπως ανέφερε, αρκετοί επιβάτες ζήτησαν να μετακινηθούν, με έναν να καταλήγει στο κάθισμα των αεροσυνοδών. Σύμφωνα με τον κ. Myers, το πλήρωμα υπέβαλε επίσημη αναφορά για το περιστατικό.

Τρεις εβδομάδες αργότερα, η Kristin Bourgeois, 37 ετών, δασκάλα στη Μαλαισία, εντόπισε κοριούς σε πτήση από την Ουάσινγκτον στην Κωνσταντινούπολη. «Πριν την απογείωση, είδα ένα έντομο να σέρνεται στην κουβέρτα μου», δήλωσε. Αφού εντόπισε κι άλλο κοριό στο μαξιλάρι της, κατέγραψε συνολικά 13 δαγκώματα στο σώμα της μετά την πτήση.

Πώς αντέδρασε η εταιρεία

Για τους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, υπάρχουν κανόνες σχετικά με θέματα όπως οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις, αλλά όχι για τις προσβολές από έντομα. Η βασική προσφυγή των επιβατών γίνεται μέσω των τμημάτων εξυπηρέτησης πελατών των αεροπορικών εταιρειών ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, μέσω της Δικαιοσύνης.

Η Turkish Airlines, που διαχειρίζεται στόλο σχεδόν 400 αεροσκαφών και εξυπηρετεί περισσότερους από 300 προορισμούς, ισχυρίζεται ότι πραγματοποιεί γενικό καθαρισμό πριν από κάθε πτήση και βαθύ καθαρισμό κάθε 21 ημέρες. Ωστόσο, επιβάτες έχουν αμφισβητήσει την αποτελεσματικότητα αυτών των διαδικασιών.

Ο αερομεταφορέας προσέφερε στον κ. Myers έκπτωση 10% σε μελλοντικά ταξίδια, η οποία ίσχυε έως τον Δεκέμβριο του 2024. Αυτό ταίριαζε με την αποζημίωση που προσφέρθηκε σε έναν χρήστη του X, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι υπέστη δαγκώματα από κοριούς σε πτήση της Turkish Airlines τον Αύγουστο του 2024 και έστειλε σχετικές φωτογραφίες στην αεροπορική εταιρεία.

Η κυρία Titcombe, μέσω Facebook και email, ανέφερε ότι η Turkish Airlines δεν συντόνισε τις απαντήσεις της. Παρότι παρείχε λεπτομέρειες για την πτήση της, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι «δεν υπήρξε καμία αναστάτωση». Παρόμοια ήταν η εμπειρία της κυρίας Bourgeois, της οποίας το ιστορικό της πτήσης αφαιρέθηκε από την εφαρμογή της εταιρείας όταν προσπάθησε να υποβάλει καταγγελία.

Σχετικά Άρθρα