Νότια Κορέα: Δεν πείθει το σενάριο των πουλιών-Πρόβλημα και σε 2ο αεροπλάνο ίδιου τύπου

Νότια Κορέα: Δεν πείθει το σενάριο των πουλιών-Πρόβλημα και σε 2ο αεροπλάνο ίδιου τύπου

Στο αεροδρόμιο της Μοντ, συγγενείς των θυμάτων εκφράζουν την αγανάκτησή τους, ζητώντας από τους αρμόδιους αξιωματούχους να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την ανάσυρση των σορών των αγαπημένων τους προσώπων. Παράλληλα, απαιτούν την επιτάχυνση της διαδικασίας ταυτοποίησης μέσω ανάλυσης DNA, ώστε να μπορέσουν να τους αποδώσουν τις πρέπουσες τιμές. Μετά τη φονική αεροπορική τραγωδία, ομάδες ερευνών εργάζονται αδιάκοπα στον τόπο της συντριβής του αεροσκάφους Boeing 737, το οποίο οδήγησε στον θάνατο 179 ανθρώπους. Την ίδια στιγμή, η Νότια Κορέα, βυθισμένη σε πολιτική αστάθεια και αναταραχή, καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες για να εντοπίσει τα ακριβή αίτια πίσω από το τραγικό δυστύχημα, το οποίο θεωρείται η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία της.

Σχετικά με τις πρώτες εξηγήσεις, ότι δηλαδή ένα χτύπημα πουλιού στον κινητήρα μπορεί να προκάλεσε την καταστροφή, πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι αυτό δεν είναι αρκετό για να εξηγήσει την έκταση του τραγικού συμβάντος.

Ο πιλότος της πτήσης είχε αναφέρει στις αρμόδιες υπηρεσίες ότι το αεροσκάφος υπέστη χτύπημα πουλιών πριν κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης. «Ένα χτύπημα πουλιών κατά κανόνα μπορεί να αντιμετωπιστεί. Τα σύγχρονα αεροπλάνα έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τέτοια ενδεχόμενα», υποστηρίζει η Δρ. Σόνια Μπράουν, ανώτερη λέκτορας σχεδίασης αεροδιαστημικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, σύμφωνα με τον Guardian.

Εξηγεί ότι τα συστήματα στα Boeing 737 διαθέτουν πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας. Ακόμα κι αν ο κινητήρας που τροφοδοτεί το σύστημα προσγείωσης παρουσιάσει βλάβη, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί με τη βοήθεια της βαρύτητας. Παρομοίως, τα άλλα συστήματα ελέγχου, που επιβραδύνουν το αεροσκάφος κατά την προσγείωση και λειτουργούν μέσω ανεξάρτητων υδραυλικών συστημάτων. «Είναι απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να επηρεάσει ταυτόχρονα και τα δύο συστήματα», καταλήγει.

Παρόμοια άποψη εκφράζει και ο καθηγητής Νταγκ Ντρόρι από το Πανεπιστήμιο Central Queensland. Ο βετεράνος πιλότος τονίζει ότι «ένα χτύπημα πουλιού σε έναν κινητήρα δεν μπορεί να προκαλέσει πλήρη βλάβη όλων των συστημάτων. Ένα Boeing 737 μπορεί να πετάξει με έναν κινητήρα». Ο Ντρόρι αναρωτιέται επίσης για την ταχύτητα του αεροσκάφους κατά την προσγείωση, η οποία ήταν ασυνήθιστα υψηλή. «Αν ήθελαν να κάνουν μια προσγείωση χωρίς τροχούς, θα έπρεπε να έχουν μειώσει την ταχύτητα σχεδόν στο όριο της απώλειας στήριξης», σημειώνει.

Μια ακόμα ανησυχία είναι ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε αντίθετα από τη συνήθη κατεύθυνση του διαδρόμου και μάλιστα με ούριο άνεμο. Οι πρακτικές προσγείωσης προβλέπουν το αεροπλάνο να πάει κόντρα στον άνεμο για να χάσει ταχύτητα.

Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι θα ελεγχθούν τα 101 αεροσκάφη τύπου Boeing 737 – 800, όπως αυτό που συνετρίβη, ενώ παράλληλα επιχειρούν να απαντήσουν στο γιατί συνέβη το δυστύχημα.

Παράλληλα, πληθώρα ερωτημάτων εγείρει και το γεγονός ότι το σύστημα προσγείωσης του αεροσκάφους φαίνεται ότι δεν λειτούργησε επαρκώς όταν το αεροπλάνο ήταν στον διάδρομο προσγείωσης, τη στιγμή που και άλλο αεροσκάφος, στην ουσία του ίδιου τύπου, αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, όπως μετέδωσε το εθνικό πρακτορείο ειδήσεων, αλλά επέστρεψε στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Ωστόσο, αρκετοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η ύπαρξη τσιμεντένιο τοίχου στο τέλος του διαδρόμου ήταν εγκληματική. Μόλις δύο άνθρωποι κατάφεραν να σωθούν από αυτή την ασύλληπτη τραγωδία. Το μικρότερο θύμα ήταν μόλις τριών ετών, ενώ ολόκληρες οικογένειες που επέστρεφαν από πενθήμερες διακοπές ξεκληρίστηκαν.

Σχετικά Άρθρα