Νότια Κορέα: Πιθανή η λάθος συνεννόηση πιλότου και πύργου ελέγχου-Πως σώθηκαν οι δυο αεροσυνοδοί
Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος στη Νότια Κορέα, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Κεντρικό ζήτημα αποτελεί η τσιμεντένια κατασκευή στο τέλος του διαδρόμου, που φαίνεται να ευθύνεται για τον θάνατο σχεδόν όλων των επιβατών. Παράλληλα, οι αρχές εξετάζουν τις αποφάσεις και τις ενέργειες τόσο του πιλότου της Jeju Air όσο και του Πύργου Ελέγχου, αναζητώντας πιθανές παραλείψεις ή λάθη που συνέβαλαν στο δυστύχημα.
Οι υπεύθυνοι της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους αποφάσισαν να περιορίσουν τις πτήσεις καθώς όπως έγινε γνωστό το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού σε 48 ώρες. Ο μεγάλος αριθμός πτήσεων είναι ένας από τους παράγοντες που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες αεροπορικών δυστυχημάτων που θα εξετάσουν εάν αυτό το γεγονός προκάλεσε μηχανικά προβλήματα στο μοιραίο αεροσκάφος.
Watch Crash Videos in 1 tweet – Tragic day for aviation as a Jeju Air flight crashes at Muan Airport in South Korea, claiming numerous lives. Rescue operations ongoing. #SouthKoreaPlaneCrash #JejuAir #MuanAirport #planecrash #SouthKorea pic.twitter.com/8IgxO7XpWh
— News 4 Social – Talk About Latest Trend (@newsforsocial) December 29, 2024
Ο έμπειρος πιλότος με 6.800 ώρες πτήσης είχε ενημερωθεί από τον πύργο ελέγχου ότι υπάρχει σμήνος πουλιών πάνω από τον αεροδιάδρομο ενώ η σύγκρουσή τους με αυτό έχει καταγραφεί σε βίντεο. Άγνωστο παραμένει το γεγονός ότι γιατί δεν ειδοποίησε τις αρχές για το πρόβλημα με το σύστημα προσγείωσης. Επίσης, αναπάντητο παραμένει το ερώτημα γιατί δεν έσπευσαν στον αεροδιάδρομο τα οχήματα της πυροσβεστικής για να συμβάλλουν στις προσπάθειες ασφαλούς προσγείωσης.
«Κάτι υπάρχει στην συνομιλία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου που δεν είναι ξεκάθαρο» ανέφερε η δημοσιογράφος του ΕΡΤΝews, Ιουλία Βελισσαράτου. Όσον αφορά το τσιμεντένιο τοιχίο στην άκρη του αεροδιαδρόμου παραμένει άγνωστο αν ο πιλότος γνώριζε την ύπαρξή του. Από τις εικόνες λίγο πριν από την έκρηξη φαίνεται ότι ο πιλότος της νοτιοκορεάτικης εταιρείας δεν είχε ανοίξει τα πτερύγια αναχαίτισης γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για το εάν το πλήρωμα είχε αντιληφθεί το πρόβλημα ή εάν βρέθηκε σε σύγχυση και δεν μπόρεσε να διαχειριστεί την αναγκαστική προσγείωση.
Πιλότοι που είδαν το βίντεο της προσγείωσης επισημαίνουν ότι ήταν υποδειγματική με δεδομένο ότι δεν είχε κατεβασμένους τροχούς εστιάζοντας ότι η φωτιά μετά την πρόσκρουση στο τσιμεντένιο τοιχίο ευθύνεται για τους 179 θανάτους.
Οι σωτήριες θέσεις της πτήσης 2216 της Jeju Air
Το αεροπλάνο της Jeju Air βγήκε από τον διάδρομο προσγείωσης στην πόλη Muan, 180 μίλια νότια της Σεούλ, προσέκρουσε σε ένα τσιμεντένιο φράγμα και τυλίχθηκε στις φλόγες την Κυριακή, αφού το σύστημα προσγείωσης προφανώς δεν άνοιξε.
Όλοι εκτός από δύο από τους 181 επιβαίνοντες στο Boeing 737-800 σκοτώθηκαν σε μια από τις χειρότερες αεροπορικές καταστροφές της Νότιας Κορέας, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Και οι δύο επιζώντες ήταν μέλη του πληρώματος καμπίνας που κάθονταν στο πίσω μέρος του αεροπλάνου όταν αυτό συνετρίβη, γεγονός που σύμφωνα με τους ειδικούς διάσωσης και έρευνας εξηγεί γιατί επέζησαν, καθώς η ουρά ήταν το μόνο μέρος του αεροπλάνου που δεν καταστράφηκε εντελώς.
Ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Muan, Lee Jung-hyun, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την κατάσβεση της κόλασης, δήλωσε: «Μόνο το τμήμα της ουράς διατηρεί λίγο σχήμα, και το υπόλοιπο [αεροπλάνο] μοιάζει σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί».
Ένας αξιωματούχος υπεύθυνος για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan δήλωσε στους New York Times ότι η συντριβή ήταν τόσο σοβαρή που μόνο η ουρά, όπου βρίσκονταν και οι δύο επιζώντες αεροσυνοδοί, ήταν άμεσα αναγνωρίσιμη.
Ο αξιωματούχος, Lee Jeong-hyeon, δήλωσε στην εφημερίδα: «Δεν μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε την υπόλοιπη άτρακτο».
Το πλήρωμα καμπίνας συχνά κάθεται στο πολύ μπροστινό ή στο πολύ πίσω μέρος του αεροπλάνου. Στα Boeing 737-800, τα αναδιπλούμενα καθίσματα για το πλήρωμα τοποθετούνται δίπλα στις πίσω πόρτες, απ’ όπου βγήκαν οι δύο επιζώντες.
Το πλήρωμα θαλάμου επιβατών λαμβάνει επίσης σημαντική εκπαίδευση και πρόσβαση σε εξοπλισμό ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των ιμάντων και των συστημάτων συγκράτησης, που μπορούν να προσφέρουν προστασία κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.
Ωστόσο, δεν είναι γνωστό αν το επιζών πλήρωμα χρησιμοποίησε εξοπλισμό, καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Οι ειδικοί αποκάλυψαν προηγουμένως ότι η ασφαλέστερη θέση για να καθίσει κανείς σε ένα αεροπλάνο είναι είτε στη μέση είτε στην πλάτη.
Οι περισσότερες απώλειες και θάνατοι κατά τη διάρκεια συντριβών αεροπλάνων συμβαίνουν από μπροστά. Συν τοις άλλοις, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οι ομάδες διάσωσης συχνά εισέρχονται στο αεροπλάνο από το πίσω μέρος.
Σύμφωνα με μια ανάλυση του περιοδικού Time το 2015, η οποία αφορούσε δεδομένα 35 ετών της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), οι θέσεις στο πίσω μέρος του αεροπλάνου ήταν ασφαλέστερες. Στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους, είχαν ποσοστό θανάτων 32%, ενώ εκείνες στο μεσαίο τρίτο είχαν ποσοστό θανάτων 39%.
Αυτές που βρίσκονταν στο μπροστινό τρίτο είχαν αύξηση του ποσοστού θνησιμότητας, φτάνοντας στο 38%. Ακόμη πιο συγκεκριμένα, οι μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είναι στατιστικά οι ασφαλέστερες, με ποσοστό θνησιμότητας μόλις 28%.
Το BBC ανέφερε ότι οι δύο επιζώντες ανασύρθηκαν στις 9:23 π.μ. και στις 9:50 π.μ., αφού το αεροπλάνο προσέκρουσε στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς να ακούσει την προσγείωση στις 9:02 π.μ. και προσέκρουσε στο τσιμεντένιο φράγμα στις 9:03 π.μ..
Ο ένας επιζών, ένας 33χρονος άνδρας αεροσυνοδός με το όνομα Λι Μο φέρεται να δήλωσε όταν ξύπνησε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ewha Women’s στη Σεούλ ότι φορούσε τη ζώνη ασφαλείας του πριν από τη συντριβή, αλλά ότι δεν θυμόταν τίποτα μετά από αυτό.
Σύμφωνα με τους γιατρούς του, μόλις ξύπνησε, αναρωτήθηκε «τι συνέβη» και «γιατί είμαι εδώ».
Μια άλλη επιζήσασα, μια 25χρονη αεροσυνοδός που έχει αναγνωριστεί μόνο με το επώνυμό της, Koo, νοσηλεύεται στο ιατρικό κέντρο Asan στην ανατολική Σεούλ.